شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

عده‌ای از ما به خوراک بیرون از خانه بیشتر از غذای منزل علاقه داریم. شاید یکی از دلایل آن سرویسی است که فست‌فودها یا رستوران‌ها در اختیارمان می‌گذارند. هرچه باشد صرف غذا بیرون از منزل راحت‌تر است، به این دلیل که دیگر نیازی به پهن کردن سفره یا کثیف شدن ظرف‌ها نیست.

اینکه افرادی به غذای بیرون از خانه علاقه زیادی دارند یک فرصت شغلی خوب را برای کسانی ایجاد می‌کند که به دنبال کسب درآمدهای خوب هستند. قطعا شما بارها در فست‌فودهای مختلفی ساندویچ و پیتزا میل کرده‌اید و با خواسته‌های مشتریان‌تان خوب آشنا هستید. همین امر می‌تواند شما را در مدیریت آن راهنمایی کند. خواندن این گزارش می‌تواند راهکارهای کوچکی در خصوص مدیریت یک فست فود به شما ارائه دهد، پس ملاحظه کوتاه آن خالی از لطف نیست.

 



کجا و چگونه؟
اینکه در چه محلی و چگونه فعالیت دارید، بسیار حائز اهمیت است. اگر در یک محله شلوغ مشغول به کار هستید باید دقت کنید که تنها کیفیت غذا و همچنین قیمت مناسب می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. اگر همکاران شما هم غذایشان دارای کیفیت بالایی است شما باید کمی از سود خود صرف‌نظر کنید، اما نباید کاهش این سود به حدی باشد که مشتریان تصور کنند غذای شما به دلیل ارزان‌تر بودن حتما بی‌کیفیت است. اگر هم در مکانی خلوت مشغول کسب‌و‌کار و بدون رقیب هستید، به طور قطع یکی از کارهایی که باید انجام دهید تبلیغات گسترده محلی است، اما این موضوع نباید شرایطی را برای گران‌تر فروختن اقلام شما فراهم کند و همان قیمت مناسب را برای عرضه محصولات در نظر بگیرید. ممکن است فضای شما محدود باشد و نتوانید در یک لحظه به مشتریان زیادی سرویس ارائه دهید، در این صورت باید آشپزخانه فعالی داشته باشید تا در زمان شلوغی توانایی ارائه سرویس به حداقل 20 نفر را داشته باشد.

معرفی و تبلیغات
اگر کسب‌و‌کار خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید باید بدانید که راه سختی در پیش دارید و باید از یک قدرت کارآمد به نام مدیریت استفاده کنید. مدیریت در همه مراحل بسیار اهمیت دارد؛ از مدیریت زمان گرفته تا مدیریت اجرا. می‌توانید برای تبلیغات راه را کوتاه کنید و فست‌فود خود را در سایت‌های خرید گروهی معرفی کنید. این معرفی اگر به مناسبت افتتاحیه باشد می‌تواند مشتریان زیادی را راهی فست فود تازه تاسیس شما کند. اگر هم چندسالی است که در حال فعالیت هستید، یک معرفی به این سبک می‌تواند محبوبیت شما را چند برابر کند.

منوی غذا
در گذشته منوی فست‌فود‌ها بسیار ساده بود، به‌عنوان مثال در منوی جلوی مغازه که به‌صورت دست نویس روی یک مقوا مشاهده می‌شد ساندویچ مرغ، همبرگر، سوسیس، الویه و غیره بود، اما اکنون اگر چنین منویی مشاهده شود هیچکس وارد مغازه نخواهد شد. این روزها همان غذاها اما با نام‌های دیگر عرضه می‌شود. نام‌های چیکن، برگر ذغالی، هات‌داگ و غیره در منوها نمایش داده می‌شود که این نام‌ها جذابیت زیادی برای مشتری دارد. در نتیجه دقت داشته باشید غذایی را که قرار است ارائه دهید از نام امروزی برخوردار باشد تا مشتریان زیادی را روانه مغازه شما کند. نکته بعدی این است که باید یک صندوق جلوی منو قرار دهید تا سفارش مشتریان را یادداشت و ثبت کند. برای منو حتما از تابلوهای زیبا استفاده کنید. اگر جلوی هر یک از گزینه‌ها عکس آن را هم برای مشتری نمایش دهید، کار بزرگی انجام داده‌اید.
سعی کنید ترکیب جدیدی با مواد‌غذایی متعارف‌تر بسازید و به مشتریان خود معرفی کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید ضمن ترکیب برخی سبزیجات با ساندویچ‌های خود طعم‌های دلپذیری را خلق کنید. شاید در گذشته کسی تصور نمی‌کرد قارچ چنین جایگاه ویژه‌ای را در ساندویچ‌های پرطرفدار پیدا کند. در حال حاضر ترکیب ‌پنیر و قارچ و فیله مرغ و غیره معجزه می‌کند و در میان مشتریان بسیار طرفدار
دارد.

 سس، رمز ماندگاری
هر فست‌فودی با تعریف یک ویژگی منحصر به فرد برای خود می‌تواند اسم و رسمی مناسب دست و پا کند؛ یکی با دیزاین داخلی مجموعه، یکی با استخدام پیش‌خدمت‌های کار بلد و تعریف زبان مناسب برای ارتباط با مشتری و یکی نیز با ترکیب مواد‌غذایی و ارائه طعم‌های تازه، اما سس برای فست فودی‌ها یک مولفه غیر‌قابل انکار است.
شاید کمتر کسی به این موضوع به‌صورت جدی فکر کند، اما واقعیت این است که طعم ویژه سس‌ها حتی اگر در کنار طعم معمولی غذا قرار گیرد می‌تواند بارها و بارها مشتریان را به هوس بیندازد تا دوباره راهی مغازه شما شوند و فست فود سفارش دهند تا طعم بی‌نظیر سس‌ها را بچشند. سس‌ها دنیای بزرگ و عجیبی دارند و به همین دلیل است که دوره‌های آموزشی متعدد برای آموزش طعم‌های ویژه سس‌هایی که در کنار سوسیس و کالباس و پیتزا و فیله مرغ و هات‌داگ و غیره استفاده می‌شوند برگزار می‌شود. فست‌فود متفاوت مدیریت متفاوت می‌طلبد و مدیریت متفاوت می‌تواند در کنار طعم‌های متفاوت معنا یابد. در حقیقت می‌توان در کنار مزه‌های معمولی و همیشگی، سس‌هایی با طعم‌های تازه و متفاوت قرار داد. سس‌ها دروازه‌های ورود به دنیای جدید پر از پول هستند.

اشانتیون‌های ویژه
هرچند امروزه همه گروه‌های سنی مشتریان فست‌فود هستند، اما باز هم اگر مدیران فست‌فودها چشم بچرخانند، نوجوانان و جوانان را بیش از میانسالان در میان مشتریان خود خواهند دید. اشانتیون برای این گروه سنی اهرمی کارا برای جلب مشتری است. منظور از اشانتیون دادن یک بادکنک یا سی‌دی کارتون به نوجوانان و کودکان نیست. می‌توانید اشانتیون‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال به مشتریان ثابت خود تقویم یا سررسیدی را با آرم و نشانی و عکس غذاهای موجود ارائه کنید. می‌توانید در محیط کسب خود اینترنت وای‌فای نصب کنید تا کسانی که در ساندویچی شما حضور دارند بتوانند از آن استفاده
کنند.
حتی می‌توانید روز تولد مشتریان ثابت خود را یادداشت کنید و برای‌شان پیامک ارسال کنید. کار از این نیز می‌تواند فراتر رود. اعلام کنید مشتریانی که تولدشان را در محل کسب شما جشن بگیرند و مهمان داشته باشند، خودشان مهمان شما خواهند بود. مطمئن باشید دادن یک غذای رایگان برای هر تولد برایتان حداقل 10 مشتری درست خواهد کرد و این اقدام شما هدیه‌ای ماندگار برای کسی است که تولدش را جشن گرفته. کافی است از خلاقیت آشپزتان بهره بگیرید و از وی بخواهید غذای ویژه‌ای برای کسانی که قرار است تولدشان را جشن بگیرند تدارک ببینند. در این صورت تکلیف سفارش‌های تولد نیز معلوم خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2U8QlIqM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه