شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه رنگ ساختمان مناسب پیدا کنیم ؟

زمانی که تصمیم بگیرید سقف و دیوارهای خانه خود را نقاشی کنید، احتمالا اولین گزینه ای که به ذهنتان می رسد، نقاشی با رنگ ساختمان است. رنگ ساختمان از لحاظ قیمتی، پوشش دهی، جنس، برند، طرح بندی و ... انواع مدل های مختلف را شامل می شود و شما قبل از آنکه بخواهید با نقاش ساختمان برای رنگ کردن خانه خود هماهنگ کنید یا اینکه خودتان خانه تان را رنگ کنید، لازم است با انواع رنگ های ساختمان آشنا شوید. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

چه رنگی انتخاب کنیم

مهم ترین تصمیم برای خرید رنگ ساختمان، انتخاب رنگ آن است. رنگی که شما انتخاب می کنید، حال و هوای خانه را عوض می کند و باید به رنگ دکوراسیون و چیدمان منزل خود نیز توجه داشته باشید.

در انتخاب رنگ برای اتاق خواب و سالن پذیرایی، یادتان باشد که فاکتورهایی مثل میزان نورگیری، اندازه اتاق، فاصله تا سقف و .... را در نظر بگیرید و حسابی حساسیت به خرج دهید.

استفاده از کاتالوگ های رنگ برای خرید رنگ ساختمان

کاتالوگ رنگ می تواند انتخاب شما در میان انواع و اقسام رنگ های ساختمانی، راحت تر کند و با استفاده از آن، انبوهی از رنگ ها را مشاهده می کنید.

انتخاب رنگ ساختمان براق یا مات ؟

در زمان انتخاب رنگ ساختمان باید مات یا براق بودن آن را تعیین کنید. رنگ های براق، فضای اتاق را دلباز تر نشان می دهند و با انعکاس بر روی دیوار ها، فضا شاد تر دیده می شود اما از طرفی، با انتخاب رنگ ساختمان براق باید منتظر دیده شده کوچک ترین لکه ها و ناهمواری نیز باشید و اگر نمی خواهید زیرسازی کنید، انتخاب رنگ براق مناسب نیست.

رنگ مات، غیرانعکاسی است و نواقص دیوار را به خوبی پنهان می کند البته این مسئله بستگی به جنس رنگ انتخابی هم دارد.

مراحل نقاشی دیواره ها را رنگ ساختمان

مرحله به مرحله نقاشی دیوار ها با رنگ ساختمان، به شرح زیر هستند :

مرحله اول : پاکسازی فضا

اولین مرحله نقاشی دیوارهای ساختمان، پاکسازی آنهاست و باید دیوارها را از هر گونه آلودگی، کثیفی و گرد و غبار، تمیز کرد.

مرحله دوم : بتونه کاری

در مرحله دوم باید بخش هایی از دیوار را که آسیب دیده و ترک خورده هستند را بتونه کاری کرد تا سطح کاملا یکدست و هموار شود.

مرحله سوم : استفاده از پرایمر

برای رنگ کاری ساختمان استفاده از پرایمر اهمیت دارد زیرا مقاومت رنگ را افزایش می دهد و باعث زیباتر شدن نتیجه کار می شود.

مرحله آخر : استفاده از رنگ

بعد از آماده کردن دیوار، حالا نوبت رنگ کردن است که باید با استفاده از تجهیزاتی مثل قلمو، غلطک رولی و ... دست به کار شوید.

معرفی انواع رنگ ساختمان

رنگ ساختمان در رنگ بندی ها و طرح های متنوع تولید می شود و بهتر است قبل از اینکه خانه خود را با رنگ نقاشی کنید، با انواع آنها آشنا شوید و با توجه به سلیقه خودتان و هزینه ای که می کنید، رنگ مناسب را تهیه کنید.

رنگ پلاستیک ساختمانی

رنگ پلاستیک ارزان ترین رنگ ساختمان است و استفاده از آن نیز ساده است. اگر می خواهید با رنگ پلاستیک دیوارها را نقاشی کنید، باید آن را به میزان مناسب رقیق کنید و شروع به رنگ زدن کنید. البته حواستان باشد که رنگ را بیش از حد رقیق نکنید که در این صورت باید چند بار روی دیوار بزنید.

رنگ پلاستیک زود خشک می شود و بوی شدید هم ندارد همچنین به دلیل مات بودن، به خوبی می تواند ایرادات روی دیوار را پوشش دهد.

چگونه رنگ ساختمان مناسب پیدا کنیم ؟

رنگ مولتی کالر

رنگ مولتی کالر از نظر کاربرد تزئینی خود شبیه به پتینه کاری است و می توانید به جای آموزش پتینه، از این مدل رنگ برای نقاشی دیوارهای خانه خود استفاده کنید. طرح بندی و رنگ بندی مولتی کالر بسیار متنوع است و به دلیل خاصیت چسبندگی خوب خود، بر روی هر سطحی قابل اجراست.

 

رنگ ساختمان روغن

رنگ روغن را که همه شما می شناسید، سه مدل مات، براق و نیمه مات دارد که هر کدام برای کاربردهای مختلف، استفاده می شوند. رنگ روغنی براق، به پوشش دهی، مقاومت و ماندگاری خود شناخته می شود و انتخابی مناسب برای هر نوع سطحی است همچنین قابل شستشو نیز می باشد.

رنگ روغنی مات و نیمه مات هم به نسبت رنگ روغنی براق، در رفع ایرادات روی سطح پوشش دهی بهتری دارند و خیلی راحت هم تمیز می شوند.

رنگ ساختمانی نانو

رنگ نانو به صورت مایع قابل تهیه است و با وسایل مختلفی از جمله قلمو تا غلطک، قابل اجرا بر روی دیوار است. رنگ های نانو در برابر سرمای شدید و گرمای زیاد، مقاومت خوبی دارند و روی هر سطحی از سیمان گرفته تا آهن، قابل استفاده هستند. همچنین این مدل رنگ ساختمان به خوبی با آب و صابون شستشو داده می شود.

رنگ پتینه

یکی دیگر از رنگ ‌های ساختمانی جدید رنگ پتینه است که به این سبک رنگ آمیزی، پتینه کاری گفته می شود. با آموزش پتینه و تهیه ابزار آلات مورد نیاز جهت اجرای کار، می توانید انواع و اقسام طرح های کلاسیک و مدرن را روی دیوارها طراحی کنید و به دلیل آنکه طول عمر بالایی دارد و همچنین در زیباتر کردن فضای خانه بسیار موثر است، انجام آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

رنگ ساختمان آستر

رنگ آستر رنگی است که برای زیرسازی رنگ آمیزی انتخاب می شود و در کیفیت نهایی رنگ آمیزی تاثیر بسزایی دارد. رنگ آستر کمک می کند که رنگ اصلی بهتر بچسبد و حداکثر تا نیم ساعت هم خشک می شود.

چگونه رنگ ساختمان مناسب پیدا کنیم ؟

رنگ ساختمان استوکو

استوکو از انواع دیگر رنگ ساختمان است اما کاربرد آن برای رنگ کردن فضای بزرگی از دیوار ها و سقف نیست. با خرید استوکو می توانید ترک ها و فضاهای خالی دیوارها و سطوح مختلف را بپوشانید و همچنین مثل پتینه کاری، می تواند جنبه تزئینی هم داشته باشد.

رنگ ساختمانی اکریلیک

یک مدل رنگ ساختمان جدید،  رنگ اکریلیک است که به دلیل خشک شدن سریع و قیمت مناسبی که به نسبت مزایای خود دارد، طرفداران زیادی دارد. این مدل رنگ مثل رنگ های روغنی، بوی آزار دهنده ای ایجاد نمی کند و پوشش دهی آن نیز مورد تایید است. همچنین بر روی هر سطحی قابل مصرف می باشد.

 

سوالات شما

  • رنگ ساختمان چند مدل است؟

رنگ ساختمان انواع مدل های مختلف را در برمی گیرد مثل روغنی، مولتی کالر، پلاستیک، نانو و ...

  • کدام مدل رنگ ساختمان ارزان تر است؟

رنگ ساختمان پلاستیک، قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل ها دارد.

  • برای پوشاندن ترک ها و فضاهای خالی روی دیوار خرید استوکو بهتر است یا خرید رنگ ساختمان ؟

بهتر است برای پوشاندن ترک های روی دیوار ها، از رنگ مشابه با رنگ همان دیوار استفاده کنید تا نمای کار زیباتر به نظر برسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X4YqJf76
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه