یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احتمالاً شما به عنوان یک خانم و یا آقا، حداقل دو جفت بوت در کمد خود دارید. بوت چرم تأثیر بسیار زیادی بر شیک پوشی و استایل افراد دارند. این بوت ها در کیفیت ها و انواع مختلف در بازار موجود هستند.

بوت چرم

آنچه که مهم است این است که شما چکمه ای با کیفیت و جنسی ممتاز تهیه کنید. به طور کلی بوت ها و چکمه ها در ابتدا به عنوان نوعی محافظ برای پا طراحی شدند.

بیشترین کاربرد این بوت ها در هوای سرد، کشاورزی و نبرد های مختلف بوده است. از این رو خرید بوت چرم به منظور جلوگیری از آسیب دیدن پاهای افراد خریداری می شده است. قیمت بوت چرم نیز از گذشته تا به امروز با توجه به جنس و نوع کیفیت آن همواره مختلف بوده است. با توجه به نکات گفته شده و یک شناخت جزئی از بوت های چرم، در ادامه همراه ما باشید.

 

چرم ها چند نوع هستند و جنس بوت چرم چیست؟

 به طور کلی نمیتوان برای بوت های چرم یک نوع چرم خاص را در نظر گرفت. جنس چرم به چند دسته مختلف تقسیم میشود. هرکدام از این نوع چرم ها دارای قیمت و خواص مختلفی هستند. با توجه به نکات گفته شده، بوت چرم از نظر جنس به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود. تقسیم بندی دیگر این بوت ها، بر اساس سبک تولید چرم است. در این تقسیم بندی، چرم را بر اساس کشورهای سازنده آن تقسیم می کند. از معروف ترین چرم های این تقسیم بندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرمهای روسی
  • چرم مراکشی
  • چرم اسپانیایی

تقسیم بندی بوت چرم بر اساس نوع دباغی

از مهم ترین تقسیم بندی های بوت چرم میتوان به تقسیم بندی بر اساس نوع دباغی اشاره کرد. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که دباغی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که دباغی نوعی فرایند است. در این فرایند، چرم خام پردازش شده و آن را برای استفاده در صنایع پوشاک و کفش آماده می سازند.

تقسیم بندی بوت چرم بر اساس نوع پرداخت

علاوه بر تقسیم بندی های گفته شده، تقسیم بندی های مختلف و متنوعی براساس نوع پرداخت در چرم وجود دارد. ازاین رو در ادامه با مهم ترین و معروف ترین آن ها آشنا می شویم:

  • چرم کامل

یکی از مرغوب ترین نوع چرم که برای بوت چرم استفاده می شود، چرم کامل است. چرم کامل درواقع چرمی است که از سطح بیرونی چرم به دست می آید. این نوع چرم سطح ظاهر بسیار براقی دارد و بسته به نوع دباغی شان ممکن است دانه دانه یا صاف باشند.

  • چرم های دانه دانه

چرم های دانه دانه چرم هایی هستند که در مرحله پردازش آن ها هیچ گونه دخالتی صورت نگرفته است. قیمت بوت چرم با این نوع پرداخت کمی گران است. اما در نظر داشته باشید که طول عمر آن ها و همچنین کیفیت آن بسیار بالا است. بنابراین ارزش خرید دارد!

  • چرم نبوک

خرید بوت چرم از این نوع، بافتی مخملی دارد. چرم نبوک از لایه های درونی تر و گوشتی پوست گاو ساخته می شود. مهم ترین شاخصه شناخت چرم نبوک،ظرافت و لطافت بالای آن است. البته شایان به ذکر است که بدانید، تمیزکردن و نگهداری از این نوع چرم دردسرهای خودش را دارد.

قیمت بوت چرم

  • چرم اشبالت

 به طور کلی بوت چرم تولید شده از چرم اشبالت از ورقه ورقه شدن پوست گاو درست می شود. این نوع چرم نیز مانند نبوک و جیر، سطحی مخملی دارد و پرز دار است. به طور کلی در ساختار چرم اشبالت، از رنگ های شیمیایی زیادی استفاده می شود. از این رو تنوع رنگ آن بسیار بالا است.

شایان به ذکر است که بدانید از چرم اشبالت در تولید کیف و کیف پول، بیشتر استفاده می شود.

  • چرم جیر جیر

چرم جیرجیرشباهت زیادی به چرم نبوک دارد. از این رو این نوع چرم نیز همانند چرم نبوک، از لایه های گوشتی پوست حیوانات ساخته می شود. البته با این تفاوت که چرم جیر جیر بر خلاف نبوک، از پوست گوساله و بز تهیه می شود. بنابراین عمر کمتری نسبت به چرم نبوک دارد.

  • چرم کرومی

 از چرم های کرومی بیشتر در صنعت کفش و بوت چرم استفاده میشود. این نوع چرم از چرم های نامرغوب گاوی تهیه می شود .طرح های ایجاد شده بر روی چرم نیز از یک لایه کرومی تهیه شده و روی آن چاپ می شود. با توجه به این توضیحات بسیاری از چرم های طرح دار، چرم های کرومی به حساب می آیند.

  • چرم ورنی

به طور کلی چرم ورنی نیز در صنعت بوت چرم بسیار کاربرد دارد. این نوع چرم از پوست گاو درست می شود. سپس در مرحله بعد با یک ورق براق لاکی پوشانده می شوند. به طور کلی عمر این چرم ها در مقایسه با چرم های کامل و نبوک، بسیار کمتر است.

خرید بوت

چرا بوت چرم استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال که چرا باید بوت چرم استفاده کنیم؟ باید بگوییم که مرغوب ترین و بهترین جنس برای بوت، چرم است. به طور کلی با خرید بوت ، میتوانید تا چندین سال از هزینه برای آن در امان باشید. جالب است بدانید چرم های طبیعی، منافذی دارند که اکسیژن رسانی به پا را آسان و از بروز آسیب در پا جلوگیری می کند.

از این رو خرید بوتی که جنس چرم دارد، به شرط داشتن طراحی مناسب، بسیار راحت تر از بوت های دیگر است. بوت چرم میتواند یک گزینه بسیار خوب برای استفاده روزمره و برای کسانی که تایم بالایی را سرپا هستند باشد. درست است که قیمت بوت چرم مقداری بالا است. اما با مراقبت و واکس زدن مداوم آن میتوانید تا چندین سال خیالتان را از بابت بوت آسوده کنید.

 

چه نوع جنس چرمی برای بوت چرم مناسب است؟

نکته جالب در مورد چرم طبیعی برای بوت چرم این است که دست شما در انتخاب بسیار آزاد است. از این رو شما می توانید بسته به سلیقه خودتان، از انواع چرم های دباغی شده استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هرچقدر ظاهر چرم طبیعی تر باشد، یعنی چرم شما کیفیت بالاتری دارد. همچنین این موضوع موجب می شود تا در فرآیند دباغی آن، از دخالت های شیمیایی کمتری استفاده شود. بهترین نوع جنس برای بوت چرم، چرم های کامل است. چرم نبوک نیز در رده دوم میتواند یک انتخاب درست برای خرید بوت چرم باشد. در ادامه نکاتی را در خصوص چرم خوب برای بوت چرم شرح می دهیم:

  • چرم خوب در واقع چرمی است که بیش از اندازه طبیعی براق نباشد.
  • زمانی که چرم بوت می پوشید، بیش از اندازه چین و چروک نخورد.
  • چرم خوب نباید بوی مواد شیمیایی بدهد. در واقع موقع بو کردن آن، بوی طبیعی پوست حیوانات به مشام تان برسد.
  • چرم طبیعی بدون مواد افزودنی، بهراحتی نمی سوزد. بنابراین اگر کبریت یا فندکی روی آن بگیرید، آتش نخواهد گرفت.

قیمت بوت چرم

عوامل زیادی میتواند در قیمت بوت چرم مؤثر باشد. چندتا از مهم ترین عوامل موثر به شرح زیر است:

  • نوع چرم
  • محل دباغی
  • کشور تولید کننده
  • نوع دوخت
  • میزان مقاومت بوت های چرم
  • کیفیت جنس چرم

نکات کلیدی در خصوص نگهداری بوت چرم

در ادامه مقاله نکاتی را در خصوص نگهداری بوت چرم برای شما شرح می دهیم:

  1. به هیچ عنوان بوت های چرم را برای مدت طولانی روی زمین سیمانی نگذارید. حتی اگر سیمان با فرش یا موکت پوشیده شده باشد، باز هم مقداری از رطوبت چرم را به خود می کشد.
  2. هیچ وقت چرم را تا یا خم نکنید. زیرا خطوطی که روی آن ایجاد می شود، معمولاً قابل رفع نیست.
  3. به طورکلی اگر کفش یا پوشاک چرمی رنگشده ای دارید، بهتر است آن را در یک کاور جداگانه نگهداری کنید.
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cSW4MkBk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه