پرسش: کارشناس فروش یکی از شرکتهای ارائهدهنده سوپ آماده در تهران هستم که در چند استان کشور نمایندگی داریم و با بقیه استانها از طریق شرکتهای پخش فعالیتهای خود را پیش میبریم اما متاسفانه چون شرکتهای پخش برندهای مختلفی را به بازار عرضه میکنند در برخی از استانها برند ما در کنار برندهای دیگر قرار میگیرد و این موضوع باعث شده است که به برند شرکت ما ضربه وارد شود. در راستای رفع این معضل چه پیشنهادهایی دارید؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی بسیاری از شرکتهای ایرانی در استانهای مختلف از طریق شرکتهای پخش فعالیتهای خود را پیش میبرند؛ چون این موضوع هزینه کمتری برای سازمانها به همراه دارد اما متاسفانه این معضل نیز گاهی پیش میآید. در راستای رفع این موضوع پیشنهاد میشود که در صورت امکان نمایندگیهایی را در استانهای مختلف داشته باشید و اگر این موضوع از نظر مالی برای شما امکانپذیر نیست باید روی نظارت خود سرمایهگذاریهای بیشتری را انجام دهید.
کارشناسهای فروش شرکت شما باید به استانهای مختلف سفر و با شرکتهای پخش تعاملات مناسبی برقرار کنند. از طرفی با پیشنهادهای مالی بهتر میتوانید شرکتهای پخشی را انتخاب کنید که برندهای معتبر را به بازار عرضه و با برندهای معتبر موادغذایی کار میکنند و هر برندی را به بازار عرضه نمیکنند.این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا شبکه توزیع شما بسیار قوی ظاهر شود و محصولات شرکت شما را به خوبی در قفسههای فروشگاهها قرار دهد.