رییس بخش بازرگانی و اقتصادی سفارت روسیه در تهران اعلام کرد: روسیه تا پایان سال جاری میلادی صادرات غلات به ایران را افزایش خواهد داد.  به گزارش ایرنا، آندره لوگانسکی روز پنجشنبه به ریانووستی گفت: روسیه با استفاده از امکانات بندری دریای سیاه و آزوف تا پایان امسال صادرات غلات به ایران را افزایش می‌دهد.  وی افزود: روسیه امسال حدود 110‌میلیون تن غلات تولید کرده و توانایی صادرات گندم این کشور به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

این مقام روس خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسائل مربوط به حمل‌و‌نقل و پرداخت‌های مالی قرارداد صادرات گندم به ایران با مقامات این کشور بررسی می‌شود.  وی گفت: مهم‌ترین مسئله در صادرات گندم به ایران مسئله حمل‌و‌نقل آن است زیرا بنادر دریای خزر از امکانات بارگیری کشتی‌ها برخوردارند اما به‌خاطر عمق کم این بنادر، کشتی‌های با ظرفیت بیش از سه هزار تن نمی‌توانند وارد محدوده بندری در این دریا شوند.  رییس بخش بازرگانی و اقتصادی سفارت روسیه در تهران گفت: به همین دلیل باید از بنادر دریای آزوف و سیاه برای صادرات گندم به ایران استفاده کرد و این بنادر می‌توانند کشتی‌های باری با ظرفیت حدود 25‌هزار تن را بارگیری کنند.  وی افزود: این امر امکان افزایش صادرات گندم به ایران را فراهم خواهد کرد.