یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در صنعت ساخت و ساز سقوط از ارتفاع عامل بسیاری از مرگ و میر ها میباشد. سقوط از ارتفاع 4 تا 6 متر موجب فوت و ارتفاع 1.2 تا 1.8 متر میتواند باعث صدمات و حوادث جدی و در برخی موارد مرگ، همراه باشد.با توجه به این موضوعات ضروری است که در هنگام فعالیت در ارتفاع نکات و اقدامات لازم برای جلوگیری از سقوط را فراهم کنیم. مطابق استاندارد OSHA کار در ارتفاع به کاری گفته میشود که در آن فرد ممکن است بطور بالقوه سقوط کند و آسیب ببیند. هرکاری که در ارتفاع بیشتر از 4 فوت انجام شود لازم است نکات مرتبط با ارتفاع را در آن رعایت کرد.

بطور کلی برای ساخت و ساز ها از انواع داربست ها و محافظ ها بمنظور ایجاد حائل برای انجام عملیات ساخت و ساز استفاده میکنند. وجود این محافظ ها مستلزم وجود پوشش زیر داربست میباشد. پوشش زیر داربست ها علاوه بر حفاظت از افراد در برابر سقوط، از سقوط هرگونه اشیاء و امکان برخورد آن با عابران جلوگیری میکند. در برخی از موقعیت ها امکان نصب این پوشش فراهم نیست و کارکنان مجبور هستند به همان داربست ها اکتفا کنند. در مواقع عدم استفاده از حفاظ ها کارکنان موظف اند که از هارنس های ایمنی استفاده کنند. نکته قابل توجه درباره ی هارنس های ایمنی این است که هارنس ها از سقوط افراد جلوگیری نمیکنند و تنها میتوانند طول سقوط را کاهش دهند و امکان آسیب به شخص را کمتر کنند. هارنس ها باید مطابق با ارتفاعی که قرار است از آن صعود داشته باشید طراحی شود.

تجهیزات کار در ارتفاع

هارنس ایمنی

هارنس ایمنی پوششی است از جنس الیاف با ترکیبات پلیمری و مقاوم که عموما از انتهای بالای ران تا روی سطح کتف را میپوشاند و توسط قلاب هایی که بر روی آن متصل است، فرد را به سایر تجهیزات سامانه کار در ارتفاع وصل میکند. شوک گیر، کارابین، لنیارد از جمله قطعاتی هستند که با اتصال به هارنس به حفاظت فرد کمک میکند. هارنس ها در اصل بند های چرمی یا فلزی هستند که همیشه به هم بسته می شوند. اساساً از این ابزار برای کنترل اشیا یا موجودات زنده استفاده میشود. این ابزار به قدری ساده است که می توانید خودتان با ابزارهای کوچک آن را انجام دهید. برای این کار کافی است از یک طناب یا طناب در دو انتها استفاده کنید و مانند یک حلقه عمل کنید.

لنیارد، طناب یا تسمه ای است که بمنظور ایجاد ارتباط بین عامل کار در ارتفاع با سازه ثابت با کمترین ایجاد مزاحمت مورد استفاده قرار میگیرد. قلاب قفل شونده نیز ابزاری است حلقه ای شکل که برای اتصال اجزا سامانه های کار در ارتفاع به یکدیگر استفاده میشود و به دو شکل پیچی یا قفل خودکار، ایمن میگردد.

هارنس ایمنی

نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع

تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع باید در هر بار استفاده بطور کامل بررسی شوند. هر کدام از این تجهیزات تاریخ مصرف مشخصی دارند و در صورت بروز هرگونه ایراد و یا خرابی نه تنها صدمات ناشی از سقوط را کاهش نمی دهند بلکه باعث آسیب جدی افراد میگردند.

از دیگر مواردی که باید در هنگام استفاده از تجهیزات ایمنی اندازه گیری فاصله ی ابزار ها تا سیستم جلوگیری از سقوط است. فاصله ایمن حداقل مسافت مورد نیاز سیستم برای توقف سقوط در زیر کاربر جهت جلوگیری از برخورد وی با زمین یا موانع میباشد. مواردی که باید برای تجهیزات ایمنی در هر بار استفاده رعایت شوند به شرح زیر است:

-طول لنیارد و عملکرد دقیق ابزار توقف باید بررسی شود.

-فاصله میان پای کارگر و نقطه اتصال هارنس با سیستم توقف سقوط محاسبه میشود.

-طول هر اتصال دهنده ای که میتواند در ارتفاع سقوط نقش داشته باشد باید بررسی شود.

-خاصیت ارتجاعی طناب در موقعیت های مختلف متفاوت است. پس باید در محاسبه ی فاصله ایمن لحاظ شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2kYMDlNU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه