آیا میدانستید نخستین تصمیم مربوط به انتخاب بازار و اولویتهای مرتبط با گروههای هدف یا بخشهاست؟مسئله اصلی یک سازمان دولتی، با توجه به اینکه بازار یا حوزه فعالیت آن بهطور کلی توسط قانون تثبیت شده است، مسئلهبندی اولویت گروههای هدف است. برخی از حوزههای بخش دولتی نمیتوانند یا ممکن است به سختی بتوانند اقدامات خود را با توجه به گروههای هدف اولویتبندی کنند. با وجود این، حفظ امکان ایجاد تفاوت با توجه به جنبههای محیطی، در ارزشگذاری خدمت مورد نظر حائز اهمیت است.
تصمیم دوم مربوط به استراتژی رقابتی است. اگر سازمان رقبایی دارد، باید یک استراتژی رقابتی تعریف شود. این استراتژیهای رقابتی برگرفته از استراتژیهای عمومی است. دو انتخاب اصلی وجود دارد: استراتژی تمایز یا استراتژی قیمت. بهطور کلی سازمان باید تصمیم بگیرد که آیا میخواهد مشخصات پیشنهاد خود را در چشم مشتریان از طریق یک مزیت مربوط به خدمات ارائه دهد یا از طریق قیمتهای پایین تر.