یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چاپ کتاب علمی و مراحل آن

1 سال پیش ( 1401/9/24 )
 

انتشارات اندیشه آگاه

چاپ کتاب در سال های اخیر در ایران و جهان افزایش زیادی یافته است و علاقمندان بسیاری اقدام به انتشار داستان ها و سایر کتاب های خود می کنند. برخلاف دهه ها و سده های گذشته که تنها افراد معدودی مانند دانشمندان و روشنفکران اقدام به چاپ کتاب می کردند، امروزه افراد زیادی چاپ کتاب خود را به صورت الکترونیکی یا چاپی انجام می دهند و به سرعت در فضای اینترنت و بازار کتاب منتشر می کنند. کشور ایران نیز با چاپ بیش از 100 هزار عنوان کتاب در سال جزوه ده کشور اول دنیا از این نظر است و نسبت به جمعیت خود یکی از بالاترین سرانه های چاپ کتاب در جهان را دارد.

در این میان بخش زیادی از کتاب های چاپ شده در ایران در دسته کتاب های علمی و دانشگاه های قرار دارند. کتاب های علمی خود به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست کتاب های آکادمیک و دانشگاهی هستند که مخاطبان این کتاب ها نیز بیشتر جامعه دانشگاهیان و دانشجویان می باشند. اما دسته دوم کتا ب های علمی هستند که برای عموم مردم نوشته می شوند و نویسندگانی هستند که مطالب علمی پیچیده را به زبانی بسیار ساده شرح می دهند و خوشبختانه این گونه کتاب های به فروش بسیار بالایی نیز دست می یابند. از جمله کتاب های این دسته دوم کتاب های استیون هاوکینگ فقید است که برای مردم عادی نوشت و همین موضوع سبب شد که او به مشهورترین فیزیکدان دنیا تبدیل شود.

در این مقاله شما را با مراحل چاپ کتاب علمی آشنا خواهیم کرد. این مقاله که توسط نویسندگان انتشارات اندیشه آگاه آماده شده است شما را با چاپ کتاب علمی آشنا می کند. پس با ما همراه باشید.

چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب علمی

موضوع مناسبی برای کتاب علمی خود پیدا کنیداگر کتاب شما برای جامعه دانشگاهی است با توجه به تعداد بالای کتاب های خارجی که عمدتاً ترجمه هم می شوند، باید به سراغ بخشی از رشته علمی خود بروید که کتابی در آن حوزه تالیف یا ترجمه نشده است. همچنین اگر کتاب شما برای عموم مردم است بهتر است به سراغ مطالب جالبی بروید که سوال هایی اساسی در ذهن مردم ایجاد می کنند.

از یک همکار بخواهید کتابتان را بخواند و درباره آن نظر دهدوقتی کتاب خود را نوشتید همکاری پیدا کنید که در آن حوزه تخصص دارد و از او بخواهید درباره کتابتان نظر بدهد. قبل از چاپ کتاب سعی کنید نظرات همکارانتان را گرفته و بر روی کتاب اعمال کنید. این افراد دیدگاه تخصصی در رشته شما دارند و نظرات آن ها می تواند به بهبود کیفیت کتاب شما کمک کند.

قبل از چاپ کتابتان با یک ناشر معتبر صحبت کنیدانتشارات اندیشه آگاه که در زمینه چاپ کتاب های علمی فعالیت دارد توصیه می کند که پیش از چاپ کتاب با چند ناشر صحبت کنید و نظرات آن ها را درباره چاپ کتابتان و هزینه های آن جویا شوید. ممکن است ناشران مختلف نظرات مختلفی درباره کتاب شما داشته باشند. همچنین ناشر نقش زیادی در موفقیت یا شکست شما دارد و باید مطمئن شوید که ابزارهای لازم برای معرفی کتاب شما را دارد.

سوالات متداول درباره چاپ کتاب علمی

چاپ کتاب من چقدر زمان می برد؟ خوشبختانه کتاب های علمی در بیشتر موارد بدون اصلاحیه خاصی از وزارت ارشاد مجوز دریافت می کنند و به همین دلیل بین یک الی دو ماه پس از تحویل کتابتان به ناشر می توانید آن را به صورت چاپ شده دریافت کنید.

هزینه چاپ کتاب من چقدر است؟ یکی از دغدغه های نویسندگان این است که چاپ کتاب با هزینه پایین چگونه امکان پذیر است. اگر ناشر روی کتاب شما سرمایه گذاری کند لازم نیست شما هزینه ای برای چاپ کتابتان بپردازید اما در غیر این صورت شما می توانید با انجام کارهایی مانند کاهش تیراژ در چاپ نخست با هزینه بسیار پایین کتاب خود را چاپ کنید.

وظیفه اخذ مجوزهای کتاب با چه کسی است؟ زمانی که شما کتاب خود را به ناشر تحویل دادید، سایر امور توسط ناشر انجام می گیرد. این کارها شامل ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ شابک، فیپا و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چاپ و صحافی کتاب است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HPYon59Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه