شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

9 علامت که مردان برای حفظ سلامتی نباید نادیده بگیرند

9 علامت که مردان برای حفظ سلامتی نباید نادیده بگیرند

بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که مردان معمولاً کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند. آن ها ممکن است معاینات سالانه را نادیده بگیرند، علائم را نادیده بگیرند یا دریافت کمک پزشکی را در صورت نیاز به تأخیر بیندازند. در برخی موارد، این تأخیرها می تواند خطرناک باشد. زیرا تشخیص زود هنگام و درمان اغلب می تواند نتایج شما را برای بسیاری از شرایط سلامتی بهبود بخشد. خونریزی شدید، درد قفسه سینه و تب بالا علائمی هستند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. اما در مورد علائم دیگری که ممکن است با آن ها مواجه شوید آیا می توانند علائم یک بیماری جدی باشند؟ هنگامی که فکر می کنید مشکلی در سلامتی شما وجود دارد، مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید. از کاهش وزن ناخواسته گرفته تا هر چیز دیگری می تواند نشانه علائم ببماری باشد. در همین جهت می خواهیم درباره علامت هایی که مردان نباید برای حفظ سلامتی خود نادیده بگیرند صحبت کنیم.

تنگی نفس

درد قفسه سینه یکی از علائم رایج حمله قلبی است، اما علائم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از آن ها آگاه نباشید. درحالی که علائم حمله قلبی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، ممکن است علائم هشداردهنده اولیه وجود داشته باشد که در معرض خطر قرار دارید، مانند تنگی نفس در اثر فعالیت. به طور مثال، اگر بعد از یک پیاده روی آسان به سختی نفس می کشید، این ممکن است نشانه اولیه ایسکمی عروق کرونر باشد. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که شما دچار انسداد جزئی یا کامل یک شریان هستید که خون را به قلب شما می برد. انسداد کامل می تواند باعث حمله قلبی شود. بنابراین در صورت احساس درد قفسه سینه یا تنگی نفس، به پزشک مراجعه کنید. اگر علائم حمله قلبی مانند فشار در قفسه سینه، سفتی در سینه، تنگی نفس شدید و سرگیجه را تجربه کردید حتماً به اورژانس بروید.

کاهش وزن ناخواسته

کاهش وزن غیرقابل توضیح اغلب یکی از اولین نشانه های بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان است. مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید و به او اطلاع دهید که آیا اخیراً بدون تلاش وزن کم کرده اید یا خیر. اگر بدون رژیم غذایی یا ورزش ناگهان وزن کم کرده باشید می تواند نشانه بیماری باشد.

مدفوع خونی یا سیاه

بسته به غذاهایی که می خورید و داروهایی که مصرف می کنید، رنگ مدفوع شما می تواند روز به روز تغییر کند. به طور مثال، خوردن چغندر می تواند باعث قرمز شدن رنگ مدفوع شما شود. به همین ترتیب، مکمل های آهن و برخی از داروهای اسهال، مانند بیسموت ساب سالیسیلات (پپتوبیسمول)، ممکن است به طور موقت مدفوع شما را سیاه یا قیری رنگ کنند. اما اگر مدفوع شما سیاه یا خونی است، ممکن است نشان دهنده مشکلی در بدن شما باشد. در برخی موارد، این مشکل ممکن است جدی باشد. مدفوع سیاه ممکن است نشان دهنده خونریزی در قسمت فوقانی دستگاه گوارش (GI) باشد. مدفوع قهوه ای رنگ یا خونی می تواند نشان دهنده خونریزی در دستگاه گوارش تحتانی باشد. پزشک شما احتمالاً علائم خونریزی، هموروئید یا زخم را بررسی می کند. مدفوع کم رنگ ممکن است نشان دهنده مشکل در کبد یا مجاری صفراوی باشد. در هر صورت اگر متوجه تغییرات غیرعادی در رنگ مدفوع خود شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

تکرر ادرار

تکرر ادرار می تواند نشانه دیابت باشد. دیابت می تواند باعث ادرار مکرر شما شود، زیرا کلیه های شما مجبورند برای از بین بردن قند اضافی از جریان خون اضافه کاری کنند. مشکلات پروستات نیز می تواند باعث تکرر ادرار شود. سایر علائم مشکلات پروستات شامل کاهش جریان در هنگام ادرار کردن، ناراحتی در ناحیه لگن و خون در ادرار یا مایع منی است. هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگ شدن پروستات یک بیماری شایع در میان مردان مسن است. اگرچه شایع است، اما نباید علائم را نادیده بگیرید، زیرا می توانند با علائم سایر بیماری های جدی تر یکسان باشند.

9 علامت که مردان برای حفظ سلامتی نباید نادیده بگیرند

یبوست

یبوست گاه به گاه طبیعی است. اکثر مردم هرازگاهی آن را تجربه می کنند، و اغلب بعد از 50 سالگی شایع تر می شود. اما یبوست مزمن می تواند نگران کننده تر باشد. یبوست مزمن می تواند شما را در زمانی که سعی در اجابت مزاج دارید، به فشار بیاورد. این احتمال ابتلا به هموروئید را افزایش می دهد که می تواند باعث خونریزی و ناراحتی در اطراف راست روده شود. یبوست مزمن همچنین ممکن است نشانه ای باشد که چیزی مانع از خروج صحیح مدفوع شما می شود. تومور، پولیپ یا پیچ خوردگی در روده ممکن است روده بزرگ شما را مسدود کند. همچنین ممکن است یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث حرکت غیرطبیعی روده بزرگ می شود. تشخیص زودهنگام کمک می کند تا بتوانید از خطر جدی مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری کنید.

اختلال در نعوظ

به غیر از نگرانی در مورد عملکرد جنسی، اختلال نعوظ (ED) می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی تر مانند بیماری قلبی عروقی باشد. ED ممکن است به دلیل افزایش استرس یا افسردگی نیز رخ دهد. اگر این مشکلات را تجربه می کنید، با پزشک خود در مورد گزینه های دارویی و مشاوره سلامت روان صحبت کنید. اختلال نعوظ وضعیتی است که پزشکان اغلب آن را درمان می کنند. در نتیجه هرچه زودتر به مشکل رسیدگی کنید، زودتر می توانید راه حل پیدا کنید.

دل درد مکرر

بسیاری از افراد گهگاه پس از خوردن یک همبرگر چرب یا مقدار زیادی پاستا، سوزش سر دل را تجربه می کنند. اما اگر بعد از هر وعده غذایی دچار سوزش سر دل می شوید، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده (GERD) مبتلا شده باشید. این وضعیت معمولاً به عنوان رفلاکس اسید نیز شناخته می شود. اگر رفلاکس اسید معده دارید، اسید معده به سمت مری شما جریان می یابد. اگر درمان نشود، این اسید معده می تواند بافته ای مری شما را فرسوده کند و باعث تحریک یا زخم شود. در موارد نادر، GERD مزمن حتی می تواند منجر به سرطان مری شود. در برخی موارد، زمانی که واقعاً مشکلات قلبی را تجربه می کنید، ممکن است فکر کنید که سوزش سر دل دارید. اگر مدت ها مشکل سوزش سر دل دارید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

خروپف بیش ازحد

خروپف مزمن و بلند ممکن است نشانه ای از آپنه انسدادی خواب باشد. در این شرایط، ماهیچه های گلو شل می شوند و به طور موقت راه هوایی شما را در هنگام خواب مسدود می کنند. این می تواند باعث مشکلات تنفسی و اختلال در الگوی خواب شما شود. این وقفه های مداوم ممکن است حتی پس از خواب کافی احساس خواب آلودگی یا خستگی در شما ایجاد کند. در صورت عدم درمان، آپنه خواب می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، نارسایی قلبی یا ریتم غیرطبیعی قلب را افزایش دهد. خروپف و آپنه انسدادی خواب نیز با چاقی و دیابت نوع 2 نیز مرتبط است.

توده سینه

ممکن است فکر کنید سرطان سینه یک بیماری است که فقط زنان را مبتلا می کند، اما این به هیچ عنوان نیست. طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا ۲۶۷۰ سرطان سینه تشخیص داده شده است که بیشتر آن ها مردان مسن بین 60 تا 70 سال هستند. اگر توده یا ضخیم شدن بافت در سینه خود را احساس کردید، یا اگر نوک سینه شما تیره شد، قرمز شد یا شروع به ترشح کرد، به پزشک مراجعه کنید. فراموش نکنید که تشخیص زودهنگام کلید دریافت درمان بیماری موردنیاز است. جهت بررسی و خرید انواع مولتی ویتامین های مخصوص آقایان می توانید لینک زیر را مشاهده نمایید

https://roshapharmacy.com/product-category/supplements/men-health-supplements/multivitamins-for-men/

سخن پایانی

در صورت مشاهده هر گونه از این علائم با گرفتن یک قرار ملاقات با پزشک تان در مورد سلامت خود و علائم به وجود آمده صحبت کنید. زیرا این علائم ممکن است نشانه طبیعی و یا نشانه خطرناکی باشند که باید هرچه سریع تر درمان شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KmEMaNVD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه