این یک استراتژی ریسکی محسوب میشود، چراکه هواداران بزرگترین رقیب تیم مورد حمایت شما تمایلی به استفاده از خدمات و محصولات شما نشان نخواهند داد. در مقابل شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که هواداران تیم مورد حمایت شما، از محصولات و خدماتی که عرضه میکنید تمام و کمال حمایت خواهند کرد.روشهای مختلفی برای حمایت از تیمهای ورزشی وجود دارد و تیمهای ورزشی نیز بسته به اهمیت آنها دستهبندی میشوند. بازیهای بعضی از تیمهای ورزشی هر هفته پوشش داده میشود و برخی دیگر به زحمت میتوانند برای بازیهای خانگی خود 100 هوادار را به ورزشگاه بکشانند. باشگاهی را انتخاب کنید که با اهداف شما سازگار بوده و به حمایت از آن علاقهمند باشید. برای کسبوکارهای محلی استفاده از این ایده میتواند بسیار جالب توجه باشد.
ایده
باشگاه فوتبال آرسنال که در آغاز فعالیت خود در جنوب لندن با نام ولویچ آرسنال شناخته میشد، مثال مناسبی در این زمینه به شمار میرود. این باشگاه در سال 1913 میلادی از جنوب به شمال لندن نقل مکان کرد و حتی یک ایستگاه مترو به نام خودش نیز دارد. مدیران باشگاه آرسنال در سال 2006 میلادی تصمیم گرفتند به منظور توسعه این باشگاه، استادیوم هایبوری را ترک کرده و به یک ورزشگاه بزرگتر که به آن ورزشگاه امارات گفته میشود نقل مکان کنند.
امروزه هرکس که وارد ایستگاه راهآهن گینکز کراس در شمال لندن شود، میتواند ورزشگاه غولپیکر امارات و لوگوی قرمز رنگ باشگاه آرسنال را مشاهده کند. با وجود همکاری باشگاه آرسنال و خطوط هوایی امارات و بهرغم در نظر گرفتن میزان سفرهای ستارههای فوتبال انگلستان به دوبی در زمان تعطیلات، همکاری این دو در ابتدا چندان خوشایند و منطقی به نظر نمیرسید.
ممکن است مهمترین بخش حمایت خطوط هواپیمایی امارات از باشگاه آرسنال از نقطه نظر افرادی که از هواداران فوتبال به شمار نمیروند، ورزشگاه آرسنال باشد. به شکل سنتی ورزشگاههای فوتبال در انگلستان به نام محلی که در آن واقع شدهاند، شناخته میشوند، مانند ترافورد پارک یا استمفورد بریج.
تیم مورد علاقه من برای دههها در آیرسام پارک بازی میکرد و پس از نقل مکان به یک ورزشگاه مدرن و بزرگ که در کنار یک رودخانه قرار دارد، نام ورزشگاه خانگی آن به ریورساید تغییر کرد. نامگذاری یک ورزشگاه به نام حامی مالی آن، یک توسعه تجاری قابل توجه بوده که اخیرا اتفاق افتاده است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* تیمی را انتخاب کنید که در حوزه جغرافیایی شما فعالیت میکند، حال ممکن است این تیم در خیابان محل زندگی شما حضور داشته باشد یا در نقطه دیگری از کشور یا بهصورت بینالمللی فعالیت کند.
* با مدیران باشگاه مورد نظر در رابطه با انتخابهایتان صحبت کنید. آیا دلیلی برای حمایت شما از آنها و جلب نظر رسانههای نوشتاری و تصویری وجود دارد؟
* از فرصت ایجاد شده استفاده کنید. حمایت خود را بهصورت علنی روی محصولاتتان درج و سعی کنید با در اختیار گرفتن فضایی جهت تبلیغات در برنامه مسابقه روزانه و تبادل لینک با وبسایت باشگاه ورزشی که حامی آن شدهاید حضور خود را به دیگران نشان دهید.