انجام کارهای متفاوت و غیرمعمول اگر بهصورت درست و مهندسی شده انجام شود نتایج بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت، در واقع یکی از اصول مهم در حوزه روابط عمومی، متفاوت و گاهی اوقات غیرمعمولی بودن است. این کار علاوه بر متمایز کردن شما از سایر رقبا باعث سهولت و تسریع در رسیدن به اهداف مورد نظرتان نیز میشود. چیزی که در اینجا اهمیت دارد القای تصاویر متفاوت از دیگر رقبا در مورد شرکتتان در ذهن مردم است.
ایده
خانه هنر Lowry در بندر سالتفورد واقع در شهر منچستر یکی از مشهورترین خانههای هنری دنیا است. این ساختمان شامل یک گالری بزرگ، دو سالن تئاتر، چندین کافه، تعدادی رستوران مجلل و تعداد زیادی گالری هنری کوچک است. اگرچه در این مکان آثار هنرمندان بزرگ جهان به نمایش گذاشته میشود اما کارکرد نخستین و اصلی این خانههنر نمایش آثار L.S.Lowry نقاش مشهور و فقید بریتانیایی است که نامش هم بر این ساختمان است.
برای مشاوران روابط عمومی که با این خانه هنر همکاری میکردند چالشهای زیادی وجود داشت؛ یکی از چالشهای اصلی نشان دادن ماهیت اصلی این نمایشگاه برای مردم بود. اغلب به دلیل اینکه نام این خانه هنر برگرفته از نام نقاش معروف L. S. Lowry بود، این تصور در ذهن مردم به وجود میآمد که این مکان تنها آثار نقاشان و مجسمهسازان مشهور را به نمایش میگذارد. در حالی که اصولا به جز نقاشیها و مجسمههای مشهور هرچیز دیگر مربوط به هنر نیز در خانه هنر Lowry به نمایش گذاشته میشد.
مشکل بعدی ناشناخته بودن برند این خانه هنر بود. اگرچه استفاده از نام یکی از مشهورترین نقاشان گزینه مناسبی برای معرفی گالریها و خانههای هنر است، اما در مورد خانه هنر Lowry ماجرا کمی متفاوت بود، در واقع اگرچه L.S.Lowry نقاش بسیار مشهوری در شهر منچستر و شمال غربی بریتانیا بود اما این نام برای بسیاری از مردمان سایر نقاط بریتانیا و طبیعتا دنیا ناشناخته بود. بنابراین نیاز بود تا مردم با برند خانه هنر Lowry آشنا شوند، آن را بهعنوان یکی از برگزارکنندگان فستیوالهای هنری بشناسند و در نهایت به خرید بلیتهای این مجموعه هنری متمایل شوند.
سرانجام موسسه Spin Media برای سروسامان دادن به اوضاع خانه هنر Lowry دست به کار شد. این موسسه با امکانات تبلیغاتی فراوانی که در دست داشت اقدام به برگزاری یک فستیوال بزرگ هنری شامل اجرای جمعی از خوانندگان مشهور بریتانیا، اجرای کمدی توسط «جانی وگاس» کمدین مشهور بریتانیایی، اجرای نمایش مشهور «آرایشگر شهرسویل» نوشته جواکینو روسینی و در نهایت حضور مارک رادکلیف خواننده محبوب جوانان بریتانیا برای جذب این قشر کرد.
تنها سه روز پس از اعلام رسمی جزییات و تاریخ برگزاری این فستیوال توسط Spin Media در مطبوعات، باکس آفیس خانه هنر Lowry بیش از 1000 تماس تلفنی جهت رزرو بلیت فستیوال دریافت کرد و در مجموع مبلغ20000 پوند سود از برگزاری این فستیوال عاید این خانه هنر شد.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
*کار متفاوت و غیرمعمولی که قصد انجامش را دارید باید به نوعی به حوزه فعالیت شما مرتبط باشد، متفاوت بودن نباید به قیمت منحرف شدن شما از حوزه اصلی کسبوکارتان باشد.
*تفاوتی که قصد ایجادش را دارید باید به خوبی برای مردم قابل تشخیص باشد، در غیراین صورت تنها وقت و سرمایه خود را هدر خواهید داد.
*مانند هر کار دیگری شما نیاز به اطلاعرسانی مناسب پیش از اجرای طرح خود دارید. به همین جهت برای پوشش خبری مناسب اخبار از روزنامهنگاران و عکاسان حرفهای کمک بگیرید.