این روزها بسیاری از مردم در محل کار خود حضور فیزیکی نداشته و از راه دور کار میکنند. شرکتهای تجاری بسیار بزرگی وجود دارند که ساختمان اداری نداشته و کارمندان آن دورکاری میکنند. ممکن است بپرسید کارکنان و مدیران این دست از شرکتها چگونه با مراجعین خود ملاقات میکنند؟ آنها با مشتریان و مراجعین خود در بیرون از منزل ملاقات میکنند.
ایده
داستانی که شرح آن خواهد رفت در سال 1981 در انجمن تبلیغات برای کارآموزان جوان توسط لرد بل بهعنوان یکی از فعالان حوزه تبلیغات که خود را علامت میانی برند « Saatchi & Saatchi » میدانست، بیان شده است. هنگامی که آژانس تبلیغاتی لرد بل به ساختمان اداری خود در لندن نقل مکان کرد، فضای بسیار مجلل و راحتی را برای پذیرایی از مراجعین و مشتریان فراهم کرده و کارمندان این آژانس تبلیغاتی، درست در پشت فضای مذکور و هرکدام در یک اتاق قرار داشتند.
زمانی که مراجعین به شرکت مراجعه میکردند، تیم بل و کارمندان وی در میانه روز با یکدیگر جلسه گذاشته و پس از نشان دادن فضای اداری پشت محل استقبال از مراجعهکنندگان، آنها را به ضیافت ناهار دعوت میکردند. همچنین برای برگزاری جلسات بزرگ و مهم، اعضای تیم لرد بل به مشتریان پیشنهاد میکردند تا در محل کار آنها، با آنان ملاقات کنند.
زمانی که اوضاع مالی شرکت تبلیغاتی مذکور بهتر شد، آنها اقدام به بزرگتر کردن فضای کار خود کرده و مشتریان را به ساختمان خود دعوت کردند. این موضوع سبب میشد تا مراجعین و مشتریان این شرکت تبلیغاتی همواره با فضایی لوکس مواجه شده و تصورشان از آژانس لرد بل یک محیط اداری بزرگ، شیک و لوکس بود.
به منظور جلوگیری از بروز ناهنجاری میان ارزشهای برند و واقعیتهای موجود، شرکت تبلیغاتی Saatchi & Saatchi، اوضاع را با دقت مدیریت کرده تا اینکه در نهایت دو موضوع ارزش برند و واقعیتها یکدیگر را تکامل بخشیدند. آنها شرایط را به دقت مدیریت کردند چراکه میدانستند در نهایت قصد دارند تا به یک شرکت تبلیغاتی بسیار بزرگ تبدیل شوند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* چنانچه ساختمان محل کار شما مشخصات مورد نیازتان را ندارد، تا زمان نقل مکان به یک مکان مناسبتر جلسات کاریتان را در خارج از محل کار خود برگزار کنید.
* اگر در منزل کار میکنید و مایل نیستید تا جلسات کاری خود را در آنجا برگزار کنید، برای رفتن به محل کار مشتریان داوطلب شوید، همچنین شما میتوانید یکی از اتاقهای برگزاری جلسات در هتلها را اجاره کرده یا از خدمات شرکتهایی که فضاهای اداری را در ازای دریافت مبلغی اجاره میدهند استفاده کنید.
* دعوت کردن مشتریان به ضیافت ناهار، بسیار ارزانتر از نقل مکان به یک ساختمان جدید یا اجاره کردن خدمات گرانقیمت هتلها برای ملاقاتهای تجاری است بنابراین سعی کنید در هزینههایتان تعادل برقرار کنید.