توییتر برای نخستین بار از زمان مشاركتهای خود با نرمافزار موبایل « Flipboard» و یاهوی ژاپن، سرویس توییت پرداختی خود را خارج از پلتفرمش توسعه داده است. توییتها پیش از این میتوانستند هر جای اینترنت با استفاده از ابزارهای تجمع و گردآوری مثل«Storify»، یا وسایل انتشاراتی مثل «Fabric » یا توییتر برای وبسایتها پخش شوند.
به هر حال، تفاوت شرایط كنونی با وضعیت قبلی این است كه توییتهای پرداختی حالا امكان جاسازی در سایتهای همكار را در كنار توییتهای مرتب و معمولی دارند. توییتر در این زمینه به ذكر مثالی از كمپین نیسان میپردازد كه در قالب فعالیت توییتری خود در محیطهایی نظیر نرمافزار Flipboard كه توییتهای اصلی را نشان میدهند، خلاقیت و هدفگذاری را تكرار میكند.
در حالی كه هر روز شركای بیشتری به این آزمایش میپیوندند، توییتهای تبلیغاتی میتوانند به هر نوع ناشر یا ابزار دیجیتال از تلویزیونها گرفته تا وبسایتها و نرمافزارهای موبایل تعمیم یابند. حركت توییتر فرصتهایی را برای این شركت فراهم میكند كه موازی با محصول تبلیغاتی اطلس فیسبوك، برای تبلیغكنندگان شرایط مناسب جهت استفاده از دادههای اطلاعاتی فیسبوك به منظور هدف قرار دادن مصرف كنندگان خارج از پلتفرم را به وجود خواهند آورد. عرضه این محصول پیش از درخواست اعلام درآمد توییتر روز پنجشنبه پنجم فوریه انجام شد.