جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (394)

تقسیم‌بندی تحقیقات بازار

8 سال پیش ( 1394/11/19 )
 

پرسش: مدیر کسب‌وکاری در حوزه تولید مواد شوینده هستم، به دلیل نزدیکی به پایان سال تصمیم به اجرای یکسری تحقیقات بازار گرفته‌ام. در این باره راهنمایی بفرمایید که تحقیقات بازار را به چه شکلی می‌توانم تقسیم‌بندی کنم؟

پاسخ کارشناس: برای سنجش و تحقیقات بازار معمولا کسب وکارها به دو شکل تقسیم‌بندی را انجام می‌دهند. یک: تحقیقات در راستای بازاری که کسب وکار در آن حضور دارد. در این بخش کسب وکار باید چگونگی تقسیم‌بندی بازار و نحوه عملکرد رقبای خود را مورد بررسی قرار دهد. دو: تحقیقات در راستای مشتری و مصرف‌کنندگان که در این بخش کسب‌وکارها باید به تحلیل الگوهای خرید و مصرف مشتریان بپردازند.

همچنین در این بخش کسب وکارها باید میزان رضایت مشتریان و نیازها و خواسته‌های آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند. علاوه بر موارد گفته شده کسب وکارها در این بخش‌بندی‌ها می‌توانند موارد مختلف دیگری را نیز مورد سنجش قرار دهند. مواردی که در بسیاری از کتب بازاریابی به آنها اشاره شده ‌است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5NqPzE7i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه