یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نکات مهمی که قبل از خرید سیم و کابل آلومینیوم باید بدانید

نکات مهمی که قبل از خرید سیم و کابل آلومینیوم باید بدانید!

امروزه زندگی همه ی ما به برق وابسته است. این میزان وابستگی زمانی معلوم می شود که فقط برای چند ساعت برق خانه یا محل کار قطع شود. در این مواقع اکثر کارهای ما با مشکل مواجه می شود. چرا که اغلب وسایل و حتی سیستم های ارتباطی با برق کار می کنند. برای انتقال و جریان الکتریسیته تجهیزات خاصی لازم است که از جمله مهم ترین آن ها، سیم و کابل می باشد. یکی از انواع سیم و کابل، کابل آلومینیومی است. برای خرید سیم و کابل آلومینیوم یا سایر هادی ها باید اطلاعات کافی درباره آن ها داشته باشید. در این مقاله به بررسی نکات لازم قبل از خرید می پردازیم.

 

سیم و کابل برق چیست؟

قبل از خرید سیم و کابل آلومینیوم باید به درک درستی از انواع سیم و کابل برسید. سیم و کابل از جمله حیاتی ترین تجهیزات لازم برای انتقال جریان برق هستند. در واقع اگر سیم و کابل وجود نداشته باشد، ما نمی توانیم جریان الکتریسیته را منتقل کنیم. به همین دلیل انواع آن ها اهمیت زیادی دارند. 

نکته ای که باید بدانید و اغلب افراد درباره آن دچار اشتباه می شوند، این است که تفاوتی بین سیم و کابل قائل نیستند. در حالی که اینطور نیست. سیم از یک هادی تشکیل شده است که وظیفه ی انتقال جریان را بر عهده دارد و در اکثر مواقع نیز با یک لایه عایق پوشیده شده است.

اما کابل ممکن است شامل چندین سیم و چندین هادی روکش دار شود که همگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و یک کابل را تشکیل می دهند. عموما کابل ها قدرت بیشتری نسبت به سیم ها دارند.

 

 اجزای تشکیل دهنده سیم و کابل

اجزای تشکیل دهنده سیم و کابل

کابل ها و سیم ها از قسمت های مختلفی ساخته شده اند که در ادامه به طور مختصر درباره آن صحبت می کنیم:

·         هادی

هر سیم یا هر کابلی از یک بخش مهم به نام هادی یا رسانا تشکیل شده است. هادی همان رسانای الکتریکی می باشد که وظیفه انتقال جریان الکتریسیته را بر عهده دارد. این هادی ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. هادی می تواند از مس، آلومینیوم، نقره، طلا، فلز و … باشد. هر کدام از این جنس ها خاصیت و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. بنابراین باید متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.



·         روکش

همه ی کابل ها و اغلب سیم ها دارای روکش هستند. به منظور حفاظت هادی از خطرات بیرونی و همچنین کاهش خطر برق گرفتگی، سیم ها و کابل ها به یک لایه عایق مجهز می باشند. این روکش نیز جنس های مختلفی دارند که هر کدام در ویژگی های کابل می توانند تاثیرگذار باشند.

 

سیم و کابل آلومینیومی چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از سیم و کابل آلومینیومی، سیم یا کابلی است که هادی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. فلز آلومینیوم رسانایی خوبی دارد، به همین دلیل از آن در ساخت انواع کابل استفاده می کنند. البته نکته ای که لازم است بدانید فلز آلومینیوم در مقایسه با فلز مس، رسانایی کمتری دارد. همچنین وزن و قیمت آلومینیوم از فلز مس کمتر است. به همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از آلومینیوم را به کابل های مسی ترجیح می دهند.

 

نکاتی که برای خرید سیم و کابل باید بدانید؟

برای خرید سیم و کابل آلومینیوم یا هر کابل دیگری لازم است به برخی از نکات توجه کنید. 

 

·         انعطاف پذیری کابل

با توجه به کاربرد، میزان انعطاف پذیری کابل ها مهم است. سیم های انعطاف پذیر در مقایسه با سیم ها با هادی جامد، تعداد هادی های آنیل شده بیشتری دارند. به همین دلیل دارای انعطاف بیشتری هستند.

 

·         اندازه و سایز کابل

سه عامل مهم مانند تنظیم ولتاژ، میزان اتصال کوتاه و ظرفیت حمل جریان در انتخاب اندازه کابل تاثیر دارند. با توجه به نیاز خود باید مقدار هر کدام از آن ها را تشخیص دهید.

 

·         رنگ بندی عایق های کابل

معمولا رنگ های قرمز، زرد و آبی برای سیم های سه فاز، رنگ سبز برای سیم ارت استفاده می شوند.

 

·         میزان رسانایی

با توجه به نیاز خود، بررسی کنید که آیا سیم مس بهتر است یا سیم آلومینیومی، چرا که این دو از نظر رسانایی با یکدیگر تفاوت دارند.

 

·         وجود علامت ISI 

وجود این علامت نشان می دهد که سیم از کیفیت و ماندگاری خوبی برخوردار است.

 

·         برند و فروشگاه معتبر

از جمله مهم ترین عوامل برای خرید، انتخاب برند و فروشگاه است. چرا که برندهای مختلفی در بازار مشغول به فروش هستند اما لزوما تمام آن ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. 

 

 خرید سیم و کابل آلومینیوم

خرید سیم و کابل آلومینیوم

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای خرید سیم و کابل، باید یک برند مطمئن انتخاب کنید. اگر برند معتبری نمی شناسید یا دچار سردرگمی شدید. ما می توانیم یک برند قابل اعتماد به همراه فروشگاه مطمئن به شما پیشنهاد کنیم. خراسان الکتریک یک برند معتبر می باشد که در زمینه فروش انواع سیم و کابل فعالیت می کند. به عنوان مثال شما می توانید برای خرید انواع کابل خودنگهدار، خرید کابل مس و … از محصولات این شرکت دیدن کرده و برای خرید اقدام کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uFqwge4l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه