چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید زمان، فروش زمان‌ سنج

10 سال پیش ( 1393/6/24 )
پدیدآورنده : سهراب علی اکبری  

تـمـاشــای ویـتـریـن ساعت‌فروشی‌ها برای همه ما جذاب است؛ نگاه کردن به ساعت‌های زیبایی که دوست داریم در دست داشته باشیم و بعضا به دلیل بالا بودن قیمت، از پس خرید آن برنمی‌آییم. چند سالی است که بسیاری از افراد به زیبایی ساعتی که در دست دارند و البته برند آن، بسیار اهمیت می‌دهند و همین علاقه جرقه استفاده از یک فرصت خوب را برای مدیریت یک کسب‌و‌کار عقلایی در ذهن فعالان کسب‌و‌کار ایجاد می‌کند. 

 

فعالیت در شغل ساعت‌فروشی یک شغل اقتصادی و مقرون به صرفه است. همین مسئله باعث شده که به تعداد فعالان این شغل بسیار افزوده شود و مدل‌های عرضه محصولات این حوزه هر روز تنوع بیشتری پیدا کند. برای اینکه بتوانیم یک کسب‌و‌کار خوب را مدیریت کنیم، خواندن این گزارش می‌تواند کمک و راهنمای کوچکی برای شما باشد.پس خواندن آن خالی از لطف نیست.
یک فروشگاه ساعت را در نظر بگیرید.

یک ویترین پر‌زرق و برق که توجه همه را به خود جلب می‌کند، گاه حتی رهگذرانی را می‌بینیم که قصد خرید ساعت ندارند و بخشی از زمان خود را پشت ویترین ساعت‌فروشی صرف می‌کنند. اگر می‌خواهید در شغل فروش ساعت فعالیت کنید، باید در نظر داشته باشید که مشتریان شما همه خریدار نیستند. برخورد مناسب شما با این مسئله باعث می‌شود تا آنها وقتی قصد خرید دارند، دوباره به مغازه شما مراجعه کنند.

زمانی که یک مشتری وارد فروشگاه شما می‌شود نباید حتما توقع داشته باشید که دست پر از مغازه بیرون برود، اما رفتار و نوع پاسخگویی شما می‌تواند فضا را برای دیداری مجدد مهیا کند.

از کجا بخریم که به صرفه بفروشیم؟
برخی از فروشگاه‌های ساعت نام یک برند را روی تابلوی مغازه‌شان حک و خود را به‌عنوان نمایندگی آن برند معرفی می‌کنند، اما در عین حال برندهای دیگر را هم به نمایش می‌گذارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند. البته برخی فروشگاه‌ها نیز هستند که به‌عنوان نماینده برند معرفی می‌شوند و با آن شرکت قرارداد می‌بندند و فقط محصولات همان شرکت را عرضه می‌کنند. باید در نظر داشت که در پیش گرفتن روش دوم در جلب اعتماد مشتریان موثر است؛ البته تنوع محصول هم مزایای خود را دارد.

برای تهیه ساعت باید واردکنندگانی را بشناسید که با قیمت مناسب ساعت را به دست شما می‌رسانند. معامله با این افراد هم می‌تواند به تعداد مشتری‌های شما اضافه کند، به این دلیل که فروشگاه شما همیشه پر از ساعت‌های روز دنیاست، هم برای‌تان سودبخش باشد. سعی کنید کالای خود را از واردکننده اصلی دریافت کنید و از خرید ساعت توسط واسطه‌هایی که کارشان دلالی است خودداری کنید. از سوی دیگر دقت داشته باشید که حذف واسطه‌ها باعث کاهش قیمت تمام شده و معتدل شدن قیمت‌ها می‌شود.


ویترین زیبا
و نورپردازی متفاوت
ویترین ساعت‌فروشی هم مانند طلا‌فروشی‌ها باید پرزرق‌وبرق باشد و به قول معروف به چشم بیاید تا مشتری‌ها را جذب ساعت‌های فروشگاه شما کند و به داخل مغازه بکشاند. ویترین شما باید دارای طبقات زیبا باشد. سعی کنید ساعت‌ها با برندهای گوناگون را در طبقات جدا یا در بخش مشخصی به نمایش بگذارید تا مشتریان به راحتی بتوانند از مدل‌های یک برند دیدن کنند. برندهای لوکس و گران‌قیمت را در یک ویترین جداگانه قرار دهید و ساعت‌های با قیمت مناسب‌تر را نیز در یک ویترین دیگر بگذارید.

این کار باعث می‌شود تا مشتری‌های شما تفکیک شود. نور یکی از مواردی است که ساعت‌فروشان باید به آن توجه زیاد داشته باشند و در صورت بی‌توجهی به این موضوع نباید فکر فروش بالا و سود کلان را به سر خود راه بدهند. استفاده از نورهای متمرکز روی هر‌ساعت جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد و دلیلی می‌شود تا مشتری را به داخل مغازه بکشاند. نور داخل ویترین باید ترکیبی از نور زرد و نور سفید باشد تا رنگ اصلی ساعت خودش را نشان دهد.

برای مغازه خود باید یک گاو صندوق کوچک به همراه یک میز حسابداری تهیه کنید و بقیه مغازه نیز باید توسط ویترین طراحی شود تا مدل‌هایی را که نتوانسته‌اید در ویترین بیرونی قرار دهید در ویترین داخلی بگذارید تا مشتری‌هایی که وارد مغازه می‌شوند آنها را ببینند.
شاید در نگاه اول افراد از شنیدن قیمت‌های نجومی ساعت‌های دلخواه خود هراس داشته باشند، اما اگر شما افراد را برای نشان دادن مدل‌های گوناگون به داخل فروشگاه راهنمایی کنید، این ترس آنها بر‌طرف می‌شود و به احتمال زیاد مشتری‌ شما خواهند شد.

بخش تعمیرات
 تعریف کنید
حتما بخشی از مغازه خود را به تعمیرات اختصاص بدهید تا بتوانید به همه نیازهای مشتریان پاسخ دهید و اعتماد آنها را جلب کنید. این روزها بخش تعمیرات نیز مانند قسمت فروش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ساعت‌ها در چند‌سال اخیر قیمت چند برابری پیدا کرده‌اند و امکان خرید چند ساعت در یک بازه زمانی کوتاه برای همه فراهم نیست.

ساعت وسیله‌ای نیست که هر زمانی که افراد هوس خرید داشته باشند به ساعت‌فروشی مراجعه کنند و آن را بخرند. در نتیجه شما به‌عنوان مدیر یک فروشگاه ساعت باید رفتاری داشته باشید که نه تنها افراد را برای خرید بعدی به مغازه بکشانید، بلکه به‌گونه‌ای رفتار کنید که آنها مشتری‌هایی از دوستان و آشنایان خود به شما معرفی کنند.
شما می‌توانید به‌عنوان فروشنده وسیله نشان دادن زمان، زمان تولد مشتری‌های خود را یادداشت کنید و به آنها روز تولدشان را تبریک بگویید. همچنین می‌توانید در زمان تولد مشتریان بن‌های تخفیفی برایشان در نظر بگیرید تا از مدل‌های جدید شما دیدن کنند و خریدشان را انجام دهند.

ارائه تخفیف‌های جزیی هزینه چندانی به شما تحمیل نمی‌کند، اما مشتریان وفاداری را روانه کسب‌و‌کار شما می‌کند که می‌توانند آینده کاری درخشانی را برایتان
 رقم بزنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HZ3A1qEo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه