شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای شروع کار حسابداری از کجا شروع کنیم؟

این روزها حسابداری تبدیل به رشته و حرفه ای پرطرفدار شده است. هر شرکتی فارغ از نوع فعالیت خود، به یک حسابدار نیاز دارد؛ از طرفی تعداد متقاضیان برای حرفه حسابداری بسیار زیاد است. اگر تخصصی در زمینه حسابداری داشته باشید و جویای این کار هم باشید، به خوبی می دانید که در هر موقعیت کاری، رقبای زیادی در کنار شما حضور دارند. سؤالی که پیش می آید این است که چگونه نسبت به دیگر فعالان این حوزه برتری داشته باشیم؟ و اینکه برای شروع کار حسابداری از کجا شروع کنیم که بتوانیم هر چه زودتر به یک جایگاه خوب برسیم؟

مهارت های یک حسابدار

اغلب حسابدارانی که متقاضی کار هستند، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه گرفته اند و یا در بهترین آموزشگاه حسابداری اصفهان و دیگر شهرها این حرفه را فراگرفته اند؛ اما وجه تمایز میان تمامی این حسابداران چیست؟ چه چیزی باعث برتری عده ای بر دیگران می شود؟ درواقع هر زمانی که بخواهید وارد یک حرفه شوید، باید توانایی های خود را ثابت کنید و حرفه حسابداری نیز نیازمند برخی توانایی های خاص است.

تجربه

برای شروع کار حسابداری از کجا شروع کنیم؟ تجربه کسب کنید! شاید با خودتان فکر کنید که برای کسب تجربه نیازمند فعالیت در این حرفه هستید؛ اما این مورد تنها راه برای کسب تجربه نیست. شما می توانید چندین نرم افزار معروف حسابداری را نصب کنید و با آن ها کار کنید؛ مانند یک حسابدار شخصی، برای خود و خانواده تان کار کنید. کسب وکار اطرافیان خود را در نظر بگیرید و مواردی که با آن روبرو می شوند را در نرم افزارهای مختلف پیاده سازی کنید. تمامی تراکنش های مالی که صورت می گیرد را به خاطر بسپارید و سپس سعی کنید آن ها را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کنید. تجربه باعث می شود که شما اعتمادبه نفس بیشتری در این حوزه داشته باشید؛ درنهایت می توانید توجه دیگران را جلب کنید و به راحتی به موقعیت شغلی موردنظر خود برسید.

برای شروع کار حسابداری از کجا شروع کنیم؟

کسب مهارت و کار با اکسل

هرچه قدر هم که نرم افزارهای جدید و به اصطلاح همه فن حریف وارد بازار شوند، همچنان اکسل پایه و اساس همه امور حسابداری است. تنها کسب مدرک icdl و یا مدارک مربوط به کار با اکسل کافی نیست؛ شما باید واقعاً این نرم افزار را بلد باشید و بتوانید هر محاسبه ای را با آن اجرا کنید. اکسل طیف وسیعی از فعالیت های یک حسابدار را پوشش می دهد و انعطاف فوق العاده ای دارد؛ بنابراین هرچه بیشتر وقت بگذارید و به آن تسلط یابید، در کارتان هم موفق تر عمل خواهید کرد.

حسابداری را درک کنید!

مفاهیم، اصلی ترین بخش حسابداری هستند. هرچه درک بالاتری از حسابداری داشته باشید، راحت تر می توانید وظایف خود را انجام دهید. لازم است که به صورت پایه ای با تمامی مفاهیم مهم آشنا شده و آن ها را درک کنید. در اغلب آموزش های حسابداری ازجمله آموزش 0 تا 100 حسابداری اصفهان، تمامی مفاهیم اولیه به دانشجویان تدریس می شود که شاید به نظر برسد فراگیری آن ها هیچ لزومی ندارد اما باید بدانید درک این مفاهیم راز موفقیت شما در حرفه حسابداری است. باید به خوبی تمام ابعاد معاملات مالی را درک کرده و بتوانید آن ها را تجزیه وتحلیل کنید تا به یک حسابدار موفق تبدیل شوید.

چگونه یک موقعیت شغلی مناسب پیدا کنم؟

همان طور که اشاره کردیم تجربه یکی از مهم ترین موارد برای موفقیت در حرفه حسابداری است. اگر برایتان سؤال است که برای شروع حسابداری از کجا شروع کنیم یکی از راه هایی که می توان پیشنهاد داد این است که برای مدتی، تنها به منظور کسب تجربه در یک شرکت کار کنید. فرقی نمی کند که شرکت موردنظر شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد و چه تعداد کارمند داشته باشد. درواقع کار کردن در یک محیط رسمی باعث می شود شما با تمام ابعاد این حرفه آشنا شوید. اگر حداقل به مدت 3 ماه در یک شرکت به عنوان حسابدار (حتی در کنار حسابداری دیگر) مشغول به کار شوید، آمادگی لازم برای کار را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که اگر طی این 3 ماه هیچ حقوقی هم دریافت نکنید، قطعاً تجربه ای که کسب می کنید ارزش بیشتری دارد.

درنهایت باید این نکته را بدانید که حسابداری جز مشاغلی محسوب می شود که حقوق نسبتاً بالایی دارد. از طرفی میزان نیاز جامعه به این شغل همواره زیاد بوده و انتظار می رود این نیاز افزایش یابد؛ بنابراین می توان ادعا کرد که هرچه قدر زمان و انرژی خود را صرف فراگیری این رشته نمایید، می توانید موفقیت های بزرگتری هم کسب کنید. همچنین شما می توانید به راحتی در این حرفه پیشرفت کنید و به حقوق بیشتری هم برسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z7tAxIIs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه