آیا تا بهحال داستان یک اتفاق خوب زندگیتان را برای کسی تعریف کردهاید؟ مطمئنا از این کار لذت زیادی بردهاید. حال اگر تعداد زیادی از افراد در طول زندگیشان با یک چیز مشترک خاطره داشته باشند و داستانهای مختلف ولی با مرکزیت یک موضوع را تعریف کنند، شاید داستان و ماجرا جذابیت بیشتری پیدا کند. این روزها شرکت پارسآنلاین از مشترکان خود میخواهد که یک داستان جالب از زمانی که از سرویس این شرکت استفاده میکنند تعریف کنند و در سایت خود این شرکت به اشتراک بگذارند تا دیگران نیز با خواندن این داستانها لذت ببرند.
پارسآنلاین عنوان میکند که حتما مشترکانش موقع استفاده از اینترنت پرسرعت در محل کار و... تجربههای جالبی را داشتهاند حتی امکان دارند این تجربه درباره حواشی استفاده از اینترنت پرسرعت باشد. حال کاربران به دعوت این شرکت این تجربیات را به صورت داستانی کوتاه با مشترکان دیگر به اشتراک گذاشتهاند.
پارسآنلاین از این طریق به نظرسنجی و جمعآوری نظرات مشتریان خود نیز اقدام میکند. البته با این شیوه مشتریان به سایت این شرکت نیز مراجعه کرده و ناخودآگاه وقتی داستانهای خود را به اشتراک میگذارند از سرویسها و اقدامات جدید پارسآنلاین نیز با خبر میشوند.
اجرای این شیوه، ایده خوبی است در میان انبوه تبلیغات تکراری که هر روز مشتریان شرکتهای مشابه پارسآنلاین با آن مواجهاند. شاید سرعت اینترنت در کشورمان قابل توجه نباشد، ولی به هر صورت هر روزه کاربران بسیاری از اینترنت بسیاری از شرکتهای مختلف همراستا با پارسآنلاین استفاده میکنند.
این شرکت برای معرفی این عملکرد خود از رسانههای محیطی و مجازی استفاده کرده است. حال به نظر میرسد مشتریان میتوانند هر درددلی دارند با پارسآنلاین در میان بگذارند. با اینکه احتمال میرود داستان برخی کاربران حتی اشک مدیران این شرکت را نیز دربیاورد، این نکتهای تاملبرانگیز است که هرچه داستان خواندیم، خدمات این شرکت را شگفتانگیز توصیف کرده بودند و به نظر میرسید نظرات کاربران از یک فیلتر جدی عبور کرده باشد.
البته در این میان استثنایی نیز وجود داشت. یکی از کاربران داستان خود را اینگونه بیان کرده بود: «خیلی دوست دارم داستانمو بگم، ولی هی اینترنت قطع میشه.» همین موضوع ترغیبم کرد که داستانی را در این سایت ثبت کنم و داستانی از استفاده سرویس این شرکت در محل کارم نقل کردم. داستان را نباید بیشتر از 300 کلمه مینوشتم؛ از قطعی لحظهای و غیرلحظهای گله کردم و از اینکه موقع استفاده روزبهروز وزنم در حال کم شدن است، از پارسآنلاین سپاسگزاری کردم، ولی موقع ثبت کردن داستانم با مشکلی اساسی روبهرو شدم و سیستم داستان را ثبت نمیکرد و دائم ایراد میگرفت که کد امنیتی اشتباه است در صورتی که تمام دقت خود را جمع کرده بودم که کد را اشتباه وارد نکنم، ولی من سرسختتر از این حرفها بودم و به هر زحمتی بود داستانم را ثبت کردم و منتظر ماندم تا در صفحه سایت نمایش داده شود و من کمی خوشحال شوم، ولی هرچقدر منتظر ماندم داستان خودم را نیافتم.
اگر هر کاربری با مشکلات من روبهرو باشد، داستان این شیوه تبلیغاتی پارسآنلاین جذابتر خواهد شد، ولی هرچه باشد، باز هم متفاوت بودن این شیوه از شیوههای دیگر قابل توجه است. البته شرکتها وقتی اقدام به استفاده از این شیوه میکنند باید تمام موانع را در نظر بگیرند تا کاربران از این اقدامات خلاق لذت ببرند و نسبت به خدمات شرکت موردنظر توجه نشان بدهند.