شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل که نباید انجام دهید!!

دکوراسیون منازل به حد زیادی دارای اهمیت هستند زیرا مدت زمان زیادی از وقت و انرژی مان را در آن جا صرف می کنیم، اگر به این مکان اهمیت ندهیم در دراز مدت باعث می شود آن حس امنیت و آرامشی که از خانه باید بگریم را از دست بدهیم. در این مقاله، به شما اشتباهات رایج که در رابطه با هر موضوع ممکن است مرتکب شوید را یادآوری کرده و راه حل آن را شرح می دهیم. با گامی نو تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تابلو و قاب عکس

تابلو ها و قاب عکس ها به دلیل خاصیت و ویژگی ای که دارند با نصب شدن روی دیوار جلوه زیبایی به محیط می دهند اما همین عناصر اگر در جای اشتباه یا قسمت اشتباه از دیوار نصب شوند، زیبایی خود و آن دیوار را از بین میبرند. بهتر است تابلو ها را اگر کوچک هستند به صورت چندگانه و اگر بزرگ هستند به صورت تکی استفاده کنید. بهترین قسمت برای قرار گیری تابلو ها در راستای چشم شما و در مکان هایی مثل راه رو ها، بالای کاناپه و بالای کنسول هستند.

گل و گلدان

استفاده بیش از حد از گلدون ها با رنگ ها و شکل های مختلف اصلا بعث زیبایی نمی شود. اگر به گیاهان طبیعی علاقه دارید و نور مناسب برای قرار دادن آن ها برایتان فراهم است، از تعداد کمی گلدان در محیط استفاده کنید. به جای گل دان های کوچک در نقاط مختلف، از یک گلدان زیبا و نسبتا بزرگ با گیاهان سبز و زیبا در کنار میز تی وی ، کاناپه ، کنسول و یا گوشه ای از نشیمن استفاده کنید. یا برای اتاق خوابتان یک گل زیبا و با سایز مناسب را روی دراور خود قرار دهید تا به اتاق نشاط و شادابی وارد کنند.

رنگ

دوران کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ، پوستر های 3 بعدی ، استفاده از چند طرح کاغذ دیواری برای هر دیوار و سنگ های آنتیک دیگر گذشته است! باور بفرمایید زیبایی در سادگی است. اگر به کاغذ دیواری طرخ دار علاقه دارید از رنگ های روشن و طرح های ساده تنها برای یک دیوار استفاده کنید. برای بقیه دیوار ها از طرح های ساده تر و خلوت تر با هارمونی نسبت به کاغذ دیواری اصلی استفاده کنید. هرچه دیوار ها و کفپوش رنگ های خنثی تری داشته باشند استفاده از لوازم دیگر با رنگ های شادتر برایتان آسانتر خواهد بود.

برای لوازم نیز سراغ رنگ های مطمعن تر بروید مثل طوسی، کرم، شیری و... که با توجه به تغییر و تحولات مد زود از چشم نیتفد و به قول معروف دمده نشود. برای رنگ دلخواهتان بین کوسن و شال مبل یک جا پیدا کنید.

فرش ها

فرش ها برای خانه های ایرانی یک اصل محسوب می شود، به سختی میتوانیم خانه ای را تصور کنیم که فرش نداشته باشد. حتی فرش های مدرن هم به دل هر ایرانی ای نمی نشیند. استفاده صحیح از این کالای با اصالت، میتواند حکم تاییدی بر دکوراسیون منزل شما باشد. فرش های پذیرایی باید به اندازه ای باشد که در هنگام نشستن، پا های روی پارکت و کفپوش قرار نگیرد زیرا باعث ایجاد حس نا خوشاید در فرد می شود. لازم هم نیست کل اتاق را فرش کنید از فرش در زیر میز جلو مبلی و برای قسمتی که مبلمان را قرار داده اید استفاده کنید، در زیز میز ناهار خوری به گونه ای که صندلی ها در حالت بیرون بودن از زیر میز همچنان روی آن قرار بگیرند و در اتاق خواب زیر تخت به طوری که زمانی که از تخت پایین می آید پاهایتان روی آن قرار گیرد. نیازی نیست حتما فرش به همه لوازم اتاق مثلا میز آرایش جدید تان هم تعلق بگیرد، فرش اصولا در کنار اصلی ترین وسیله اتاق قرار می گیرد.

پرده ها

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل که نباید انجام دهید!!

به طور معمول در خانه های ایرانی ارتفاع پنجره ها کوتاه است و همین امر، یکی از دلایل کوتاه دیده شدن سقف می باشد. برای اصاح کردن این ویژگی منفی در همه مکان ها چه نشینمن و چه اتاق خواب و حتی آشپز خانه اگر کابیت ها مانع نیستند، از پرده هایی با طول زیاد که از سقف شروع می شوند و تا کف اتاق ادامه دارند استفاده کنید. استفاده از رنگ های متناسب با مبلمان اتاق و یا سرویس خواب بهترین گزینه برای رنگبندی و پرده ها می باشد.

نور

فقط از یک نور به عنوان لوستر در وسط سقف استفاده نکنید. نور ها شخصیت اتاق را می سازند. از طیف های مختلف نور در جا نمایی های مختلف استفاده کنید. لایه های مختف نور می تواند لوازمی که اتاق استفاده کردید را بهتر نمایش دهند، از دیوار کوب ها ، هالوژن ها ، نور مخفی ها ، لامپ های سقفی ، آباژور ها و غیره بهره ببرید.

برای مثال در اتاق ها یک آباژور زیبا کنار تخت خواب، هم به عنوان یک شی تزئینی و هم یک منبع نور به زیبا تر شدن و صمیمی شدن محیط کمک می کند یا هنگام خرید میز تحریر به تهیه یک چراغ مطالعه نیز فکر کنید.

مبل ها

در اکثر خانه های ایرانی تعداد بالایی مبل قرار دارد که به صورت اتوبوسی و مسجد وار کنار هم قرار گرفته اند. این بزرگ ترین اشتباه در چیدمان نشینمن می باشد. با چیدمان مبل ها باید فضا را دسته بندی کنید، بخش های نشینمن و غذا خوری را از هم تفکیک کنید و یک محیط صمیمی برای ارتباط و گفت و گو بین افراد ایجاد نمایید.

نکته دوم در انتخاب مبلمان ، سبک مبلمان غیر اصولی و اشتباه است. مبمان های سلطنتی و حجیم ، کاناپه های چستر و این چینین مبل هایی که در اندازه های بسیار بزرگ طراحی شده اند، به هیج عنوان برای نشیمن های خانه های معمول مناسب نیست از مبل ها ظریف و ساده در سبک های کلاسیک و مدرن و مینیمال استفاده کنید و با کوسن ها و شال مبل های مناسب آن ها را تزئین کنید.

کمد و کنسول

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل که نباید انجام دهید!!

استفاده از کمد ها و کنسول ها فضای ذخیره سازی بسیاری برای ما فراهم می کنند تا در آن ها لوازمی که مدام به آن ها احتیاج نداریم را قرار دهیم. داشتن فضایی که بتوان لباس ها ، ظرف ها و در کل همه ی وسایل مان را آن جا قرار دهیم که از چشم دور باشند، باعث مرتب شدن خانه ، نظم و در نیچه زیباتر شدن فضا می شود. این وسایل به کمک می کنند که آشفتگی ها را کاهش داده و مرتب کنیم.

کوسن ها و بالشت ها

استفاده از کوسن ها روی کاناپه ها به جذابیت و نشاط محیط کمک می کند، مخصوصا برای مبل های راحتی که در مقابل تلوزیون قرار دارند. اما اگر تعداد آن ها بیش از اندازه یا در اندازه های نا متناسب خیلی کوچک و خیلی بزرگ باشد، منجر به آشفتگی و نا موزون شدن محیط می شود و شما مجبور می شوید هنگام نشستن آنها روی زمین یا دیگر مبل ها قرار دهید.

برای بالشت های تخت هم همین موضوع صادق است، هنگام خوابیدن باید بالشت ها را به این طرف و آن طرف ببرید و که زیر دست و پا قرار می گیردند و اتاق را شلوغ نشان می دهند، مرتب کردن و سر و سامان دادن به آن ها نیز خود به یک دغدغه تبدیل می شود.

تلویزیون

تلویزیون ها در خانه ما ایرانی ها به یک نقطه مرکزی تبدیل شده اند. اکثرا مبل ها دور تا دور تلوزیون و نسبت به آن چیده می شوند و محلی که تلویزیون قرار داد، جایی است که افراد خانواده در آن گرد هم جمع می شوند. انتخاب تلویزیون با اندازه مناسب یک ضرورت است از خرید تلویزیون هایی با اندازه های بزرگ برای چشم و هم چشمی بپرهیزید و متناسب با سالنی که تلویزین قرار می گیرد، اندازه آن را مشخص نمایید

تلویزیون را نباید مقابل پنجره و پشت به آن قرار دهید، این باعث می شود که نور و بازتاب آن کیفیت تصویر را تحت اشعاع قرار دهد و باعث آسب به بینایی در دراز مدت گردد. بهترین مکان برای قرار دادن تلوزیون، در حالت 90 درجه نسبت به پنجره ها و دیوار های جانبی آن ها می باشد.

سیم و کابل ها

دستگاه های الکترونیکی در دنیای امروز به جزء جدا نشدنی از خانه های ما تبدیل شده اند، متاسفانه علاوه بر ویژگی های مثبتی که همراه خود داشته اند، نکات منفی نیز همراه آورده اند. سیم های این دستگاه ها نباید به هیچ عنوان در دیدرس باشد، از نظم دهنده ها ، داکت ها و امثال این موارد برای پنهان کردن سیم ها استفاده کنید و حدالامکان میز هایی که این وسایل روی آن قرار می گیرند را نزدیک پریز های برق جای دهید.

خرید بدون گارانتی

یکی دیگر از اشتباهاتی که مرتکب شدن آن بسیار آسیب رسان است، خرید لوازم و اسباب و اثاثیه بدون گارانتی و ضمانت است، مجموعه ای مثل گامی نو که تولید کننده دکوراسیون است، برای محصولاتش 6 ماه ضمانت در نظر گرفته است تولیدی گامی نو عرضه کننده انواع کمد و کنسول و دراور می باشد که شما میتواند با مراجعه به سایت گامی نو دنا اقدام به خرید بفرمایید و هر کجای ایران که هستید سفارشات خود را تحویل بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HQGqRkjs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه