پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی از شرکت‌های تجاری چیزهایی دارند که دیگران از آن بی‌بهره‌اند. ما در رابطه با ویژگی‌های مشخصی که در شخصیت شرکت‌ها وجود دارد صحبت نمی‌کنیم، بلکه در حال صحبت از ویژگی‌های فیزیکی واقعی هستیم که احتمالا دارای ابعاد تجاری نیز است. این یکی از بخش‌های مؤثر از هویت برندهای تجاری است که مردم به سرعت آن را تشخیص داده و فوری می‌گویند «من این را می‌شناسم، این نماد برند... است» اینجاست که نام برند شما فوری از دهان مردم خارج می‌شود.

ایده

شرکت رولس رویس از یک روحیه هیجانی و پر انرژی برخوردار است که که توسط چارلز رابینسون سایکس طراحی شده و از سال 1911 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. آرم خودروها که روی کاپوت آنها نصب می‌شود، مانند ببری که نماد Jaguar است یا نشان دایره‌ای شرکت مرسدس بنز به دلیل خطرساز بودن برای مدتی ممنوع شده بودند اما مجددا و در شرایطی که این نشان‌ها هنگام حادثه فورا از بدنه جدا شوند به نوک کاپوت خودروها بازگشتند.

این نمادها بخشی از هویت شرکت‌های خودروسازی بوده و اهمیت آنها به حدی بود که برخی خودروسازان از جدید‌ترین تکنولوژی‌های موجود برای بازگرداندن نشان خود و نصب آن روی کاپوت خودروهای‌شان استفاده کردند. روحیه هیجانی از ابتدا ویژگی اصلی رولس‌رویس محسوب نمی‌شد. در آن زمان رسم بر این بود که شما نشان شرکت خود را به منظور شخصی‌سازی آن به صورت کاملاً منحصر به فرد طراحی می‌کردید.

لرد منتگیو، جان والتر ادوارد داگلاس و اسکات منتگیو از دوست‌شان چارلز رابینسون سایکس که به تازگی از کالج سلطنتی هنر لندن فارغ‌التحصیل شده بود خواستند تا نماد مورد نظر آنها را طراحی کند. به نظر می‌رسد طرح وی با الهام از منشی او یعنی النور ولاسکو شکل گرفته است. چارلز سایکس طرح مذکور را این‌گونه توصیف می‌کند «یک الهه زیبا و برازنده که سفر در جاده را علاقه‌مندی اصلی خود می‌داند که روی محصولات شرکت رولس رویس قرار می‌گیرد تا از هوای تازه و موسیقی ناشی از قرار گرفتن بال‌های آن در معرض باد لذت ببرد.»

زمانی‌که مدیران شرکت رولس رویس دریافتند که نماد‌های طراحی شده برای محصولات این شرکت از جذابیت و زیبایی لازم برخوردار نیستند، با آقای سایکس تماس گرفتند تا با طراحی نشان مورد نظر آنها، روحیه هیجان و زیبایی مورد نظرشان را ایجاد کند. هم‌اکنون 100 سال از زمان طراحی نماد شرکت رولس رویس می‌گذرد و این نماد به بخشی از هویت این برند بدل شده است. در زمانی‌که مهندسان در طرح‌های‌شان باید به دنبال مدرنیزه کردن باشند، به استثنای خودروهای اسپورت، نماد مورد استفاده رولس‌رویس ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

• در اینجا با مثالی از یک ایده فوق‌العاده مربوط به یک برند که توسط یک مشتری مطرح شده است آشنا می‌شویم. گاهی اوقات مشتریان جوان و پرانرژی برند شما از جزییات و تاریخ آن بسیار بهتر از کارمندان‌تان اطلاع دارند. از علاقه آنها استفاده کرده و آنان را تشویق کنید تا ایده‌های خود را با شما در میان بگذارند.

• عدم اعمال تغییر گاهی اوقات تصمیمی بسیار شجاعانه‌تر از مدرنیزه کردن به شمار می‌رود.

• تغییرات صورت گرفته در قوانین مربوط به ایمنی خودروها، این فرصت را برای مهندسان خلاق فراهم کرد تا ویژگی نمادهای شرکت‌هایی نظیر جگوار، رولس‌رویس و مرسدس بنز را حفظ کنند. اجازه ندهید که قوانین و مقررات امنیتی فرآیند طراحی نماد شما را با شکست مواجه سازند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7EmgONbD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه