پرسش: مدیر اجرایی یکی از شرکتهای داخلی هستم که واحد تعمیرات هزینههای زیادی را برای شرکت به همراه دارد و گاهی از مواقع نیز اختلاف حسابی نیز در این واحد سازمان رخ میدهد. با وجود تغییر مدیر این واحد مشکلات آن تا به حال حل نشده است. با توجه به اینکه تعمیرات این بخش معمولا به تعمیر و نگهداری لیفتراک خلاصه میشود، شما در راستای کاهش هزینه این بخش چه پیشنهادهایی میکنید؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی بخش تعمیرات همواره هزینههای زیادی را برای سازمان به همراه دارد.باتوجه به اینکه برخی از شرکتهای ارائهدهنده لیفتراک خدمات پس از فروش خوبی را به شرکتها ارائه میدهند، پیشنهاد میشود سازمان شما با یکی از این شرکتها مذاکراتی را انجام بدهد و یکی از کارمندان این شرکت را وارد سازمان خود کنید و واحد تعمیرات و نگهداری را به کلی تعطیل کنید.
این اقدام باعث میشود که هزینههای شما بهشدت کاهش پیدا کند و در صورت نیاز به تعمیر، تعمیرکارانی از شرکتهای ارائهدهنده لیفتراک به شرکت شما برای تعمیر آن مراجعه کنند؛ البته این موضوع مستلزم این است که شما از آن شرکت مربوطه لیفتراک را خریداری کرده باشید.