یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

بالکن در معماری ساختمان های اداری، آپارتمان ها، خانه های خصوصی استفاده می شود. اهمیت بالکن به عنوان یک عنصر تزئینی به سختی قابل اغراق است. تراس سکویی است که توسط نرده بالکن بر روی برآمدگی تیرهای دیوار ثابت می شود. حفاظ پنجره در کنار حفاظ های تراس بخش قابل  مشاهده مهمی از بالکن است که ظاهر و سبک آن را مشخص می کند؛ به همین دلیل در طراحی بالکن های ساختمان باید به انتخاب نرده بالکن توجه ویژه ای داشت. علاوه بر داشتن زیبایی، امنیت و مقاومت یکی از نکات مهم در انتخاب حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان است.

حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان

 حفاظ های فلزی تراس نسبت به سایرین از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. ما در این مقاله به بیان انواع تراس های فلزی، نحوه  ساخت هر کدام، مزایا و معایب انواع فلزی تراس خواهیم پرداخت.

حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان

حفاظ فلزی پنجره

حفاظ فلزی تراس

حفاظ فلزی تراس برای استفاده در اطراف ساختمان های مسکونی برای مرزبندی یا به عنوان جایگزینی برای حصار چوبی در اطراف باغ جلویی و گاردن روف ها ایده آل هستند. نرده های فلزی با ساختار لوله ای جوش داده شده کمرنگ و بدون اتصالات قابل مشاهده، حصار محکم و مقاومی را ارائه می دهند. تمام نرده های فلزی یا از جنس فولاد ضدزنگ و فولاد ملایم و یا گالوانیزه گرم هستند و همچنین می توانند با پوشش پودری پلی استر در طیف وسیعی از رنگ ها استفاده شوند و اغلب دارای تضمین های بالای پنج تا ده سال هستند.

نرده های فلزی تراس نیز معمولا به علت کاربردی بودنشان در ساختمان های تجاری، مسکونی، ادارات، مدارس، هتل و... استفاده می شوند. آن ها راه  حل حصارکشی ایمن و بادوام را برای هر موقعیتی مانند حفاظ روی دیوار و برای پنجره و بالکن هاارائه می کنند.

انواع حفاظ فلزی تراس

  • حفاظ فرفورژه
  • حفاظ استیل
  • حفاظ فلزی
  • حفاظ فلزی تراس کابلی
  • حفاظ آلومینیومی

انواع نرده فلزی

نرده های فلزی در انواع مختلفی وجود دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم؛ پس همراه ما باشید.

  • نرده تراس فلزی نگهبان

این نرده فلزی تراس دارای دروازه های همسان است که مطابق با قوانین امنیتی ضد تله ساخته شده است. برای استفاده در اطراف تراس ها و دیوارها و سایر مناطق مرتفع که در آن به یک مانع محکم و ساده نیاز است، ایده آل هستند.

  • نرده میلهای

نرده میله ای یک نرده آلومینیومی است که نیاز به نگهداری خاصی دارد و به راحتی نصب می شود. برای این نوع نرده از شیشه استفاده نمی شود اما بااین وجود می توان با تغییر محل میله ها و پایه ها در رابطه با نرده و بتن بالکن، طرح های مختلفی ساخت.

  • نرده فلزی تراس امپریال

این نرده فلزی تراس دارای دروازه های همسان موجود است. علاوه بر مطابق بودن با مقررات ساختمانی ضد تله، قابلیت اضافه کردن پایه های تزئینی را دارد. نرده های زینتی فلزی باربیکن امپریال برای باغ جلویی و همچنین تراس و گاردن روف های پروژه های مسکونی بزرگ و ویلاها عالی هستند. پانل و پست ها از مقاطع فولادی توخالی هستند که به روش کاملا جوش داده شده و بدون اتصالات قابل مشاهده ساخته شده اند.

حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان

یکی از انواع حفاظ فلزی بالکن

بهترین مواد برای نرده های حفاظ بالکن فلزی چیست؟

اکنون که با انواع حفاظ فلزی تراس و نرده های تراس آشنا شدیم بهتر است به بیان این موضوع بپردازیم چه موادی برای ساخت مدل نرده حفاظ تراس فلزی مناسب هستند.

  • SS یا فولاد ضدزنگ

یکی از مواد درجه یک مورداستفاده برای نرده های بالکن است که می تواند ظاهری مدرن به بالکن بدهد. یک ماده قوی است و پس از نصب نیازی به رنگ آمیزی ندارد. شامل یک لایه ضدزنگ از اکسید کروم بر روی فولاد است که از خوردگی نرده حتی در شرایط سخت آب و هوایی جلوگیری می کند. می توان آن را به راحتی در هر طرح و مدلی سفارشی کرد. اغلب دارای ظاهری براق هستند اما این نرده ها در مقایسه با فلزات دیگری که برای ساخت نرده های بالکن استفاده می شوند بسیار گران هستند.

  • آلومینیوم

آلومینیوم به عنوان نرده محافظ فلزی تراس یک ماده قوی، سبک و مقرون به صرفه است. نرده های آلومینیومی جلوه ای مدرن به خانه می بخشند. آن ها با روکش پودری مانند مات، براق یا ساتن پوشش داده می شوند. پوشش پودری ظاهری جذاب به نرده ها می بخشد و به راحتی تغییر رنگ، خوردگی و پوسته شدن ندارد.

مزایا حفاظ های فلزی تراس آلومینیوم

آلومینیوم یک ماده بسیار بادوام است و در برابر شرایط آب و هوایی سخت بسیار مقاوم است. طرح  و رنگ های مختلفی دارد. نرده های آلومینیومی در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و در اثر حرارت متورم نشده یا ترک نمی خورند.

معایب حفاظ های فلزی تراس آلومینیوم

نرده های آلومینیومی به دلیل اکسید شدن در حضور هوای پر نمک تمایل به خوردگی و تغییر رنگ دارند؛ به همین علت قابل استفاده در مناطق ساحلی نیستند.

حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان

استفاده از نرده های فرفورژه به عنوان حفاظ بالکن

 

  • MS یا فولاد ملایم

نرده های ام اس بیشتر برای بالکن کانکس ها، آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی استفاده می شود. این نرده ها جلوه ای صیقلی به بالکن می دهند. ام اس ماده ای بسیار مستحکم و بادوام است. این فلز چکش خوار بوده و کار با آن آسان است. این نرده ها را می توان به راحتی در هر رنگی، رنگ آمیزی کرد تا با رنگ نمای بیرونی ساختمان مطابقت داشته باشد. با این حال، رایج ترین رنگ های مورداستفاده سیاه، خاکستری و سفید مایل به قرمز هستند.

مزایای MS

نگهداری از نرده های حافظ فلزی تراس ام اس بسیار آسان است. تمیز کردن معمولی شامل پاک کردن نرده ها با یکپارچه مرطوب امکان پذیر است. نرده ام اس هم دارای طرح های ساده و مستقیم و هم طرح های تزئینی است. این نرده ها مقرون به صرفه بوده و نسبت به نرده های فولاد ضدزنگ ارزان تر هستند.

حفاظ فلزی تراس و پنجره های ساختمان

یکی از انواع حفاظ فلزی فرفورژه بالکن

معایب MS

ام اس تمایل زیادی به زنگ زدگی دارد؛ ازاین رو، این نرده ها باید به صورت دوره ای رنگ آمیزی شوند تا یک پوشش محافظ ایجاد شود که از زنگ زدن ام اس جلوگیری کند.

  • نرده چدنی و نرده فرفورژه

استفاده از محصولات فرفورژه در ایران و ترکیه کاربرد بیشتری دارند. دلیل آن نیز مهارت و تجربه چدنکاران این کشور در حوزه تولید حفاظ آهنی پنجره ، راه پله و تراس های ساختمان است. جنس چدن و ابعاد برش دو عامل بسیار مهمی هستند که در کیفیت حفاظ تراس اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • نرده استیل

نرده های استیل داری کیفیت و استحکام بالایی هستند. قابلیت اتصال به یراق را دارند و به راحتی می توان با دستگاه جوش آن ها را جوش داد. ظاهری زیبا، براق و صیقلی دارند و در شرایط جوی تغییر رنگ نمی دهند و فرسوده نمی شوند

نتیجه گیری

حفاظت از تراس بسیار ضروری است. برای افزایش امنیت کودکان یا سایر اعضای خانواده در برابر حوادث احتمالی استفاده از محافظ تراس الزامی است. این ابزار علاوه بر اینکه جنبه حفاظتی دارند، تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی محل زندگی شما خواهند داشت؛ به همین دلیل باید در انتخاب این وسیله کاربردی با انواع مختلف آن، مزایا و معایب هر یک و کارایی آنها آشنا شوید.

حفاظ فلزی تراس به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین مدل های حفاظ تراس است که از آن ها در مکان های مختلفی نظیر مدرسه، منازل مسکونی، هتل، ساختمان های تجاری می توان استفاده کرد. حفاظ فلزی بالکن از مواد مختلفی نظیر SS،MS، استیل و... ساخته  شده است و از لحاظ ظاهری طیف گسترده ای دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uYOEAEid
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه