یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

مک‌دونالد به تازگی محصولات خود را ارزان‌تر کرده است؛ سیاستی که خبری بد برای رقبایش یعنی وندیز و برگرکینگ به شمار می‌آید. دوشنبه دوم ژانویه، مک‌دونالد بسته تخفیفی تازه خود را به نام McPick ارائه کرد. این بسته که در زمانی محدود عرضه شده، به مشتری‌های مک‌دونالد این امکان را می‌دهد که دو تا از غذاهای زیر را تنها به قیمت 2 دلار بخرند: مک‌دونالد، مک‌چیکن، سیب‌زمینی سرخ‌کرده کوچک و پنیر سوخاری.

در بسته تخفیفی تازه مک‌دونالد قیمت ساندویچ‌ها هم به قیمت «منوی دلار» یعنی یک‌ دلار رسیده است.منوی دلار، یکی از منوهای پیشین مک‌دونالد برای تخفیف به مشتریانش است. مک‌دونالدی‌ها منوی دلار را دو سال پیش کلا دچار تغییر و تحول کردند. در منوی تازه که «منوی دلار و بیشتر» نام داشت، سقف یک دلار برای محصولات برداشته شد و غذاهایی به منو افزوده شد که قیمت‌شان از 5 دلار هم بیشتر بود. این تغییرات مسلما به مذاق برخی مشتری‌ها خوش نیامد.

استیو ایستربروک، مدیرعامل مک‌دونالد در کنفرانسی در ماه جولای سال 2015 گفت: «برخی چالش‌هایی که ما در آمریکا داشتیم تاحدی خودکرده بود.» از نظر او تغییر منوی دلار و وارد کردن غذاهایی با قیمت بالای 5 دلار اقدام مناسبی نبود چون با ارزش‌های به اندازه کافی مناسب در چشم مشتری جایگزین نشد. در همان حول‌وحوش، رقبای مک‌دونالد یعنی «برگرکینگ» و «وندیز» شروع به ارائه تخفیف‌های بیشتری کردند. این تخفیف‌ها اثرگذار بودند و هر دو برند چشم‌انداز مثبتی در فروش را تجربه کردند.

این کار برگرکینگ و وندیز باعث شد مک‌دونالد از قافله عقب بماند. همچنین تجربه فروش خوب این دو رقیب مک‌دونالد، آنها را بیشتر متقاعد کرد که به ارائه بسته‌های تخفیفی خود ادامه دهند. برگرکینگ در ادامه سیاست‌های تخفیفی خود یک بسته 10 عددی ناگت را به قیمت تنها 49/1 دلار عرضه می‌کرد و برای کاربران اپلیکیشن موبایلی خود نیز کوپن‌های تخفیف درنظرگرفت. دراین‌حال وندیز بسته تخفیفی «4 تا 4 دلار» را عرضه کرد. این بسته شامل یک چیزبرگر جونیور‌بیکن، 4 تکه ناگت مرغ، یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده کوچک و یک نوشیدنی بود؛ همه اینها تنها به قیمت 4 دلار عرضه می‌شد.

این حجم از تخفیف‌ها نشان می‌داد که به‌‌رغم کاهش قیمت گاز در آمریکا - ناشی از پایین آمدن قیمت نفت و در نتیجه کاهش هزینه‌های سوخت در آمریکا و اروپا- هنوز هم مشتری‌ها انتظار تخفیف‌های آنچنانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فست‌فود را دارند. حالا مک‌دونالد با ارائه بسته تخفیفی McPick2 تلاش تازه‌ای را برای جان بخشیدن به آنچه «پلت‌فرم ارزش» نام نهاده، آغاز کرده است. این کار مک‌دونالد اساسا به مفهوم این است که این فست‌فود زنجیره‌ای دنبال برنامه‌ریزی برای ارائه تخفیف‌های بیشتر و بهتر است.

به گفته مک‌دونالدی‌ها حدود یک‌چهارم از مشتریان این شرکت انگیزه استفاده از این بسته‌های غذایی باارزش را دارند. این تخفیف‌ها به معنای افزایش تعداد مشتریان مک‌دونالد در آینده خواهد بود اما مک‌دونالدی‌ها باید هوشیار باشند که تخفیف‌های شیب‌دار می‌تواند در درازمدت به سودشان ضربه وارد کند. اما نکته مهم این تخفیف‌ها اینجاست که در نهایت برندگان اصلی نبرد تخفیفی این سه‌گانه محبوب مشتریانی هستند که از رقابت تخفیفی این فست‌فودهای زنجیره‌ای نهایت بهره را می‌برند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DhbK0ZMk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه