یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جمعیت استانبول ۲۰۲۲

1 سال پیش ( 1401/9/28 )
 

آیا شما هم برای تفریح یا زندگی یک شهر بزرگ، پرجمعیت و با امکانات را به یک شهر کوچک و با امکانات رفاهی اندک ترجیح می دهید؟ آیا تا به حال به شهری سفر کرده اید که نیمی از آن در یک قاره و نیمه دیگر آن در قاره دیگر باشد؟ اگر تاکنون درباره شهر استانبول ترکیه مطالعاتی کرده باشید قطعا باید بدانید که این شهر با قدمت، یکی از کلان شهرهای بزرگ خاورمیانه پس از قاهره است که در دو قاره آسیا و اروپا دارد. قرار گرفتن استانبول در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر چشم انداز بسیار زیبایی از شهر را فراهم آورده که به موجب آن استانبول به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین تمام مردم جهان تبدیل شده است. به دلیل وجود امکانات تفریحی و رفاهی در این شهر، جمعیت استانبول در سال ۲۰۲۲ با رشد چشم گیری مواجه شده است که به خاطر اهمیت این موضوع برای گردشگران و افرادی که برای اقامت استانبول را انتخاب می کنند، در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جمعیت استانبول ۲۰۲۲

آنچه موجب می شود پایتخت فرهنگ اروپایی یعنی استانبول را یک کلان شهر بدانیم جمعیت بالای افرادی است که در این شهر ساکن هستند. جالب است بدانید که بر اساس آخرین سرشماری های صورت گرفته جمعیت استانبول بیش از ۸۳ میلیون و ۶۱۴ هزار نفر بوده است. این در حالی است که این افزایش جمعیت با نرخ ۳.۴۵ درصدی در حال رشد بوده و بدین خاطر استانبول لقب یکی از سریع ترین رشد کلان شهرها را به خود اختصاص داده است. با خرید تور استانبول لحظه آخر میتوانید از سفر به این کشور همسایه سفر کنید و از آن دیدن کنید.

جمعیت استانبول ۲۰۲۲

جمعیت ترکیه طبق آخرین سرشماری

از آنجایی که مرکز آمار ترکیه هر ساله لیستی را طبق آخرین سرشماری ارائه می دهد، بنابراین طبق این لیست جمعیت کشور ترکیه نسبت به سال گذشته با ۱۶۵۹۱۱ نفر افزایش، در سال ۲۰۲۲ به ۸۵۶۸۰۲۷۳ تن رسیده است که از این رقم ۵۰.۱ درصد را مردان و ۴۹.۹ درصد را زنان تشکیل داده اند.

چهار منطقه استانبول که در بین ده منطقه برتر قرار گرفته اند

به جرئت می توان گفت که شهر استانبول به خاطر آب و هوای معتدل، طبیعت بی نظیر و بکر و فرهنگی بسیار عالی، بهشت گردشگران است که برای چند روز فاصله از مشغله زندگی و استراحت به دنبال یک مقصد ایده آل می گردند. اگرچه مناطق مختلف استانبول هر کدام زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارند اما در میان آن ها ۱۰ منطقه به عنوان برترین مناطق در بین مردم بومی و توریست ها شناخته شده اند که چهار مورد از آن ها عبارتند از:

منطقه ببک استانبول؛ منطقه ای با موقعیت قرارگیری بسیار عالی و امنیت اجتماعی بالا

اگر تا کنون پای خاطرات افرادی که به استانبول سفر کرده اند نشسته باشید بدون شک یکی از روزهای خاطره انگیز آن ها که به شما نیز رفتن به آنجا را توصیه می کنند منطقه ببک استانبول است. در کنار محبوبیت این محله در میان گردشگران، جالب است بدانید که افراد مشهور و ثروتمند ترکیه نیز به خاطر موقعیت قرارگیری آن و امنیت اجتماعی بالا، محله ببک را به عنوان منطقه ایده آل برای زندگی می شناسند. خانه های شیک و مجلل با چشم انداز زیبای رو به تنگه بسفر و سواحل مدیترانه، تماشای غروب آفتاب و تنفس از هوای تازه ای که به دلیل پارک بزرگ ببک از پنجره به داخل خانه ها نفوذ می کند، از دیگر مواردی هستند که این منطقه را برای اسکان و گردش به یکی از برترین مناطق استانبول تبدیل کرده اند.

چهار منطقه استانبول

لونت؛ بهترین منطقه استانبول برای تجارت

همواره شهر استانبول به خاطر گسترش صنعت توریسم به موفقیت و رونق بسیاری دست پیدا کرده است اما در کنار این صنعت تجارت و فعالیت های اقتصادی، بازرگانی نیز نقش پررنگی در پیشرفته این کلان شهر داشته اند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. لونت، ماسلاک و اسن یورت از جمله مناطق مناسب در استانبول برای سرمایه گذارانی هستند که می خواهند در زمینه املاک تجاری بازرگانی فعالیت داشته باشند. در میان این مناطق لونت و ماسلاک به خاطر آن که در ساختن بلندترین آسمان خراش ها با یکدیگر در رقابت هستند، توانسته اند نظر بسیاری از سرمایه گذاران برای تجارت در استانبول را به خود جلب نمایند.

اطراف تنگه بسفر و بشیکتاش؛ گران قیمت ترین مناطق در استانبول

اگر دستی در بازار خرید و فروش املاک در ترکیه داشته باشید قطعا متوجه شده اید که سواحل تنگه بسفر و بشیکتاش جزء گران قیمت ترین مناطق و املاک در ترکیه محسوب می شوند. چرا که در بخشی از این منطقه بناهایی با نام یالی ساخته شده که در زمان گذشته به دست خاندان عثمانی و اعضای طبقه بالا و مرفه بنا می شدند.

منطقه زیتین بورنو؛ منطقه معروف سواحل زیبا

یکی دیگر از مناطق استانبول که توانسته در بین ۱۰ منطقه برتر این شهر قرار بگیرد، منطقه زیتین بورنو است که در ضلع اروپایی استانبول و ساحل دریای مرمره واقع شده و به خاطر بهره مندی از سواحل زیبا، برج های مرتفع، مجتمع های مسکونی، مراکز خرید لوکس، هتل های بین المللی پنج ستاره، باغ های زیتون و قایقرانی و موج سواری به یکی از پرطرفدارترین مناطق استانبول برای تفریح و گشت و گذار تبدیل شده است.

سخن پایانی

با توجه به ارقام منتشر شده از سوی مرکز آمار ترکیه، جمعیت استانبول ۲۰۲۲ رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته که به همین خاطر این شهر به یک مقصد محبوب و پرطرفدار برای تفریح یا مهاجرت شناخته شده است. از آنجایی که استانبول از منطقه های متفاوت و بسیاری تشکیل شده بنابراین بهتر است قبل از سفر به این شهر در مورد مناطق برتر آن اطلاعاتی به دست آورید و اگر تایم کوتاهی در آنجا هستید سعی کنید بیشتر زمان خود را به بازدید از این مناطق که در نظر گردشگران محبوب و زیبا بوده اختصاص دهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I8vW6NA7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه