در فوریه سال 1965 میلادی، چند حادثه مهم رخ داد كه از آن جمله میتوان به بمباران ویتنام شمالی توسط هواپیماهای آمریكایی، قتل «مالكوم ایكس» فعال سیاهپوست حقوق بشر، سفر ملكه الیزابت دوم به آفریقا و ضبط آهنگ «Ticket to Ride» توسط گروه بیتلز اشاره كرد. كلنل «هارلان سانرز» هنوز با ریش پرفسوری خود بازی میكرد وقتی بعدها هیاترییسه برای غلبه بر یك بازار كاملا جدید یعنی انگلستان، تصویر چهره او را روی بسته مرغهای سرخ شده كنتاكی (KFC) نهادند. حالا، 50 سال پس از افتتاح نخستین شعبه KFC در انگلستان، این رستوران سالگرد تولد محصولی را جشن میگیرد كه بسیاری امید ورود آن را به بازار آمریكا دارند؛ یك فنجان قهوه خوردنی كه جنس آن از بیسكویت با روكش شكلات سفید است.
چنین فنجانهایی نتیجه مشاركت با یك گروه از دانشمندان تجربی انگلیسی فعال در حوزه موادغذایی به نام «The Robin Collective» است كه نام «Scoff-ee Cup» به آنها اطلاق شده است (ریشه این اصطلاح به فعل انگلیسی «scoff» بازمیگردد كه حكایت از دادن پاسخی سریع به یك رفتار خاص دارد). این اتفاق همچنین حس بویایی و روحیه شما را بهبود میبخشد و همراه با عطرهای مختلف مثل كرم ضدآفتاب نارگیلی، چمن تازه زده شده و گلهای وحشی، حالتان را بهتر از قبل خواهد كرد.
علاوه بر این برندینگ احساسی نوآورانه، دیگر رفتارهای جالب منحصر به فرد در منوی ویژه پنجاهمین سالگرد تاسیس رستوران KFC در انگلستان شامل دسرهایی نظیر Skittles، شكلاتهای Rolo، Maltesers و شیرینی با برند Oreo میشود. این بخشی از كمپین تولد 50 سالگی برند انگلستان است كه یك آگهی تبلیغاتی تلویزیونی را دربرمیگیرد. این آگهی تبلیغاتی نشان میدهد كه چگونه یك كودك شیرخوار به خانوادهای تحویل داده میشود. آگهی فوق به هدف KFC برای نزدیك كردن اعضای خانواده به یكدیگر اشاره میكند. با استفاده از #YearsOfKFC50 از مصرفكنندگان درخواست میشود تا اقدامات لازم روی غذای محبوب خود در KFC را در رسانههای اجتماعی با دیگران به اشتراك بگذارند. هركسی كه بهترین پیشنهاد را ارائه دهد، میتواند هر ماه در 50 سال آینده یك وعده غذای رایگان به همراه اعضای خانواده در رستوران KFC صرف كند (این غذا شامل ظرف بزرگ پر از مرغ كنتاكی خواهد بود).
KFC هم اكنون در حال عرضه انواع دیگر فنجانهای خوردنی مصادف با راهاندازی «Best Coffee» در سیاتل متعلق به استارباكس در رستورانهای این برند در انگلستان است. به گفته سخنگوی KFC، ژاكلین بینو، اگر مشتریانتان گهگاه دوست دارند كیك مخصوص به خود را بخورند، چرا به جای آن نباید بتوانند فنجان ویژهشان را بخورند؟ كنار فنجان خوردنی، KFC همچنین یكسری خوراكیهای خوشمزه به مناسبت بزرگداشت سالگرد ورود كلنل معروف برند به سواحل انگلستان، توپ خامهای براونی شكلاتی و «Hot Wings» را در نظر گرفته است.
به اعتقاد دیوید تیم، معاون بازاریابی KFC در انگلستان، این برند بینهایت به هشتگ #YearsOfKFC50 و خانوادههای عاشق KFC افتخار میكند. اقدام اخیر این رستوران نشان از تعادلی دارد كه این برند درصدد دستیابی به آن از طریق راهاندازی كمپینهای بزرگ و احساسی است. به این ترتیب، رابطهای نزدیكتر میان كارمندان KFC با مصرفكنندگان به وجود میآید و همگی به تجلیل از غذا، عطر و محتویات محصولات این رستوران خواهند پرداخت.