اول از هر چیزی در این کلاف گوشزد کنیم که ما هیچ تبلیغی برای خوردن چیپس و پفک نمیکنیم و این کلاف برای این نیست که میزان تولید پفک را بیشتر کنیم اما همه ما خوب میدانیم این خوراکیها بهرغم همه هشدارهای پزشکان و متخصصان تغذیه، میزان مصرف بالایی مخصوصا در بین کودکان و نوجوانان دارند. انواع و اقسام پفکها در شکلهای توپی و لولهای و معمولی در حال حاضر تولید و در بازار با نام و طعمهای مختلف توزیع میشود.
برندهای صاحبنام در این حوزه هر روز گستره فعالیتهای خود را افزایش داده و سود بیشتری از بازار حاصلشان میشود. اما جالب است که یک نوعی از پفک در بازار و معمولاً در بوفه سینماها و برخی سوپریها وجود دارد که بدون برند و بستهبندی خاصی فروخته میشود، اتفاقی که برای پفیلا افتاده که تا سالها پیش بهصورت فله فروخته میشد و امروز با بستهبندی مناسب در بازار مشتریان خود را پیدا کرده است.
این نوع پفکها هم که با نام پفک هندی در بازار فروخته میشوند هیچگونه بستهبندی مشخصی ندارند و برند خاصی آنها را تولید نمیکند و تنها توسط فروشندگان حاضر شده و در پلاستیکهای بینام و نشان فروخته میشوند. به علاوه گفته میشود این نوع پفکها نمک کمتری نسبت به پفکهای نمکی دارند و از نظر سلامتی به دلیل استفاده نکردن از افزودنیها، سالمتر هستند اما همانطور که گفته شد در حاشیه و بینام و نشان مصرف میشوند. ما در این کلاف به علاقهمندان یا فعالان حوزه موادغذایی پیشنهاد میدهیم روی تولید صنعتی و استاندارد این نوع پفکها با بستهبندی و برند مشخص سرمایهگذاری کنند تا بتوانند در این حوزه نخستین باشند.