پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

10 راز موفقیت از زبان کوین سیستروم

5 سال پیش ( 1398/3/4 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : بیپلاب گوش   پدیدآورنده : موفقیت  

کوین سیستروم موسس شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 2010 است که پس از موفقیت چشمگیر آن تنها پس از دو سال با رقم فوق العاده یک میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد. موسس اینستاگرام از همان دوران نوجوانی علاقه شدیدی به عرصه کامپیوتر و طراحی برنامه های مختلف داشته و همواره به دنبال یادگیری بیش تر در این زمینه بوده است. با این حال وی رشته دانشگاهی کاملا متفاوتی را انتخاب کرده و مدرک مدیریت را از دانشگاه استنفود دریافت کرده است.

وی در کارنامه خود سابقه کار در شرکت گوگل را نیز دارد و همواره ایده ساخت شبکه اجتماعی جدیدی را در ذهن خود داشته است. نتیجه این امر ساخت شبکه اجتماعی بوربن بوده که محیط کاربری جذابی را نداشته و مورد استقبال قرار نگرفت. با این حال تجربیات به دست آمده از این اقدام باعث شد تا وی بتواند پس از مدتی اینستاگرام را طراحی و عرضه کند که به سرعت به محبوبیتی فوق العاده دست پیدا کرد. درواقع با توجه به نرخ رشد فوق العاده این شبکه و حضور افراد و برندهای مختلف در آن، باید آن را مهم ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان تلقی کرد. در این رابطه آقای سیستروم به خوبی به عدم توجه شبکه ها به اهمیت به اشتراک گذاشتن تصویر پی برده و تلاش کرده است تا شبکه ای با محوریت ارسال عکس و در اختیار قرار دادن امکانات متنوع در این زمینه، ارائه کند.

راز موفقیت کوین سیستروم

در این راستا او مدتی را نیز به یادگیری اصول و قواعد عکاسی پرداخته تا بهتر با این حوزه آشنا شود. وی حتی پس از خریداری این شبکه توسط فیس بوک از کار خود کنار نرفته و همچنان به عنوان مدیر این برند به فعالیت خود ادامه می دهد. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 10 راز موفقیت از زبان خالق اینستاگرام خواهیم پرداخت.

1-به دنبال علاقه خود باشید

تصور این امر که فردی بتواند در حوزه ای که ابدا به آن علاقه ای ندارد موفق ظاهر شود، کاملا دور از ذهن خواهد بود. درواقع هنگامی که بخواهید کاری جدید را انجام داده و در حرفه خود بهترین باشید، بدون شک محتمل سختی های بسیاری خواهید شد که در صورت عدم انگیزه کافی، قادر به ادامه دادن راه خود و تحمل مشکلات نخواهید بود. به همین خاطر توصیه می شود تا از همان دوران نوجوانی موارد مورد علاقه را پیدا کرده و در نهایت اولویت اولیه برای خود تعیین کنید. علت این امر به این خاطر است که شما برای رسیدن به سطحی بالا در یک حرفه، نیازمند تمرکز و زمان کافی خواهید داشت که بدون شک این امر باعث خواهد شد تا رسیدگی به چند هدف به صورت همزمان تنها باعث شود تا قادر به رسیدن به بالاترین سطح های ممکن نباشید. در نهایت نیز این امر که به دنبال رفع مشکل و یا کمبودی باشید، باعث خواهد شد تا بتوانید انقلابی را در عرصه کاری خود ایجاد کرده و مشتریان بسیاری را برای خود پیدا کنید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان اد کتمول

برای مثال عدم توجه به بخش ارسال عکس در شبکه های اجتماعی و افزایش روزافزون کیفیت دوربین های تلفن همراه در کنار تمایل ذاتی افراد برای ثبت و نمایش موارد مختلف، باعث شد تاآقای سیستروم به دنبال راهی برای اشتراک سریع عکس ها باشد که با توجه بسیاری نیز مواجه شد و همچنان با نرخ رشد فوق العاده ای همراه است. با این حال این شبکه خود را به سطحی محدود نکرده و همواره در نسخه-های جدید خود امکانات متنوع تری را در راستای بهبود روند ارسال عکس، ایجاد کرده است. از جمله آخرین این امکانات می توان به قابلیت استوری اشاره کرد که مورد استفاده روزانه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

2-از معجزه تمرکز عمیق غافل نشوید

در ابتدا این اپلیکیشن برای سیستم عامل آیفون عرضه شد و در مدت زمان کوتاهی به کاربران میلیونی دست پیدا کرد. اگرچه معمولا افراد تحت این شرایط شروع به انتشار نسخه های مشابه برای سایر سیستم عامل ها می کنند، با این حال آقای سیستروم در اقدامی کاملا هوشمندانه تمرمز خود را بر روی بهبود شبکه اجتماعی خود قرار داده و تلاش کرده است تا سطح برنامه خود را افزایش دهد. همین امر نیز باعث شد که این برنامه در پایان سال 2012 به عنوان برترین اپلیکیشن سال آی او اس انتخاب شود. وی پس از کسب این موفقیت و اعمال تغییرات لازم، نسخه ای قدرتمند را برای سایر سیستم عامل ها عرضه کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا در مسیر خود همواره بر طبق اصول و برنامه ریزی عمل کرده و از تصمیم گیری بر روی احساسات و عملکردهای سریع و بدون دورنمای درست، خودداری کنید.

3-همواره به دنبال تقویت مهارت های خود باشید

تحت هیچ شرایطی نباید به سطحی مشخص قانع باشید و خود را دارای مهارت کافی تلقی کنید. درواقع با توجه به جهان امروز که سرعت رشد علم بسیار سریع است، لازم است تا برنامه ریزی مداومی برای افزایش مهارت ها در زمینه کاری خود داشته باشید. در این رابطه تنها تحصیلات دانشگاهی را ضامن موفقیت تلقی نکرده و خود به دنبال کسب دانش های مدنظر باشید. برای مثال آقای سیستروم اگرچه در زمینه کامپیوتر در دانشگاه تحصیل نکرده و هیچ مدرکی در این زمینه ندارد، با این حال اشتیاق وی به یادگیری در این عرصه و تمرین و تکرار مداوم، در نهایت باعث شد تا به جایگاهی دست پیدا کند که بسیاری از افراد خبره در این زمینه، موفق به کسب آن نشده اند. نخستین فعالیت کاری او نیز در زمینه فروش محصول در شرکت گوگل بوده است که وی در این رابطه عنوان کرده است که این مرحله از زندگی به او کمک کرده است تا در زمینه تکنیک های فروش نیز به مهارتی مناسب دست پیدا کند که در هدف اصلی او تاثیر بسزایی را داشته است.

4-به دنبال تیمی کوچک برای خود باشید

جالب است بدانید که اینستاگرام کار خود را با تنها 13 کارمند آغاز کرد که تعجب بسیاری را برای همگان به همراه داشت. درواقع تصور رایج باعث می شود تا اغلب افراد تصور کنند که تعداد بیش تر نیروی انسانی، یک مزیت بوده و به افزایش محدوده عملکردی و توانایی شرکت کمک بسیاری را خواهد کرد. این امر در حالی است که شما در صورتی که هدفی مشخص را داشته باشید، می توانید به خوبی نیازهای خود را شناسایی کرده و از هزینه های غیرضروری خودداری کنید. این امر خصوصا برای برندهای نوپا یک مزیت بوده و باعث می شود تا بتوانند هزینه خود را صرف موارد مهم تر کنند که امکان رشد سریع را برای آنها به همراه خواهد داشت.

در این رابطه فراموش نکنید که مدیریت یک تیم چند صدنفری امری کاملا دشوار بوده و باعث می شود تا روند انجام کارها بیش از حد طولانی شود. توجه داشته باشید که یک تیم کوچک از چابکی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و این امر شما را مجبور خواهد کرد که تنها به دنبال بهترین هایی باشید که قابلیت انجام چندین فعالیت را دارا هستند. در این راستا این امر را به عنوان اصل استخدامی خود درآورید که تنها زمانی فردی جدید را به تیم خود اضافه کنید که با مشکلی جدی مواجه هستید و این امر تنها گزینه پیش روی شما محسوب می شود. همچنین لازم است تا افراد استخدام شده از اشتیاق کافی برخوردار باشند. در غیر این صورت در کار آنها پیشرفتی را مشاهده نخواهید کرد.

5-افکار بزرگ خود را با گام هایی کوچک همراه سازید

آقای سیستروم همواره عنوان کرده است که وی به دنبال ایجاد راهی جدید برای ارتباط مردم و نحوه اشتراک لحظه ها و موارد مورد علاقه افراد بوده است. این امر اگرچه یک آرمان بزرگ محسوب می شود، با این حال وی برای عملی کردن ایده خود به دنبال بهترین موقعیت و امکانات نبوده و همواره اقدامات کوچک و پیوسته ای را در راستای هدف اصلی انجام داده است. با مقایسه نسخه های اولیه این شبکه اجتماعی با آخرین ابدیت های آن به درستی این حرف و پیشرفت های فوق العاده آن پی خواهید برد. به همین خاطر نیز همواره سخت ترین مرحله در شروع هر کاری همان گام نخست محسوب می شود و لازم است تا شجاعت انجام کاری متفاوت را داشته باشید. در نهایت نیز این امر یک مهارت مهم است که بتوانید هدفی بزرگ را به اقداماتی کوچک و قابل دسترس در مدت زمان کم تبدیل کنید. توجه داشته باشید که بدون توانایی در انجام این کار، شما هیچ گاه نمی توانید مسیر را برای رسیدن به اهداف خود هموار سازید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان سم والتون

6-کسب درآمد را اولویت اول خود ندانید

هیچ تفاوتی نمی کند که در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید. شما تنها زمانی می توانید به سودآوری فوق العاده دست پیدا کنید که موفق شده باشید تا نگاه مشتری را به سمت خود جلب کنید. به همین خاطر نیز ضروری است تا در ابتدا تمرکز خود را تنها بر روی جذب مخاطب قرار داده و در این راه توجهی به میزان سود اولیه خود نداشته باشید. در نهایت نیز لازم است تا مخاطبان خود را در گروه های متعدد دسته بندی کرده و بیش ترین توجه را به افراد وفادار داشته باشید. بدون شک با این اقدام درآمد شما به سطحی فراتر از حد تصور نیز خواهد رسید. به همین خاطر نیز لازم است تا میان سودی فراوان و بلندمدت با سودی کم و مقطعی، یکی را انتخاب کنید.

7-گذشته کارآفرین ها را مورد توجه جدی قرار دهید

از جمله دلایلی که باعث می شود تا افراد از دنبال کردن رویاهای خود منصرف شوند این است که آنها وضعیت حال حاضر برترین های حوزه مدنظر خود را مورد توجه قرار داده و این امر باعث می شود تا تصور کنند که عملا شانسی برای رسیدن به سطحی مشابه و یا فراتر از آن ندارند. این امر در حالی است که افراد موفق در طول زندگی خود با شکست ها و سختی های متعددی مواجه شده و در ابتدا فردی کاملا معمولی درست به مانند سایرین بوده اند. در این رابطه کوین سیستروم نیز برای رسیدن به جایگاه حال حاضر خود چندین سال را صرف مهارت اندوزی کرده و در این راه برای برندهایی نظیر گوگل، مایکروسافت و ادئو که بعدها نام توییتر را برای خود انتخاب کرده، کار کرده است. همچنین وی استارت آپ های دیگری را نیز تاسیس کرده که با شکست مواجه شده اند. به همین خاطر در مواجهه با هر کارآفرین و فرد موفقی، لازم است تا گذشته آن را نیز مورد توجه قرار دهید و هیچ گاه خود را ناتوان تلقی نکنید. بدون شک با تلاش تمامی نقطه ضعف های شما به نقاط قوت تبدیل خواهد شد. با این حال در صورتی که به دنبال موفقیتی یک شبه باشید، بدون شک عمر خود را در رویایی غیرحقیقی سپری خواهید کرد.

8-از اعمال تغییرات واهمه ای نداشته باشید

قبل از ایده اینستاگرام، سرویس بوربن معرفی شد که بیش تر به یک اپلیکیشن مکان یابی شبیه بود. با این حال آقای سیستروم به درستی موفق شد تا تغییرات لازم را بر روی ایده های خود انجام داده و در نهایت اینستاگرام را خلق کند. به همین خاطر ضروری است تا در هر مرحله ای بتوانید مشکلات را شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. در این رابطه این امر که بتوانید تشخیص دهید که چه مواردی برای شما کاربردی تر خواهد بود نیز کمک خواهد کرد تا خروجی کامل تری را داشته باشید.

9-دایره روابط خود را گسترش دهید

در نخستین ساعت های عرضه اینستاگرام، سیستم دانلود این اپلیکیشن با مشکل مواجه شد. بدون شک طولانی شدن این مشکل تاثیر منفی بسیاری را می توانست به همراه داشته باشد. با این حال وی طی تماس هایی که با دوستان خود داشت، در نهایت موفق شد تا فردی را برای برطرف کردن مشکل خود بیابد. همچنین این تماس ها باعث شد تا اطرافیان وی از ایده به اجرا درآمده او شگفت زده شده و اقدام به سرمایه گذاری بر روی آن کنند. این امر به خوبی نشان می دهد که در راستای کسب موفقیت لازم است تا دوستان زیادی را در کنار خود داشته و از روابط اجتماعی مطلوبی برخوردار باشید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان رالف لورن

10-نام برند باید معرف عملکرد و هدف آن باشد

بدون شک انتخاب نام تجاری درست، یکی از گام های بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود. درواقع یکی از اشتباهات آقای سیستروم در طراحی قبلی خود این بوده است که نام بوربن ابدا عملکرد و هدف از ساخت این برنامه را تشریح نکرده و همین امر باعث می شود تا مخاطب قبل از دانلود و استفاده از آن هیچ گونه پیش زمینه ای را نداشته باشد. با این حال اینستاگرام ترکیب دو کلمه Instant Camera و Telegram است که به معنای ارائه تصاویر با قابلیت به اشتراک گذاری سریع است. راز سرعت بالای بارگذاری تصاویر در این شبکه نیز کاهش حجم تصاویر است که سرعت به اشتراک گذاری را با افزایشی چشمگیر مواجه ساخته است. به همین خاطر نیز لازم است تا در انتخاب نام و لگو شرکت خود، به هدف و کارکرد محصولات توجه داشته باشید.

منبع : knowstartup
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8bPJBDfL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه