شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش انواع فلنج

1 سال پیش ( 1401/8/17 )
 

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس ( پرشین گلف) از سال 1381 با هدف تامین و تجهیز کالاهای مورد نیاز در بخش تاسیسات فعالیت خود را در قالب فروشگاه آغاز کرده است.

محصولات این شرکت برای پروژه های ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی، پتروشیمی و… مناسب است و با بهترین کیفیت و برندهای معتبر عرضه می شود.

فروش انواع فلنج

فلنج

فلنج ها ابزار و صفحه هایی دایره ای شکل اند که دارای سوراخهایی در اطرافشان هستند و برای اتصال استفاده می شوند. کاربرد اصلی آنها بستن لوله ها به یکدیگر و اتصال قطعات دیگر است و از کاربرد دیگر آنها می توان به تغییر مسیر و تغییر قطر لوله ها اشاره کرد.

مهمترین ویژگی اتصالات توسط انواع فلنج، قابلیت جداسازی آن است. به زبان ساده این بدان معناست که در حالت معمولی در صورتی که دو عدد لوله را که به یکدیگر جوش داده شده اند، داشته باشیم و بخواهیم آن ها را جدا کنیم، باید برشکاری انجام شده و دوباره جوشکاری کنیم.

این درحالی است که با استفاده از فلنج ها، از آن جایی که اتصال توسط پیچ و مهره صورت می گیرد، می توانیم با باز و بسته کردن پیچ و مهره ها جداسازی را به راحتی انجام دهیم.جهت جلوگیری از نشتی بین فلنج ها از واشر آب بندی گسکت استفاده می شود.

مشخصات فلنج ها

مطابق استاندارد، مشخصات فلنج که شامل موارد ذیل می باشد باید بر روی فلنج حک گردد:

  • نام تجاری تولید کننده فلنج
  • سایز اسمی لوله (قطر خارجی لوله که فلنج به آن جوش داده می شود)
  • مقدار فشار قابل تحمل (کلاس فلنج(
  • شکل سطح فلنج (مهم ترین قسمت تشکیل دهنده یک فلنج می باشد)
  • سوراخ ها (گاهی بعنوان ضخامت دیواره نیز بیان می شود)
  • مواد تشکیل دهنده فلنج (مطابق استاندارد ASTM این عدد بیانگر مشخصات مواد خام مورد استفاده برای تهیه فلنج می باشد)
  • شماره یا کد مربوط به عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی فلنج.

کاربرد فلنج در صنعت

  • ساخت محفظه های خلا با فلنج
  • اتصال دهی دکل های مخابراتی
  • تولید کفش اسکی با کمک فلنج
  • کاربرد در صنایع نفت و گاز
  • استفاده در تجهیزات بیمارستانی
  • استفاده در خطوط لوله انتقال سیال
  • کاربرد فلنج در تجهیزات آتش نشانی
  • کاربرد فلنج در تاسیسات هسته ای.

انواع فلنج

انواع فلنج از لحاظ جنس و نحوه اتصال فلنج، شامل فلنج جوشی ، فلنج دنده ای ، فلنج استیل و فلنج چدنی می شود.

همچنین فلنج ها بسته شکل و کارکرد، به انواع مختلفی مانند فلنج گلودار، شیاردار، کور، اسلیپون و... تقسیم می شوند.

فلنج جوشی

فلنج جوشی فلنج هایی هستند که توسط جوش دادن به لوله وصل می شوند، فلنج اتصال دهنده های لوله ها و شیرآلات به یکدیگر است. فلنج های جوشی یکی از مهم ترین محصولات در صنایع بوده و برحسب نوع فلنج جوشی از کاربردهای مختلفی برخوردار می باشند.

این فلنج در انواع مختلفی مثل گلودار، اسلیپون، کور و … تولید می شود، پیشانی تمام این نوع فلنج ها یعنی محلی که واشر روی فلنج قرار می گیرد دارای اشکال مختلفی هستند.

فروش انواع فلنج

فلنج دنده ای

فلنج دنده ای یا همان رزوه ای یکی از انواع فلنج هاست و به دو صورت گالوانیزه گرم و سرد تولید می شود. کاربرد این فلنج بیشتر در اتصال شیرآلات و لوله ها در صنعت می باشد.

یکی از ویژگی های این فلنج این است که دیگر نیازی به جوشکاری نیست . فلنج روکار دنده ای برای لوله های دارای قطر۱ تا ۱-۲ مورد استفاده قرار می گیرد. آب بندی بین دو فلنج توسط گسکت که در بین آنها قرار داده می شود انجام می گیرد، جنس این فلنج از فولاد و آلیاژهای آن یا از چدن و سایر مواد ساخته می شود.

فلنج گلودار

فلنج گلودار از جمله فلنج های پر مصرف در صنایع مختلف میباشد که ارتباط بین لوله و شیرآلات را به یکدیگر میسر میسازد.

فلنج جوشی گلودار دارای زائده ای در کف فلنج میباشد که معمولا ضخامت آن با ضخامت لوله مورد اتصال برابر است و به وسیله جوش به یکدیگر مرتبط میشوند. البته این جوش فقط در نقطه ارتباطی لبه فلنج و لوله میباشد.

فلنج گلودار یا فلنج گردندار که به لبه دار و مخروطی نیز معروف است در مدل های PN16،PN10 ،PN20 و کلاس 150،300،600،900،1500 و 2500 تولید می شود. این فلنج ها با استفاده از جوشکاری و پیچ و مهره به لوله و اتصالات یا شیرآلات فلنجی چدنی متصل می شود.

 فلنج کور

فلنج کورهمانگونه که از نام آن پیداست، دارای منفذی برای عبور سیال نیست و برای جداسازی یا اتمام لوله به کار می رود.

فلنج کور در اصل یک دیسک صفحه ای مانند فولادی می باشد که برای مسدود کردن مسیر و خطوط در انتهای خطوط پایپینگ مورد استفاده قرار میگیرد.

نحوه عملکرد فلنج کور به این شکل است که با استفاده از پیچ و مهره لوله را به شیرآلات چدنی، شیرآلات فولادی و سایر تجهیزات متصل می کند و یک سیستم لوله کشی ایجاد می کند، اتصال آن با لوله های فلزی به صورت جوشی می باشد.

نکته برتری این نوع فلنج ها مقاومت بالای آنها به نسبت فلنج های دیگر میباشد.

در محل های با فشار بالا میتوان به جای فلنج های کوراز فلنج های گلودار به همراه فلنج کور استفاده نمود.

فلنج اسلیپون

فلنج جوشی اسلیپون از پر کاربرد ترین رابط های اتصال لوله ها به یکدیگر و تغییر سایز آن ها می باشد. این فلنج در قسمت انتهایی لوله قرار می گیرد، قطر داخلی این فلنج ها از لوله ها بزرگ تر است و به راحتی می توان انواع لوله های فلزی را درون آن ها جایگذاری کرد. در انتها با استفاده از آلیاژ های جوشکاری و به روش فیلت تمامی فضاهای خالی بین فلنج و لوله را پر می کنند، تا با آب بندی این اتصالات مانع نشت سیالات درون لوله ها شوند.

قیمت فلنج اسلیپون در مقایسه با دیگر فلنج های گلودار و کور ارزان تر است، اما به دلیل جوشکاری متفاوت (روش فیلت بالد) تقریبا هزینه های نصب و اجرا یکسان می شود.

این فلنج دارای سوراخی است که لوله از داخل آن عبور کرده و عملیات جوشکاری فیلت از داخل و خارج صورت می گیرد. این فلنج ها برای فشار و دمای پایین مناسب هستند و مقاومت کمتری در برابر ارتعاش و لرزش های سیستم دارد.

فروش انواع فلنج

فلنج دنده ای گالوانیزه

فلنج دنده ای گالوانیزه قطعه ای دیسکی شکل بوده که با استفاده از پیچ و مهره لوله را به شیرآلات و سایر تجهیزات متصل می کند و اتصال آن با لوله به صورت رزوه ای می باشد. فلنج دنده ای گالوانیزه برای اتصال به لوله با ضخامت کم مناسب نمی باشد.

فلنج دنده ای سیاه به دلیل رزوه ای که درون آن قرار دارد موجب می شود تا لوله به راحتی بتواند درون این فلنج پیچ و محکم شود.

با وجود این که سایر فلنج ها در کلاس ها و سایز های مختلف تولید و روانه بازار می شوند، فلنج های دنده ای سیاه فقط در سایز ها و اندازه های کوچک تولید و وارد بازار می شوند.

این نوع فلنج به طور معمول برای اتصال لوله کشی های مخصوص صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و دریافت قیمت انواع محصولات لوله و اتصالات فلزی و پلیمری و تاسیسات ساختمان به آدرس وب سایت www.persianpipe.com مراجعه کرده یا از طریق شماره های 91005757-021 و 91005252-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GvuKU8Q6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه