دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

یک توصیه تجاری معروف وجود دارد که می‌گوید: اگر می‌خواهید یک فروشگاه کفش‌فروشی افتتاح کنید، بهتر است این کار را در کنار یک کفش فروشی دیگر انجام دهید. شاید با خودتان فکر کنید که بهتر است فروشگاه را در یک مکان کاملا جدید افتتاح کنید، جایی که فروشگاه‌های دیگر کالاهایی مشابه با محصولات شما را به فروش نرسانند. اما روپرت مرداک سرمایه‌دار و استراتژیست بسیار موفقی که به دلیل موفقیتش در حوزه‌های تجاری مختلف در سراسر جهان شناخته شده است می‌گوید: «ممکن است یک خلاء در بازار وجود داشته باشد، اما آیا بازاری در آن خلاء وجود دارد؟»

مرداک این جمله را پس از تعطیلی مجله سرجیمز گلداسمیت و در پاسخ به ادعاهای وی مبنی بر اینکه انگلستان‌ آماده شنیدن ایده‌های فوق‌العاده او است بیان کرد. گاهی اوقات خلاء در بازار وجود دارد اما هیچ تقاضایی در آن یافت نمی‌شود. چنانچه تعدادی کفش فروشی معروف و موفق در یک خیابان وجود داشته باشند، مردم برای خرید کفش به آنها مراجعه خواهند کرد.

ایده

برخی مکان‌ها به دلیل آنکه کالاهای مشخصی در آنجا به فروش می‌رسد، به خیابان یا محله فروشندگان آن کالا مشهور می‌شود. تاریخ این موضوع به سال‌ها قبل بازمی‌گردد، زمانی که فروشگاه‌ها به آسانی در کنار ایستگاه راه‌آهن و بنادر تأسیس می‌شدند. در مورد شهر لندن شرایط این‌گونه بود که خیابان‌های مشخصی را به صنف‌های خاصی اختصاص داده و اجازه فعالیت تجاری برای آنها در آن زمینه مشخص صادر می‌شد.

منطقه پرجمعیت غرب لندن به مرکز صنعت عطر و ادکلن انگلستان بدل شد، تاریخ این موضوع به زمانی بازمی‌گردد که ویلیام پرکین نخستین محصول خود را که حاصل کپی‌برداری از عطرهای طبیعی در گرینفورد بود، در دهه 1860 به بازار عرضه کرد. در لندن، هارلی استریت جایی است که شما در آن می‌توانید متخصصان و پزشکان معتبر را بیابید.

با این حال همه آنچه شما برای فعالیت در آنجا نیاز دارید، اجاره یک ساختمان است نه مدرک دانشگاهی پزشکی. مشاوران مطرح بسیاری در این خیابان فعالیت کرده و به ارائه مشاوره‌های خصوصی اشتغال دارند، این در حالی است که هنوز بسیاری از مردم در آرزوی حضور و فعالیت در این خیابان بوده و مشتاق بهره‌برداری از هویت برند خیابان هارلی استریت هستند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

• مکانی که در آن به فعالیت تجاری اشتغال دارید، به معنای واقعی کلمه نقش بسیار مهمی در جایگاه برندتان در بازار دارد. قرار گرفتن شما در قلب منطقه صنعتی که در آن حوزه فعالیت می‌کنید، موجب افزایش اعتبار برندتان خواهد بود.

•چنانچه تصمیم گرفتید تا در میان رقبای‌تان به فعالیت اقتصادی بپردازید، بهتر است از استراتژی‌های مناسب جهت نشان‌دادن تفاوت‌های‌تان با رقبا استفاده کنید.

• سعی کنید تا چیزی بهتر و جدیدتر به بازار عرضه کنید، این موضوع سبب می‌شود تا مردم به حضور در منطقه‌ای که در آن هستید، علاقه‌مند شوند، چرا که کالاهای شما کاملا مشابه سایرین نبوده و تفاوت‌های برجسته آن افراد را به حضور در آن منطقه ترغیب می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YzbQKx4m
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه