شرکت McVitie’s پیشرو در تولید بیسکویتهای مغزدار در انگلستان است. محصولات این شرکت در طیف گستردهای از مدلها و طعمها تولید میشود. این شرکت برای سالهای متمادی برگزارکننده مراسم سالانه غوطهور کردن بود که در آن از عادت خیساندن بیسکویت در چای یا قهوه در جهت ترویج مصرف چای و قهوه به همراه بیسکویت استفاده میکرد. اینگونه مراسمها که صرفا جنبه اقتصادی دارند معمولا مورد توجه رسانهها قرار نمیگیرند و رسانهها سوژههایی را ترجیح میدهند که سرگرمکننده باشند یا ارزش علمی بالایی داشته باشند.
ایده
مشاوران روابط عمومی این شرکت دریافتند برای دیده شدن نیاز به داستانی جذاب دارند، داستانی که بتواند نگاهها را به سمت این مراسم جذب کند به همین خاطر به احداث بخشی پژوهشی با محوریت چگونگی انحلال مواد در آب ترغیب شدند. در همین راستا به همکاری با دکتر «لن فیشر» از دانشگاه بریستول جهت بررسی فیزیکی بیسکویت در فرآیند انحلال در نوشیدنیهای گرم پرداختند که در نهایت دریافتند که در فرآیند انحلال بخشی از اسانس و طعم بیسکویت در نوشیدنی حل میشود.
نتایج تحقیق به قدری جالب بود که نتایج آنکه شامل فیلمها و عکسها و آمارهای مختلف بود به سرعت در اختیار رسانهها قرار داده شد. نتیجه نهایی داستانی جذاب برای شرکت و شهرتی جهانی برای دکتر فیشر بود. داستان به دست آمده تا مدتها تیتر یک نشریات و خبرگزاریها بود.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- راهاندازی بخشی تحقیقی در دانشگاهها ارزان نخواهد بود اما بدون شک ارزش زیادی دارد.
-موضوع تحقیقی را جذاب سازید. موضوع تحقیقی شرکت McVitie’s که سرگرمکننده بود.
- اضافه کردن عکس و فیلم به تحقیق باعث جذابسازی و درک بهتر وسریعتر مطالب شما خواهد شد.
- مطمئن شوید دانشمندی که با وی همکاری دارید، از قدرت بیان مناسبی برخوردار باشد البته به علت آنکه دانشمندان دانشجویان زیادی دارند، به همین دلیل مسلما از قدرت بیان بالایی برخوردارند، بنابراین احتمالا در این بخش با مشکلی مواجه نخواهید شد.