یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کدام مدرک انگلیسی را بگیرم؟

1 سال پیش ( 1401/9/8 )
 

یادگیری زبان انگلیسی از آن دسته کارهایی است که در هر سن و سال و مرتبه شغلی جزو واجبات محسوب می شود و به جرات می توان گفت تمام افراد در زمان های مختلف در زندگی شان مجبور به استفاده از زبان انگلیسی میشوند چه برای ادامه تحصل در سایر کشورها، یا پیدا کردن شغل مناسب و زندگی در یک کشور انگلیسی زبان.

برای اینکه بتوانید در سایر کشور ها درس بخوانید، زندگی کنید یا شغل مناسبی بیابید باید ثابت کنید سطح زبان انگلیسی شما در یک سطح قابل قبول است و برای ثابت کردن این موضوع نیاز دارید تا بسته به هدفتان مدرک زبان انگلیسی بگیرید.

کدام مدرک انگلیسی را بگیرم؟

انواع مدارک معتبر زبان انگلیسی عبارتند از:

  1. مدرک آیلتس
    1. آیلتس آکادمیک
    2. آیلتس جنرال
    3. آیلتس لایف اسکیلز
  2. مدرک تافل
  3. مدرک دولینگو
  4. مدرک PTE
  5. مدرک CELPIP

اولین گام برای اخذ مدرک زبان انگلیسی مناسب این است که بدانید بسته به هدفتان به کدام یک از مدارک بالانیاز دارید و سپس با یک برنامه ریزی مناسب خود را برای موفقیت در ازمون مورد نظر و کسب نمره مناسب آماده کنید.

مدرک آیلتس

آزمون بین المللی آیلتس، یکی از مهم ترین و پر درخواست ترین آزمون های زبان انگلیسی است. سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر دنیا با سطوح زبان انگلیسی مختلف، به قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری در این آزمون شرکت می کنند. نمره این آزمون از 9 محاسبه می شود و مراکز آموزشی یا شرکت های بین المللی ممکن است نمرات متفاوتی از شما بخواهند.

مهارت های مورد نیاز در آزمون آیلتس IELTS عبارتند از مهارت خواندن(Reading)، نوشتن(Writing)، صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) و هر کدام از این مهارت ها در قالب یک بخش مجزا در آزمون سنجیده می شوند. اعتبار مدرک آیلتس 2 سال است.

امتحان آیلتس جنرال

اگر قصد کار به عنوان یک نیروی متخصص یا زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان را دارید نوع جنرال آزمون آیلتس، مناسب ترین امتحان برای شما است. کسب نمره 7 به بالا می تواند در پر کردن فرم های شغلی به شما کمک کند. این آزمون 4 بخش اصلی دارد. متن ریدینگ و نوع سوالات رایتینگ آزمون جنرال متنوع است و به موضوعات مختلفی می پردازد و معمولاً از تلویزیون، اینترنت، رادیو و روزنامه انتخاب می شوند.

امتحان آیلتس آکادمیک

اگر به قصد تحصیل در مقطع لیسانس یا بالاتر می خواهید به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنید، بسیاری از دانشگاه ها در سرتا سر جهان نمره آیلتس آکادمیک شما را به عنوان تاییدیه سطح زبان انگلیسی شما می شناسند. در ریدینگ آکادمیک شما سه متن بلند (تحلیلی، توصیفی و علمی) برگرفته از کتابها روزنامه ها و مجلات خواهید داشت که خیلی تخصصی نیستند ولی مناسب متقاضیان ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده اند.

امتحان آیلتس مهارت های زندگی

این سبک آزمون، به عنوان جدید ترین نوع آزمون های IELTS شناخته می شود و برای کسانی طراحی شده است که برای مهاجرت نیاز به توانایی های خاصی دارند و به طور اختصاصی روی مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ تمرکز می کند. بعد از انتخاب نوع آزمون بر اساس هدفتان باید قدم های اساسی در این راه بردارید تا به نمره ای که نیاز دارید برسید.

برای موفقیت در آزمون آیلتس شما می توانید بر اساس مراحل زیر عمل کنید.

مدرک تافل

آزمون تافل TOEFL یک آزمون آمریکایی است و یکی از شناخته شده ترین آزمون های بین المللی است که معمولا کسانی که قصد ادامه تحصیل در سایر کشورها علی الخصوص دانشگاه های کشور آمریکا را دارند در این آزمون شرکت می کنند. آزمون تافل فقط نوع آکادمیک دارد و این روزها بیشتر به صورت اینترنتی برگزار می شود و به TOEFL IBT معروف است.

به طور کلی باید بدانید آزمون تافل حدودا 3:30 الی 4 ساعت طول می کشد و نمره آن از 120 محاسبه می شود و بر خلاف آزمون آیلتس که مهارت اسپیکینگ در یک روز جدا سنجیده می شود در آزمو TOEFLهر 4 مهارت اصلی در یکروز سنجیده می شوند. ابتدا مهارت ریدینگ و لیسنینگ و پس از 10 دقیقه استراحت مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ سنجیده می شوند.

اعتبار مدرک تافل 2 سال است.

مدرک دولینگو

آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین است که نمره آن از 160 محاسبه می شود و بسیاری از دانشگاه ها در سر تا سر دنیا این مدرک را برای اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان بین المللی می پذیرند. مزیت آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های مشابه این است که می تواند از راه دور و آنلاین و بدون نیاز به حضور در تجمعات برگزار گردد، مصاحبه ویدیویی آنلاین برای سنجش سطح اسپیکینگ شما دارد و حتی فضایی برای نوشتن رایتینگ در نظر گرفته شده است. در آزمون دولینگو هر 4 مهارت شما بخوبی و با دقت سنجیده می شود، مدت زمان برگزاری آزمون کوتاه تر است و از لحاظ هزینه ای به مراتب ارزان تر از سایر آزمون های بین المللی است.

نتیجه این آزمون پس از 48 ساعت قابل دستیابی است و نمونه رایتینگ و اسپینگ شما بدون محدودیت تعداد برای موسسه مورد نظرتان ارسال خواهد شد. سوالات مصاحبه به صورت تصادفی از شرکت کنندگان پرسیده می شوند و آن ها باید به صورت بداهه به این سوالات پاسخ دهند.

اعتبار مدرک آزمون دولینگو 2 سال است.

مدرک PTE

آزمون پی تی ای که آزمونی کاملا کامپیوتری است و فقط در مراکز رسمی پیرسون برگزار می شود، یکی از آزمون های تاییدیه سطح زبان انگلیسی مانند IELTS و TOEFL و دولینگو است که از اعتبار بالای جهانی برخوردار بوده و مورد قبول اکثر کشورهای دنیا علی الخصوص استرالیا برای مهاجرت و ادامه تحصیل است و متقاضیان علاقمند به مهاجرت به این کشور و کشورهای اروپایی می توانند از این آزمون استفاده کنند

سوالات آزمون پی تی ای بر اساس مهارت های اصلی زبانی تفکیک می شوند و معمولا سوالات دو مهارت را همزمان ارزیابی می کند و نمره سوالات هر بخش، روی مهارت های دیگر هم تاثیر می گذارند.

اعتبار مدرک PTE دو سال است.

مدرک CELPIP

آزمون سلپیپ CELPIP مخفف عبارت Canadian English Language Proficiency Index Program به معنی برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادیی است. آزمون ارزیابی زبان انگلیسی CELPIP ابزاری برای سنجش مهارت های خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه است. این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می گردد و شامل دو نوع است. آزمون سلپیپ مورد پذیرش دولت کانادا بوده و برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مناسب است.

1.آزمون سلپیپ جنرال که مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه را مورد سنجش قرار می دهد. این آزمون مورد تائید سازمان مهاجرت و شهروندی IRCC کانادا و شورای تنظیم مقررات بریتیش کلمبیا است. زمان در نظر گرفته شده برای تست سلپیپ جنرال حدودا سه ساعت و نیم است.

2.آزمون سلپیپ General LS Test که مهارت های شنیداری و مکالمه فرد را مورد ارزیابی قرار می دهد. زمان در نظر گرفته شده برای این آزمون حدود 1 ساعت و 10 دقیقه است.

نتایج آزمون سلپپیپ بعد از حدود 4 یا 5 روز به صورت آنلاین در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد.

برای اخذ نمره مناسب در هر آزمون شما باید ابتدا سطح زبان عمومی تان را به سطح Upper- intermediate برسانید و سپس در کلاس خصوصی مربوط به هر آزمون شرکت نمایید.

کلاس خصوصی زبان

برای شرکت در کلاس خصوصی آزمون های بین المللی می توانید پس از مراجعه به سایت سفیرمال (safirmall.com/product-category/کلاس-خصوصی/)تعیین سطح رایگان انجام دهید و برای کلاس مورد نظر خود اقدام نمایید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 74056000 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0LIQ5AXN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه