یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

لوله فولادی برق

لوله فولادی برق یکی از ارکان اصلی شبکه های پشتیبانی و حمایتی کابل های برق می باشد. در واقع این قطعات ارزشمند شرایطی را فراهم می کنند تا کابل های برق در بالاترین سطح امنیت در سازه هدایت شوند. همانطور که می دانید موضوع ایمنی کابل کشی همواره جزو اولویت های هر پروژه نصب لوله برق می باشد. به همین دلیل لازم است که در ارتباط با حفاظت فیزیکی کابل ها تدابیر ایده آلی را اعمال کنیم. یکی از این تدابیر در واقع همان استفاده از لوله فولادی برق می باشد این قطعات به عنوان یک پوشش فلزی برای کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند تا کابل های درونی آن از تنش های محیطی دور باشند.

اگر به عنوان یک مدیر مجموعه صنعتی در حال فعالیت هستید و می خواهید یک شبکه کابل کشی و لوله کشی برق با بالاترین استانداردهای بین المللی را اجرا کنید و به دنبال خرید این محصول هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. چرا که اطلاعات بسیار ارزشمند و کاربردی را ارائه می دهیم.

مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری لوله فولادی برق

لوله فولادی برق همانطور که از نام آن مشخص است از آلیاژ های استیل و فولادی طراحی و ساخته می شوند. اصولاً این نوع متریال جزو اولین فلزاتی هستند که بالاترین سطح سختی و استحکام را دارند. البته نمونه های دیگری همچون انواع لوله های استنلس استیل وجود دارند که آنها نیز در کنار این نوع از لوله ها به جهت مقاومت بالا استفاده می شوند. دومین مشخصه اصلی این لوله ها وجود پوشش گالوانیزه گرم بر روی قطعات می باشد. با توجه به اینکه فلزات فولاد غالبا مستعد زنگ زدگی می باشند حتماً لازم است از یک پوشش حفاظتی برای جلوگیری از خوردگی آنها استفاده کنیم.

این پوشش ها با استفاده از محلول زینک مذاب اجرا می شوند. به این صورت که لوله های فولادی برق پس از آماده سازی و پاکسازی اولیه در داخل حمام مذاب زینک در دمای بسیار بالا قرار می گیرند. این فرآیند به عنوان گالوانیزاسیون گرم شناخته می شود که در حال حاضر بهترین و ایده آل ترین روش مقاوم سازی فلزات در برابر زنگ زدگی می باشد.

لوله فولادی برق برای اینکه بتواند از اکثر سایزهای کابل برق پشتیبانی و حمایت کند در سایز بندی های مختلف طراحی و تولید می شود. ابعاد این لوله ها بر اساس سایز pg در نمره های 11، 13.5، 16، 21، 29، 36، 48 می باشند. ضخامت این لوله ها در اندازه های 0.8، 0.9، 1، 1.25، 1.5 میلیمتر است. البته ممکن است برخی از شرکت های تولید کننده تغییراتی را در طول یا سایز محصول انجام دهند که ابعاد مذکور قدری متفاوت تر از مقادیر تعیین شده باشد.

انواع اتصالات لوله فولادی برق

انواع اتصالات لوله فولادی برق

اتصالات لوله فولادی برق تنوع بسیار بالایی دارند و هرکدام برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این اتصالات شامل انواع بست چنگالی، بست اسپیت یا بست دو تکه، ریل سی چنل، زانو درب دار، سه راهی درب دار یا کاندولت ها می باشند. به طور کلی می توان اتصالات لوله برق را به صورت قطعات اتصال دهنده سازه ای و همچنین قطعات اتصال دهنده بین لوله ای طبقه بندی کرد. آن دسته از اتصالاتی که مرتبط با سازه هستند مسئولیت نگهداری و پایدار کردن لوله ها در سازه را به عهده دارند. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از ریل سی چنل و همچنین بست چنگالی امکان هدایت لوله فولادی برق در ناحیه سقف یا دیوار را فراهم کنید.

علاوه بر این می توانید با ایجاد شبکه های مشتمل بر ریل سی چنل، راد گالوانیزه و همچنین انواع بست اسپیت یا بست های دو تکه لوله های برق را به شکل آویز و معلق در ناحیه سقف سازه مسیریابی کنید. آن دسته از اتصالاتی که به عنوان بین لوله ای قلمداد می شوند در واقع همان زانوها، سه راهی ها، اتصالات متقاطع و کاندولت ها می باشند. این قطعات بر روی بدنه خود درب جداگانه ای دارند که امکان مدیریت اتصالات کابل برق را فراهم می کند. در هر زمانی که بخواهید تغییراتی را در کابل ها ایجاد کنید می توانید با برداشتن درب کاندولت ها به تغییر یا مدیریت اتصالات کابل برق بپردازید.

مزیتهای لوله های برق از نوع استیل گالوانیزه

  • مهمترین مزیت این لوله ها در عین حال که ساخته شده از آلیاژ های فولادی هستند اما به جهت ضخامت کنترل شده و تراکم ساختاری مناسب دارای وزن پایینی می باشند. بنابراین به راحتی می توانید آنها را در ارتفاعات سازه نصب و راه اندازی کنید.
  • محیط های مرطوب و مجموعه های صنعتی مختلف که با انواع مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی سر و کار دارند نمی توانند هیچ گونه آسیب ساختاری را برای این لوله ها ایجاد کنند.
  • سایزبندی های متفاوت لوله فولادی برق شرایطی را فراهم می کند تا از هر نوع کابلی پشتیبانی و حمایت کنند.
  • به جهت وزن پایینی که دارند به سرعت در سازه نصب می شوند.
  • این لوله ها متراژ های متفاوتی دارند و برای آنکه حمل و نقل آن ها راحت تر صورت گیرد معمولاً در شاخه های یک متری و سه متری تولید می شوند.
  • در معماری های مختلف سازه قابلیت اجرا دارند و شما می توانید متناسب با نوع شبکه ای که قصد راه اندازی آن ها دارید این لوله ها را کات کنید.
  • با توجه به اینکه انواع لوله فولادی برق توسط شرکت های تولید کننده داخلی طراحی می شوند. بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه به خرید انواع لوله فولادی برقمی پردازید.

انواع لوله های استیل گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع لوله های استیل گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولیدکننده برتر در سطح کشور کامل ترین قطعات مرتبط با راه اندازی شبکه های پشتیبانی کابل را دارد. شما می توانید طیف گسترده ای از انواع لوله فولادی برق به همراه اتصالات آن و همچنین دیگر قطعات مرتبط مانند سینی کابل و نردبان کابل را با بالاترین کیفیت ساخت از ما خریداری کنید. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات کامل تر در ارتباط با محصولات و همچنین راهنمای خرید می توانید با کارشناسان گروه صنعتی رفیع تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lTZMc1mj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه