شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید ی سریا بگن این همه تفریح تو تهران هست حالا چرا برای آخر هفته بریم کرج؟ تو جواب این سوال باید به شما بگیم که شهر کرج محل تفریح خیلی از ایرانیا مخصوصا ساکنین تهران هست. تفاوت زیاد آب و هوای کرج با تهران یکی از دلایل محکم برای این انتخاب میتونه باشه و دلیل محکم تر هم وجود روستا و شهرستان های اطراف کرج هست.

اما ی مدتی میشه بدلیل همین آب و هوا و وجود مسافرهای زیاد تو این شهر، خیلی از تفریحات، رستوران ها و ... به شهر کرج رفتن و هرکسی که تو شهر تهران ی مکان تفریحی یا رستوران داره، شدیدا دنبال داشتن شعبه تو شهر کرج شده. حالا بخوایم راجع به تفریح تو کرج صحبت کنیم کار از آب و هوا و روستاهای اطراف گذشته و رسیده به تفریحاتی که یکی از شعبه های خودشون رو تو کرج افتتاح کردن که شامل رستوران و مراکز خرید و اتاق فرار و ... میشه.

 

تفریحات در کرج

 

اینجا میخوایم سه تا از تفریحات اصلی که مردم بخاطر اونا میان کرج رو برای شما بگیم:

 

شهرستان و روستاهای اطراف کرج

خوش آب و هوا بودن شهرهای اطراف کرج یکی از جاذبه های گردشگری شهر کرج هست و علاوه بر گردشگر، محل تفریح اکثر مردم تهران برای آخر هفته هم هست. یعنی هرکسی که میخواد از آلودگی هوای تهران فرار کنه، اولین انتخابش شهرستانها و روستاهای اطرف کرجه که مهمترین اونا جاده چالوس و روستای ارنگه هست. در واقع دلایل بیشتری برای ورود به جاده چالوس هست که یکی از اونا روستای ارنگه بوده مثل واریان و سد امیرکبیر یا همون سد کرج هست.

خلاصه که هرچی از زیبایی جاده چالوس بگیم کم گفتیم و روستاهای دیگه ای هم هستن که مقصد آخر هفته مردم تهران و بقیه شهرهای اطراف هستن مثل روستاهای برغان، سنقر آباد، ولایت رود، کندر، فرخ آباد و زیبا دشت، کلوان و ...

حالا که صحبت درباره روستاهای اطراف کرج شد، باید ی چیز جذاب بهتون بگیم و اونم وجود تنها روستای آبی کشور توی کرج هست. واریان، تنها روستای آبی ایرانه و رفت و آمد با قایق تو این روستا، معمولا در ساعت های خاصی انجام میشه.

 

پیست اسکی دیزین

 

چرا برای تفریح آخر هفته بریم کرج بهتره؟

 

پیست دیزین اولین، بزرگ ترین و شاید معروف ترین پیست اسکی کشور و خاورمیانه و از جاذبه های گرشگری کرج محسوب میشه که همیشه و در فصل سرما و گرما میزبان ورزشکاران مسابقات حرفه ای و گردشگران داخلی و خارجی هست. با همین ی مورد میتونیم پرونده شهر کرج رو ببندیم و به شما ثابت شده که ی جاذبه گردشگری خاص تو شهر کرج داریم که تو کل ایران مثل اون رو نداریم.

پیست اسکی دیزین از دو مسیر جاده چالوس و شهرستان شمیرانات دسترسی داره. هرکدوم از مسیرها زیبایی های خودشو داره. مسیر جاده چالوس به استان البرز و مسیر شمیرانات یا شمشک به دیزین به استان تهران نزدیک تره. جاده در مسیر شمشک به دیزین پیچ و تاب بیشتری داره.

بهترین مسیر دسترسی به پیست اسکی دیزین جاده چالوس هست. برای رسیدن به پیست دیزین از جاده چالوس، باید بعد از هتل گچسر در ۶۸ کیلومتری میدون کرج، وارد خروجی ولایت رود یا همون جاده دیزین بشید. ادامه این جاده شما رو به پیست اسکی دیزین میرسونه.

 

آبشار هفت چشمه

 

چرا برای تفریح آخر هفته بریم کرج بهتره؟

 

اینجا جا داره ی سلامی هم بکنیم به اونایی که میگن تا ی جا آب نباشه ما اصلا نمیریم اونجا. آبشار هفت چشمه کرج، از جمله آبشارهای زیبای کرجه که با ارتفاعی در حدود ۹۰ متر، از مرتفع ترین آبشارهای ایران هم به حساب میاد. این آبشار بلند و زیبا، در کیلومتر ۱۷ جاده کرج به چالوس، در نزدیکی روستای ارنگه کرج و بالادست رودخانه ارنگه هست. توی مسیر رسیدن به آبشار اصلی که در انتهای راه قرار داره و «آدران» نامیده میشه، هفت چشمه و آبشار کوچک با ارتفاع تقریبی پنج تا هفت متر به چشم میخوره که این آبشار بخاطر همین هفت چشمه بوجود اومده. پس اگه میخواید علاوه بر سرسبزی از وجود آب و صدای آبشار هم لذت ببرید.

 

اتاق های فرار کرج

 

چرا برای تفریح آخر هفته بریم کرج بهتره؟

 

شاید براتون عجیب باشه که اتاق فرار که همه جا هست، حالا چرا بخاطر اتاق فرار باید بریم کرج؟

باید به شما بگیم که بازی اتاق فرار یکی از هیجان انگیزترین بازی های جهان هست که به تازگی هم بعنوان پرطرفدارترین بازی واقعی جهان انتخاب شده و همین کافیه که شما بدونید چرا این بازی ممکنه یک گروه رو از تهران یا شهرهای دیگه بیاره اتاق فرار کرج.

خب طبق این چیزایی که گفتیم شما متوجه شدید که ی مکان تفریحی ممکنه ی خانواده یا ی گروه از دوستاتون رو بکشونه ی شهر دیگه. بعنوان مثال کمتر جایی پیدا میشه که شما بتونید بصورت جهان باز بازی کنید. یعنی ابتدا و انتهای بازی مشخص نشده که شما رو محدود کنه و اجازه دارید با تعداد 10نفر وارد بازی بشید و از هرجایی که خواستید تو فضای 1000متری بازی کنید. اتاق فرار دلاک ی بازی خیلی خاصه که با اقتدار میشه گفت هیچ جایی از ایران مثل اونو پیدا نمیکنید. فضا و معماهای زیاد، پراتاق ترین اتاق فرار کرج و ایران خصوصیات این بازی هست و باعث شده افرادی که عاشق اتاق فرار ترسناک هستن سمت این بازی بیان تا ی تجربه باورنکردنی رو داشته باشن.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K0QGoXYA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حسین :
1 سال پیش
جالب بود ممنون کاش تعداد بیشتری از مراکز تفریحی کرج میذاشتید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه