آیا میدانستید نقاط اشتراک به عبارت دیگر تداعیهای ذهنی هستند که الزاما برای برند بیهمتا نیستند، بلکه ممکن است در حقیقت با سایر برندها مشترک باشند؟ این نوع از تداعیهای ذهنی در دو گروه قابل دستهبندی هستند: 1-ردهای و 2- رقابتی. نقاط اشتراک ردهای، تداعیهای ذهنی هستند که مصرفکنندگان بهعنوان ضرورتی برای یک پیشنهاد درست و معتبر در یک رده محصول با خدمت معین در نظر دارند.
به عبارت دیگر آنها شرایط لازم و نه کافی برای انتخاب برند هستند. نقاط اشتراک رقابتی، تداعیهایی هستند که برای خنثی کردن نقاط تمایز رقبا طراحی شدهاند. اگر برندی در این شاخصها در سطح نقطه سر به سر فعالیت کند، در حالی که سایر رقبا در تلاش باشند به مزیت دیگری در سایر ویژگیها دست یابند، میتواند از جایگاه رقابتی برتر و غیرقابل انکاری برخوردار شود.