سئو چیست؟ سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و فرآیند افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت از طریق رتبه بندی بهتر در SERP های گوگل بر اساس کلمات کلیدی مرتبط یا عبارات جستجو شده در دامنه شما است. در این مقاله، به توضیح دو نوع مختلف از سئو را توضیح می دهیم.
سئو روی صفحه یا ON page
تمام اقداماتی که شما برای بالا بردن رتبه صفحه وبسایت خود در موتورهای جستجو انجام می دهید، سئو روی صفحه است. سئوی درون صفحه شامل این موارد است:
اینها تنها چند تکنیک سئوی درون صفحه هستند.
سئوی درون صفحه به فرآیندهای فنی اشاره دارد که برای بهینه سازی برچسب ها، محتوا، تصاویر، لینک های داخلی و سایر عناصر صفحه انجام می شود که دید آن را برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت وبلاگ بروید.
سئوی درون صفحه یکی از مهم ترین انواع سئو در بازاریابی دیجیتال است که به طور مستقیم بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارد. عناصر زیادی برای بهینه سازی سئوی درون صفحه برای یک صفحه وجود دارد. چک لیست زیر برای سئو داخلی می تواند به شما در اصلاح نه تنها صفحه، بلکه عملکرد کلی آن کمک کند. در اینجا مهمترین فاکتورهایی که باید برای سئو داخلی در نظر بگیرید آورده شده است:
سرعت سایت برای سئو
سرعت بارگذاری وب سایت شما می تواند تفاوت زیادی در کاهش نرخ پرش ایجاد کند. این یک عامل بسیار مهم برای سئو داخلی صفحه است. استفاده از تکنیک های سئو روی صفحه مانند:
به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش می دهد.
بهینه سازی تصویر برای سئو
این تکنیک سئوی درون صفحه شامل دو عامل است. اول فشرده سازی اندازه تصاویر و رسانه در وب سایت شما برای اطمینان از سرعت بارگذاری سریع و دوم بهینه سازی متن جایگزین تصاویر برای دید بهتر برای موتورهای جستجو. استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو در متن جایگزین برای تصاویر می تواند به طور قابل توجهی دید صفحه شما را برای موتورهای جستجو افزایش دهد و رتبه وب سایت شما را بهبود بخشد.
پیوند داخلی در سئو on page
این فرآیند سئوی درون صفحه شامل غنی سازی صفحات وب شما با لینک های داخلی است. پیوندهای داخلی می توانند به موتور جستجو کمک کند تا وب سایت شما را به طور یکپارچه کشف کنند، محتوای مرتبط و جدید را کشف کنند و صفحات را بر اساس ارتباط آنها رتبه بندی کنند. علاوه بر این، این فرآیند همچنین به کاربران کمک می کند تا به راحتی و بدون هیچ کلیک اضافی به محتوای مرتبط در وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.
سئو خارج از صفحه یا 0ff page
سئوی خارج از صفحه به هر کاری که در خارج از سایت خود انجام می دهید، تا عملکرد بهتری داشته باشید و در SERP های گوگل بهتر ظاهر شوید اشاره می کند. سئوی off page شامل کار بر روی عوامل رتبه بندی خارجی مانند موارد زیر است:
سئوی خارج از صفحه نوع دیگری از سئو است که تاثیر زیادی در تعیین رتبه وب سایت شما دارد. سئو خارج از صفحه هر فعالیت سئوی است که خارج از وب سایت خود انجام می دهید. این می تواند شامل دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر در دامنه شما، تبلیغات رسانه های اجتماعی، بررسی ها و موارد دیگر باشد.
مهمترین فعالیت در بهینه سازی سئو خارج از صفحه، لینک سازی و دریافت بک لینک است. لینک بیلدینگ فرآیندی است که شامل دریافت لینک برای وب سایت شما در سایر وب سایت های مرتبط است تا ارزش و اعتبار محتوای شما را به موتورهای جستجو نشان دهد.
بک لینک در سئو خارج از صفحه
دریافت بک لینک برای وب سایت شما از وب سایت های معتبر در دامنه شما، یک شاخص عالی از ارزش کیفیت، اعتبار و ارتباط محتوای شما با الگوریتم های موتورهای جستجو است. در حالی که ممکن است اندازه گیری تأثیر دقیق یک بک لینک دشوار باشد، دریافت آن از یک وب سایت معتبر می تواند به طور قابل توجهی رتبه و اعتبار دامنه شما را افزایش دهد.
شبکه های اجتماعی در سئو خارج از صفحه
یکی دیگر از عوامل سئوی خارج از صفحه، شبکه های اجتماعی است. کانال های رسانه های اجتماعی می توانند به بهبود ترافیک شما کمک کنند. اگر در کانال های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، فیس بوک و غیره در مورد وب سایت یا محتوای آن، گپ و گفت وگوی زیادی وجود دارد، موتورهای جستجو پیدا کردن وب سایت شما را آسان تر می کنند.
داشتن محتوایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود یا مکالمه ایجاد می کند، می تواند ترافیک ارگانیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد که سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد.
خدمات اضافی سئو
علاوه بر خدمات سئوی ذکر شده در بالا، انواع دیگری از سئو وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود روی آنها سرمایه گذاری کنید.
سئوی محلی
اگر به دنبال جذب افراد محلی بیشتر به سمت کسب و کار خود هستید، سئوی محلی به شما کمک خواهد کرد. این استراتژی سئو به شما کمک می کند تا روی استفاده از استراتژی هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند به مشتریان محلی دسترسی پیدا کنید. این یک روش عالی برای جذب ترافیک بیشتر از درب کسب و کار شما است.
سئوی تجارت الکترونیک
سئوی تجارت الکترونیک بر کمک به کسب و کارهای تجارت الکترونیک برای دستیابی بهتر به مشتریان تمرکز دارد. این روش به شما کمک می کند تا روی ایجاد سرنخ ها و تبدیل های ارزشمند برای کسب وکار خرده فروشی خود تمرکز کنید. اگر محصولات خود را در فروشگاه آنلاین و بزرگی می فروشید، می توانید خدمات سئو آن فروشگاه را نیز به عنوان بخشی از طرح سئوی تجارت الکترونیک خود اضافه کنید.
سئوی سازمانی
سئوی سازمانی به شما کمک می کند حضور آنلاین خود را بهبود بخشید و برای کلمات کلیدی رقابتی تر فعالیت کنید. اگر رقبای متعددی دارید که از کلمات کلیدی مشابهی برای کسب و کار شما استفاده می کنند این، روشی عالی برای استفاده است.