در قالب یک سریال محبوب به نام « Nathan for You » در کانال تلویزیونی « Comedy Central»، یک کمدین موسوم به «ناتان فیلدر» ضمن آشناسازی مخاطبان با کسبوکارهای مختلف در سرتاسر کشور، کمک میکند تا موفقیت گستردهای به دست آید. البته به خاطر این کمدی خوب، ایدهها همیشه از نظر افراد درگیر آن، فاجعهآمیز هستند اما در نهایت منجر به کسب موفقیتهای ویروسی و انتشاری میشوند.
در صورت آشنایی با ویدئوها در یوتیوب، شما شاید به خاطر آورید که چگونه فیلم نجات یافتن یک بچه بز توسط یک خوک کوچک تلاش کرد تا در محیطی کوچک موفق شود. این ویدئو 9.3 میلیون نفر بازدیدکننده داشت. همه افراد عاشق آن شدند. البته این ویدئو بهطورکلی تقلبی بود. مدت کوتاهی پس از موفق شدن این ویدئو، فصل اول « Nathan for You » از این فیلم جعلی و استادانه رونمایی شد. شاید هدف شما از انجام این کار گول زدن مردم و ایجاد اعتقاد به یک ویدئوی انتشار یافته دروغین نباشد، اما میتوان از این ویدئوی محبوب در کل کشور یک سری نکات و ترفندها را فراگرفت:
1- سادگی ویدئو را حفظ کنید
انتشار سریع یک ویدئو میتواند از آن یک فیلم موفق را بسازد. این بدان معنا است که پیغام شما باید بتواند به سرعت مفهوم را منتقل کند. فیلم 29 ثانیهای نجات یک بچه بز توسط یک خوک، از زمانی بیش از حد مورد نیاز برای رساندن پیام خود برخوردار بود. درباره بعضی از بهترین آگهیهای بازرگانی« Super Bowl » فکر کنید. تقریبا به یادماندنیترین نوع این آگهیهای تبلیغاتی 30 ثانیه یا کمتر از این مدت زمان طول کشیدهاند.
2- چند ایده گوناگون را در سر بپرورانید
مجری شوی « Late night » به نام «جیمی کیمل» در زمینه ویدئوهای انتشار یافته فردی شناخته شده است. او به امید کسب موفقیت هر سال چند ویدئو از این قبیل را روانه اینترنت میکند که البته معمولا موفق نیز میشوند. کلید موفقیت جیمی همیشه چیزی فراتر از تک خال زدن است. هر کمپین انتشار یافته موفق نمیشود. در سر پروراندن ایدههای مختلف و آمادهسازی آنها برای دور بعدی، شتاب و انگیزه فرد برای حرکت را از بین نمیبرد.
3- تولید یک ویدئوی محبوب نیاز به بودجه کلانی ندارد
در حقیقت، بعضی از بهترین کمپینهای انتشار یافته با بودجه کم یا هیچگونه هزینه خاصی برگزار میشوند. به این ترتیب محبوبیت و جذابیت پیام حفظ میشود. راههای متعددی برای کاهش هزینه، شامل استفاده از یک دوربین گوشی هوشمند برای عکسبرداری یا فیلمبرداری و کشف مشتریان آنلاین به جای تأسیس یک فروشگاه حرفهای یا حضور در محل وجود دارد.
4- اجرای درست یک ایده
اجازه ندهید تا اجرای ضعیف، یک ایده خوب را از بین ببرد. چنانچه کمپین شما ارزش نیل به موفقیت گسترده را دارد، با آن دسته از وبلاگنویسان در صنعت خود ارتباط برقرار کنید که حاضر به برقراری ارتباط یا صحبت کردن درباره آن هستند. هشدار اولیه به یک اجرای قوی کمک میکند. در صورت تمایل وبلاگنویسان این عشق را با آنها به اشتراک بگذارید. این نیز راهی عالی برای ایجاد روابط حرفهای در طول روند فوق محسوب میشود.
5- بهینهسازی را از یاد نبرید
برای افزایش محبوبیت یک ویدئو با اتکا به مردم باید بهینهسازی کرد. واقعیت این است که در صورت عدم کشف کمپینتان توسط دیگران، قبل از شروع در اصل نابود میشود. از بهینهسازی سایت، ارائه توضیحات درست در یوتیوب و هشتگهای رسانههای اجتماعی مطمئن شوید.