فروشگاههای برند « Frederic Malle» که به فروش عطرهای تولیدی این برند میپردازند، رایحه عطرهای خود را در فضای فروشگاهیشان منتشر نمیکنند. در عوض این برند از برخی عناصر جالب توجه از فیلمهای جنگ ستارگان و تبدیل شوندگان نظیر کپسولهای انتقال، در جهت جلب توجه مخاطبان استفاده میکند. در شعبه لندن فروشگاه «Frederic Malle » برخی از مشتریان تقاضا داشتند تا با استفاده از این کپسولهای انتقال به طبقه سوم بروند، درحالیکه این کپسولها برای نقل و انتقال افراد طراحی نشده و به منظور انتقال هوا ساخته شدهاند.
هنگامی که شما قصد دارید یکی از محصولات برند « Frederic Malle» را ببویید، فروشندهها کپسولهای مذکور را فعال کرده و هوای تازه را با شدت و سرعت زیادی به فضای فروشگاه میفرستند، سپس درهای فروشگاه باز شده و هوای داخل به خارج منتقل میشود. پس از انجام عملیات مذکور، شرایط برای اسپری کردن عطر مورد نظر فراهم شده و تشخیص رایحههای مختلف برای مشتریان آسانتر میشود. این شرایط به شما کمک میکند تا به دقت عطر مورد نظرتان را انتخاب کرده و تشخیص رایحههای گوناگون برای شما امکانپذیر شود.
عطرهای برند « Frederic Malle » بسیار گرانقیمت هستند. مدیران این شرکت با به کارگیری بهترین سازندگان و متخصصان عطر و همچنین استفاده از بهترین و گرانقیمتترین مواد اولیه، به دنبال تولید عطرها و رایحههای مورد علاقه مشتریانشان هستند. آنها مایلند تا مشتریانشان به هنگام خرید احساس کنند بهترین گزینه را انتخاب کردهاند. استراتژی مورد استفاده برند « Frederic Malle» بر پایه رضایت مشتریان بنا شده و هدف مدیران این شرکت عدم پشیمانی مشتریان از خرید محصولاتشان است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• از خودتان بپرسیدکه رفتار مشتریان با محصولات و خدمات شما در زندگی روزانه به چه صورت است؟چگونه میتوانید شرایط استفاده از محصول در زندگی روزمره مشتریان را به هنگام فروش ایجاد کنید؟ بهعنوان مثال کفشفروشیها باید برای امتحان کیفیت محصولات خود فضایی مشابه خیابان یا جادههای خاکی را برای مشتریان در نظر بگیرند، یا به هنگام خرید خودرو مشتریان باید بتوانند با خودروی مورد نظرشان رانندگی کرده و آن را امتحان کنند.
• فرآیند فروش خود را بررسی کرده و تمامی نکاتی که تاکنون به آن توجه نکردهاید را مورد بررسی قرار داده و نکات منفی یا بیفایده را اصلاح کنید.
• در مورد دستاوردهایتان با رسانهها صحبت کنید. از خبرنگاران، رسانهها و مشتریانتان برای امتحان محصولات جدید دعوت به عمل آورید. ممکن است برخی از افراد این شیوه را نپسندند ولی مردم به سرعت به آن عادت خواهند کرد.
• چنانچه قصد دارید دیگران را قانع کنید که محصول جدید شما ارزش امتحان کردن دارد، ویدئوی «چگونه پوست موز را مانند میمونها بکنیم؟» را جستوجو کنید.