جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گیاهان بسته به نژادی که دارند در شرایط محیطی مختلفی رشد می کنند. گلخانه ها برای حفظ سلامت و شادابی گیاهان خود بایستی از تجهیزاتی جهت سرمایش و گرمایش گلخانه استفاده کنند تا ضمن تنظیم دمای محیط، هوای محیط را نیز تهویه کنند. اگر به دنبال راه اندازی یک گلخانه هستید، آشنایی با این تجهیزات بسیار مهم است. بنابراین برای آشنایی با این تجهیزات با گرماسازه شرق همراه باشید.

انواع تجهیزات سرمایش و گرمایش گلخانه در گرماسازه شرق

تجهیزاتی که برای سرمایش گلخانه نیاز دارید

در این بخش به معرفی چند وسیله سرمایشی گلخانه مانند کولر آکسیال، فن و پد، فن سیرکوله و مه پاش می پردازیم. هر کدام از این موارد کاربردهای مخصوص به خود را دارند و بسته به موقعیت و نیاز گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

کولر آکسیال

این دسته از کولرها در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده اند و مورد توجه گلخانه ها قرار گرفته اند. برعکس کولرهای معمول که از موتورهای سانتریفیوژ استفاده می کردند، این کولر از پروانه های آکسیال یا محوری بهره می برد. تفاوت در این کولرها سبب شده است که بهینه تر عمل کنند. در مدل های آکسیال، از یک پروانه اصلی استفاده می شود که هوا را به پدهای سلولزی می زند.

این پدها توسط جریانی از آب که مداوم در این سیستم برقرار است خیس می شوند. زمانی که هوا به این پدها برخورد می کند، خنک شده و هوای با دمای پایین تر به داخل گلخانه وارد می شود. پدهای سلولزی به نسبت پوشال در کولرهای معمولی، عمر و ماندگاری بالاتری دارند و همچنین دمایی که تولید می کنند بهینه تر است؛ در نتیجه سبب خنکی بیشتری در مقایسه با انواع قدیمی تر می شوند. جدا از قدرت بالای کولر آکسیال در خنک کردن محیط، به دلیل نداشتن تسمه اتلاف انرژی کمتری دارد. پس با هزینه برق کمتری می توانید دمای گلخانه خود را تنظیم کنید. این کولرها را می توان به صورت ثابت یا متحرک استفاده کرد.

فن و پد

گلخانه ها به دلیل داشتن یک شیشه شفاف جهت جذب نور خورشید به داخل سالن به شدت گرم می شوند. همچنین در داخل نیز، گیاهان تنفس کرده و دمای محیط را بالا می برند؛ به همین دلیل در مناطق گرم و خشک بهتر است با استفاده از سیستم پد و فن اگزاست این دما را پایین آورد تا گیاهان شاداب باقی بمانند. در این سیستم، پد سلولزی توسط جریان آب مرطوب می شود. پس زمانی که هوای گرم و خشک به داخل می آید، توسط این پدها خنک شده و هوای بهتری به داخل گلخانه وارد می شود. در سمت دیگر نیز باید از فن های اگزاست استفاده کرد تا بتواند هوای گرم و مرطوب داخل را به بیرون از گلخانه هدایت کند. ترکیب فن و پد در این سیستم به کاهش دمای محیط کمک می کند.

انواع تجهیزات سرمایش و گرمایش گلخانه در گرماسازه شرق

مه پاش

دسته دیگری از تجهیزات سرمایش، سیستم مه پاش گلخانه است که آب را با فشار زیاد به داخل گلخانه می پاشد. ذرات آب توسط این دستگاه  ها بسیار کوچک می شود، به طوری که در هوا معلق شده و گرمای محیط را به خود جذب می کند. مه پاش در گرماسازه شرق علاوه بر کاهش دمای محیط با جذب گرما به رطوبت محیط نیز کمک می کند. گیاهان برای آنکه بتوانند شادابی خود را حفظ  کنند باید در محیطی باشند که به میزان کافی مرطوب باشد. گرمای خورشید، محیط و تنفس گیاهان فضایی را ایجاد می کند که دما به  شدت بالا می رود. ذرات ریز مه  پاش این گرما را جذب می کند و تبخیر می شوند. این فرایند سبب کاهش دمای محیط بین گیاهان می شود.

فن سیرکوله

این دسته از تجهیزات برای یکسان کردن دمای محیط گلخانه استفاده می شود. هوای گرم چگالی کمتری دارد و بر روی هوای سرد قرار می گیرد. پس وقتی از سیستم های دیگری برای سرمایش گلخانه استفاده می کنیم، این هوای گرم به سمت بالای گلخانه فرار می کند و در آنجا باقی می ماند. برای جلوگیری از این اتفاق و ایجاد یک جریان در هوای محیط، بایستی از فن سیرکوله استفاده کنیم.

فن سیرکوله گلخانه صدای کم داشته و با راندمان بالا کار می کنند. صدای پایین این فن سبب شده است که کارکنان در آرامش بتوانند در فضایی که این فن کار می کند، به فعالیت بپردازند. فن سیرکوله در بالای گلخانه نصب می شود تا هوا را به چرخش در بیاورد و هوای گرم نیز درگیر لوازم سرمایشی شود و از محیط خارج شود. تجمع هوای گرم در گلخانه ممکن است سبب بروز بیماری ها یا آفات در گیاهان شود. در فصول سرد نیز، این فن ها می توانند جریانی در هوای گلخانه ایجاد کنند تا هوای گرم به طور یکسان در محیط پخش شود.

برای گرمایش گلخانه به هیتر تابشی احتیاج دارید

بخاری گرماتاب یا هیتر تابشی، دسته دیگری از تجهیزات گرمایش گلخانه هستند که دمای محیط را افزایش می دهند. بسته به اینکه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارید یا اینکه در چه فصلی از سال هستید، می توانید از این تجهیزات استفاده کنید. بخاری گرماتاب گرماسازه شرق با تولید امواج الکترومغناطیس، دمای محیط داخل گلخانه را گرم می کند. این امواج با ورود به محیط، ذرات را مرتعش کرده و سبب بالاتر رفتن دما می شود. سرما سبب می شود که گیاهان عملکرد طبیعی خود را از دست بدهند یا اینکه یخ بزنند. پس بهتر است با استفاده از این تجهیزات، دمای محیط گلخانه برای انواع گیاهان آماده باشد. هیترها به دو صورت برقی و گازی تولید می شوند. با توجه به سیستم گلخانه و هزینه های موجود می توانید هرکدام از این موارد را انتخاب کنید.

انواع تجهیزات سرمایش و گرمایش گلخانه در گرماسازه شرق

لوازم مورد نیاز برای گلخانه و تهیه آن

شما در این مقاله با انواع تجهیزاتی که برای سرمایش، گرمایش و تهویه گلخانه به کار برده می شود، آشنا شدید. برای آنکه بتوانید سلامت گیاهان را در این محوطه های بسته حفظ کنید و آنها را شاداب نگه دارید، باید علاوه بر کنترل هوای ورودی و خروجی، به فکر تنظیم دمای محیط نیز باشید؛ به همین دلیل باید تمامی مواردی را برای شما بیان کردیم را در نظر داشته باشید.

برای تهیه بهترین تجهیزات سرمایش و گرمایش گلخانه، می توانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق (garmasaze.com) با شماره تلفن های  02122032002 - 05138482273 در تماس باشید تا شما را برای بهترین خرید راهنمایی کنند. خرید این تجهیزات نیازمند تجربه بوده و بهتر است گزینه های خوبی را انتخاب کنید تا برای مدت طولانی با کیفیت لازم کار کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rBvuMBUQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مسعود :
2 سال پیش
مطلب کامل و مفیدی بود. ممنون از شما
اسماعیل :
2 سال پیش
با سلام . آیاسیستم های گرماتاب خاصیت خنک کنندگی هم دارد ؟ ممنون از شما
حمید :
2 سال پیش
سلام وقت بخیر، ممنون از توضیحات کامل شما، برای نصب مه پاش، از آب غیر شرب هم میشه استفاده کرد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
عبدالله :
2 سال پیش
فن سیرکوله برای خنک کردن گلخانه مناسبه یا مه پاش؟
صادق :
1 سال پیش
بله سیستم گرمایشی و سرمایشی دکوراتیو خاصیت خنک کنندگی هم دارد
علی :
1 سال پیش
مه پاش برای خنک سازی مناسبتره
محسن :
1 سال پیش
ممنون به خاطر مطلب خوبتون
reza :
1 سال پیش
با سلام. از کولر آکسیال برای مرغداری هم استفاده میکنند؟
حسینی :
8 ماه پیش
دوست عزیز بهتره برای مرغداری از مه پاش استفاده کنید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه