ادمین اینستاگرام، همان قدر که می تواند باعثِ رشد یک پیج در حدِ اعلا باشد و دایرکت را از مشتری ها منفجر کند، همان اندازه هم اگر تخصصِ لازم را نداشته باشد باعثِ زمین خوردنِ یک کسب و کار می شود. در حالِ حاضر؛ پیدا کردن ادمین اینستاگرام کار بلد از بزرگترین دغدغه های بیزینس های امروزی محسوب می شود و همه این ها یک دلیل بیشتر ندارد؛ افزایشِ روز افزونِ کاربرانِ این شبکه مجازی در سطحِ جهان.
به توجه به محبوبیتِ ثانیه به ثانیه اینستاگرام در دنیا و روندِ صعودیِ استفاده صحیح از این اَپ در راستایِ رشدِ کسب وکار ها، بله؛ با قطعیت می توان گفت که حرفه ادمین اینستا حداقل تا 10 سالِ آینده قصدِ از مد افتادن ندارد. بیزینس ها در این 5 سالِ اخیر بیش از پیش با قدرتِ نهفته در این شبکه آشنا شدند و سرمایه های عظیمی برای تقویتِ زیر ساخت هایش خرج کردند. به جرات هم می توان گفت که برایشان سود آور بوده و گُل کاشتند! پس بهتر است اولین ابهامتان درباره آینده دار بودنِ شغلِ ادمین پیج را بر طرف کنید.
ادمین به معنایِ مدیر است. پس ادمین اینستا کسی است که پیجی را مدیریت می کند تا آن صفحه را از وضعیتِ موجود به وضعیتِ مطلوب برساند. حالا این اداره کردن می تواند دایره کوچکی از اختیاراتِ محدود باشد (مثل پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها). یا آن که کاملا صفر تا صدِ بالا آوردن یک پیج باشد که در آن صورت به معنای مدیریت پیج اینستا است و فرد یا تیمِ موردِ نظر به صورتِ تخصصی بر روی رشدِ یک پیج کار می کند. برای آشنایی بیشتر می توانید نمونه کار های مدیریت اینستاگرام را از این لینک ببینید.
ببینید؛ ما هر اندازه هم که هوشِ هیجانی بالایی در کسب و کارمان داشته باشیم و به اصطلاح کار آفرین باشیم، باز هم گاهی پایمان در دیجیتال مارکتینگ لنگ می زند. البته طبیعی است؛ چون یک شاخه نسبتاً نو ظهور است و متخصصانِ کمی را به خود دیده. اما واقعا کار هایی هست که پیاده کردنشان بر روی پیجِ کاریمان، نیاز به تجربه و آزمونِ خطایِ بسیار دارد. مثلا یک ادمین اینستا از نوعِ حرفه ای اش، باید تسلطِ کامل به مواردِ زیر داشته باشد. اگر شما هم می توانید تک تکِ این موارد را روی پیجتان پیاده کنید، پس تبریک می گوئیم؛ شما خودتان یک ادمین اینستاگرام خبره و کار بلد هستید:
البته این ها بخشِ کوچکی از شرحِ وظایفِ مدیریت اینستاگرام است. و این را هم گفتیم که حوزه اختیاراتِ یک ادمین می تواند خیلی محدود باشد(در حدِ دایرکتور) یا خیلی وسیع باشد(در حدِ تبلیغات و تولید محتوا و همه کاره بودن). حالا نظرتان چیست؟ فکر می کنید می توانید به عنوانِ ادمین پیج فعالیت کنید؟ تجربیاتِ ارزشمندی در این زمینه دارید؟ اصلا شاید خودتان کارفرما هستید و برای بقای کسب و کارتان در فضای مجازی نیاز به ادمین دارید.
گاهی فکر می کنید هزینه ادمین اینستاگرام ممکن است از درآمدِ فعلیتان بیشتر بشود. تصور درستی است چون در حالِ حاضرِ شما به قدرِ کافی روی برند سازی و افزایشِ فروش سرمایه گذاری نکرده اید. در نتیجه ممکن است برای استخدامِ ادمین کمی این پا و آن پا کنید. اما تجربیاتِ پیج های موفق چیزِ دیگری می گوید. آن ها می گویند که پس از مدتِ کوتاهی بعد از به شروع به کار کردنِ ادمین اینستا، رشدِ صعودی داشتند و به سرعت هزینه های مربوط به استخدامِ او پوشش داده شده است. چرا؟ چون کسی که مدیریت پیجِ کاریِ شما را بر عهده گرفته، بر روی مواردِ زیر فوکوس کرده است:
کاملا حق دارید که این سوال در ذهنتان شکل بگیرد. شما قرار است شخصی ترین پسورد های زندگیتان را در اختیارِ یک فردِ دیگر قرار بدهید. از طرفی هیچ آشناییِ قبلی هم با ادمینِ مورد نظر ندارید. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از خطرِ هک شدن و کلاهبرداری، به سایت های معتبر و شرکت هایی که به شکلِ تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند سری بزنید. مثلِ ایران مایند.
آیا واقعا ادمین ها، قدرتِ زیر و رو کردنِ یک کسب و کار را دارند؟ تا به حال به این فکر افتاده اید که مدیریت پیج خود را به شخصِ کاربلدش واگذار کنید؟