پرسش: مدیر واحد بازاریابی یک شرکت آرایشی - بهداشتی هستم که به تازگی محصول جدیدی را به بازار عرضه کرده است. درخصوص بستهبندی محصول مدیر سازمان بر این باور است که اطلاعات کاملی را روی بستهبندی محصول لحاظ کند اما از نظر بنده این حجم اطلاعات روی بستهبندی مناسب نیست و همین موضوع باعث اختلاف نظر بین واحد بازاریابی و مدیر ارشد سازمان شده است. در راستای این موضوع چه پیشنهادهایی دارید؟
پاسخ کارشناس: طبق استانداردهای جهانی باید اطلاعاتی مانند نام محصول، لوگو، تاریخ تولید و انقضا، آدرس تولیدکننده و... روی بستهبندی لحاظ شود و پیشنهاد میشود اطلاعات تکمیلی محصول که اطلاعات مازاد است، بهصورت بروشور و کاتالوگ به مخاطبان ارائه شود که فرصت ارائه توضیحات بیشتر به مخاطب وجود داشته باشد و مخاطبان اطلاعاتی را در مورد محصول مطالعه کند؛ البته این کاتالوگ و بروشورها میتواند در داخل بستهبندی محصول نیز لحاظ شود و مخاطبان هنگامی که محصول را باز میکنند با این توضیحات مواجه شوند.
از طرفی پیشنهاد میشود جلسه با مدیر ارشد سازمان داشته باشید و در این جلسه نمونههایی از بستهبندیهای شرکتهای رقیب را به او معرفی کنید. این موضوع میتواند قوت قلبی برای مدیر ارشد سازمان باشد. با استدلال روی این بستهبندیها میتوانید مدیر ارشد سازمان را قانع کنید که اطلاعات استاندارد را صرفا روی بستهبندی لحاظ کنید. در این میان میتوانید روی کاتالوگ و بروشورها اطلاعات پزشکی را لحاظ کنید که مخاطبان را برای مطالعه جذب کند و از فواید این محصول پزشکی که روی سلامتی تأکید دارد مانور دهید.