پرسش: مدیر یکی از واحدهای تولیدی پوشاک نوزاد هستم و قصد تهیه اطلاعاتی از مشتریان گروه هدف خود را داریم. با سلسله جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان نیاز به اطلاعات جدیدی در این موضوع داریم اما در راستای دسترسی به این اطلاعات با مشکلاتی جدی مواجه شدیم. از نظر شما در راستای دریافت این اطلاعات از مشتریان چه اقداماتی را باید انجام داد؟
پاسخ کارشناس: برخی از شرکتهای ارائهدهنده پوشاک نوزاد اطلاعاتی را از بیمارستانها و مراکز درمانی خریداری و تهیه میکنند؛ البته به دست آوردن این اطلاعات به سختی صورت میپذیرد به همین دلیل پیشنهاد میشود که سلسله تبلیغاتی را در مجلههای بانوان در نظر بگیرید و بهعنوان نمونه کتابها و دفترچههایی را در حوزه نوزادان برای والدین آنها تدوین کنید که مسائل جذابی را در آن آورده شده باشد و سپس در تبلیغات خود به این موضوع اشاره کنید که والدین اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، تاریخ تولد نوزاد و. . . به سامانه شرکت شما ارسال کنند و کتابها و دفترچههای رایگانی را در حوزه نوزادان دریافت کنند؛ این موضوع باعث میشود که اطلاعات مناسبی را از این حوزه دریافت کنید.
از طرفی در محتوای این کتابها و دفترچهها نیز میتوانید تبلیغاتی را از محصولات خود به نمایش بگذارید.به صورت کلی از این اطلاعات به دست آمده میتوانید استفادههای زیادی انجام دهید و از طریق آن ارتباط خود را با مشتری برقرار و پیوسته کنید؛ یکی از اقداماتی که در این راستا میتوانید انجام دهید این موضوع است که تاریخ تولد نوزادان را به والدین آنها تبریک بگویید و هدیههایی را برای آنها ارسال کنید. از طرفی با برقراری ارتباطی که انجام دادیم میتوانید فعالیتهای ترویجی خود را پیش ببرید و هر بار که تخفیفاتی را برای محصولاتتان در نظر گرفتید به آنها اطلاع دهید.