یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از افراد تمایل دارند برترین مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج را پیدا کرده و با مراجعه به این مراکز مشکلات عضلانی خود را تحت درمان قرار دهند و یا به کاهش دردها و التهاب های خود کمک برسانند. اگر شما هم به دنبال یافتن برترین مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج هستید بهتر است بدانید که این مراکز باید در محیط هایی آرام و بدون تنش و کاملا بهداشتی واقع شده باشند و از بهترین و مجهزترین دستگاه ها و به روز ترین آن ها استفاده کنند. از سوی دیگر باید به مهارت پرسنل و فرد فیزیوتراپیست و یا گروه توانبخشی نیز توجه داشته باشید تا از اقدامات درمانی خود بهترین نتایج را دریافت نمایید. در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم با دغدغه ای در خصوص اقدامات فیزیوتراپی و توانبخشی مواجه شده اید با ما همراه باشید .

مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج

فیزیوتراپی کرج

همان طور که می دانید فیزیوتراپی یکی از زیر مجموعه های علم پزشکی بوده که برای درمان مشکلات عضلانی و یا کاهش دادن دردها و التهابات از تجهیزات مدرن و پیشرفته کمک می گیرد. مراجعین و بیماران پس از انجام جلسات فیزیوتراپی کرج احساس بسیار بهتری خواهند داشت. از سوی دیگر بسیاری از دردهای آن ها نیز با کاهش مواجه می شود.

فیزیوتراپیست ها بر اساس عوامل فیزیکی و یا روانی، عاطفی و اجتماعی به افراد و مراجعین کمک کرده و سعی در ارتقای کیفیت زندگی آن ها دارند. به همین دلیل در ابتدا به ارزیابی کلی از بیماران اقدام کرده و سپس به قضاوت های بالینی دست می زنند و در نهایت یک برنامه درمانی مناسب برای آنان تدارک می بینند.

در بیشتر موارد مراجعین به فیزیوتراپی کرج افرادی هستند که تمایل بالایی به کاهش درد داشته و یا می خواهند توانایی های حرکتی خود را بهبود دهند. به منظور جلوگیری از آسیب های ورزشی و یا کمک به درمان این آسیب ها نیز می توان به فیزیوتراپی مراجعه کرد.

فیزیوتراپی کرج

بعضی از افراد هم برای جلوگیری از برخی ناتوانی ها پس از انجام عمل های جراحی به این مراکز مراجعه می کنند. بهبود بخشی به تعادل افراد به ویژه برای پیشگیری از زمین خوردن به خصوص در افراد سالمند، یکی دیگر از دلایل مراجعه به فیزیوتراپیست ها است.

برخی به تازگی دارای یک عضو مصنوعی در بدن خود شده اند و شیوه استفاده از این عضو تازه را نمی دانند. این افراد نیز می توانند به مرکز فیزیوتراپی کرج مراجعه نموده و چگونگی استفاده از عضو مصنوعی را یاد بگیرند. برای آموزش نحوه استفاده از وسایل کمکی از قبیل عصا و یا واکر نیز می توانید به این مرکز مراجعه کنید .

شاک ویو کرج

شاک ویو تراپی را می توان یکی از موثرترین روش های فیزیوتراپی به شمار آورد که از آن برای درمان بیماران اسکلتی عضلانی استفاده می کنند. افرادی که از بیمارای هایی مانند تنیس البو، التهاب شانه و .. رنج می برند نیز می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند. در برخی از موارد نیز مراجعان به شاک ویو کرج تمایل به درمان بیماری هایی از قبیل خارپاشنه دارند.

به طور کلی می توان گفت شاک ویو نوعی امواج صوتی بوده که از ویژگی های فیزیکی خاصی نیز بهره مند شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به غیر خطی بودن، فشار بالا به همراه فشار پایین و طول موج های کوتاه اشاره کرد.

از این شیوه در بیشتر موارد برای درمان تاندونوپاتی های قدیمی و یا مزمن استفاده می کنند. در برخی از مواقع التهاباتی در تاندون ها وجود دارند که قادر به پاسخگویی به درمان های عمومی و یا جنرال نیستند . در این مواقع فیزیوتراپیست از شاک ویو تراپی استفاده می کند.

مواردی از قبیل آرنج تنیس بازان و یا دردهای تاندون آشیل، ورم کف پا، روتاتور کاف و .. از جمله این موارد هستند . این مشکلات بر اثر ورزش و یا استفاده بیش از حد از عضو و یا در نتیجه فشارهای مکرر به وجود می آیند. 

شاک ویو کرج

این روش درمانی در حالت معمول یک تا دو بار در هفته انجام شده و ۳ تا ۶ هفته نیز به طول می انجامد. البته طول جلسات درمانی به نتایج به دست آمده هم بستگی دارد. شاک ویو کرج ممکن است در مواردی به ناراحتی منجر شده و یا دردهای خفیف ایجاد کند. اما این میزان ناراحتی و یا دردها تنها چهار تا پنج دقیقه به طول خواهد انجامید .

توانبخشی کرج

در توانبخشی کرج مجموعه ای از مداخلات درمانی صورت می پذیرد تا عملکرد بدن افراد آسیب دیده و یا بیمار بهبود پیدا کند و یا ناتوانی های فرد با کاهش مواجه گردد. توانبخشی در واقع زیر مجموعه و یا شاخه ای از علم پزشکی است.

در این شاخه از علم به افرادی که دچار مشکلات و یا بیماری ها و دردها شده اند کمک می شود تا سلامتی خود را به دست آورده و عملکردهای خود را بهبود بخشند. نکته ای که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید این است که هدف از اجرای اقدامات توانبخشی به طور لزوم درمان کامل افراد نیست. در واقع در بسیاری از این اقدامات آسیب و یا مشکل به طور کامل برطرف نمی گردد.

برنامه های ارائه شده توانبخشی کرج به چند عامل مهم بستگی دارد. یکی از مهمترین این عوامل نوع بیماری فرد و یا مشکل مراجعه کننده است. به همین دلیل برنامه توانبخشی یک فرد را نمی توان به طور کامل برای فرد دیگر هم اجرا و پیاده سازی کرد.

توانبخشی کرج

در بسیاری از موارد این برنامه ها با توجه به بیماری های زمینه ای مراجعین تدارک دیده می شوند تا از بروز مشکلات دیگر و ثانویه پیشگیری به عمل آورند. در بعضی از موارد به توانبخشی معلولان اقدام می گردد تا ناتوانی های آن ها کاهش پیدا کند و عملکردهای آن ها بهبود یابد.

آموزش استفاده از وسایل کمکی یکی دیگر از حوزه های فعالیت گروه درمانی توانبخشی در توانبخشی کرج است. درمان های توانبخشی کرج را می توانید برای بیماری های مغز و اعصاب مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، گیلن باره، جراحی های مغز و نخاع، دیسک کمر، آسیب های نخاعی و .. . مورد استفاده قرار دهید.

مشکلات ارتوپدی و یا عضلانی اسکلتی یکی دیگر از زمینه های کاربرد درمان های توانبخشی هستند. شیوه های توانبخشی برای درمان مشکلات بی اختیاری مدفوع و ادرار، دفع ناهماهنگ، یبوست، دردهای کف لگن و ... نیز موثر و مفید خواهند بود.

شما می توانید برای توانبخشی های قلبی و ریوی، توانبخشی سرطان، توانبخشی کودکان، توانبخشی زنان و سالمندان و .. . نیز به توانبخشی کرج مراجعه کنید و یا به فیزیوتراپی ورزشی، کاردرمانی ذهنی و مهارت های حافظه، گفتار درمانی و .. دست بزنید.

برای این کار باید به برترین مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج مراجعه نمایید. در بیشتر مواقع بیماران بستری شده در بیمارستان ها و یا بیمارانی که از درمانگاه ها ترخیص شده و در منازل به سر می برند، مخاطب و مراجعین توانبخشی کرج هستند. این روش ها در بیمارستان، خانه و یا کلینیک قابل اجرا و پیاده سازی اند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/abseUNPy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه