وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران مرزی کشور با اشاره به اینکه مجوزی برای واردات میوه به‌ویژه مرکبات صادر نشده، بر جلوگیری از ورود غیرقانونی مرکبات به کشور تاکید کرد. به گزارش مهر، محمود حجتی، در این نامه خطاب به استانداران سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، خوزستان و کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از باغداران، تصریح کرد: واردات بدون مجوز و غیرقانونی میوه به لحاظ عدم نظارت بهداشتی و قرنطینه گیاهی روی این محصولات موجب ورود و سرایت عوامل خسارت‌زا به باغ‌های کشور می‌شود و نگرانی بسیاری برای بخش کشاورزی به همراه دارد که در بعضی از موارد مانند سال‌های قبل، جبران آن با صرف هزینه‌های گزاف نیز عملا غیر‌ممکن خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی در این نامه خاطرنشان کرد: مرکبات در سال جاری به اندازه کافی تولید شده است و نیازی به واردات وجود ندارد. حجتی از استانداران مرزی درخواست کرد تا به طور جدی از ورود محصولات کشاورزی بدون مجوز وزارت جهاد کشاورزی جلوگیری کنند.