هنگامی که قصد دارید درآمدتان را افزایش دهید و یک مشتری احتمالی از شما سوال میکند «آیا میتوانید این کار را برای من انجام دهید؟» شما وسوسه میشوید که درباره آن فکر کنید. در این زمان با خود میگویید «این بهترین فرصت برای گسترش کار و افزایش درآمد است.» پس به مشتری میگویید «بله! حتماً این کار را برای شما انجام خواهیم داد.» درحالیکه این رویکرد ممکناست موجب رشد و توسعه کسبوکار شما شده و درآمدتان را افزایش دهد، از سوی دیگر احتمال دارد شما را کاملاً از مسیر اصلی منحرف کند.
چنانچه قصد دارید به مشتریان نشان دهید که نسبت به سایر شرکتهای رقیب متفاوت و متمایز هستید، باید در مورد آنچه سبب تمایز شما از سایرین میشود با مشتریان خود صادق بوده و هویت برندتان را به روشنی برای مشتریان معرفی کرده و به آن متعهد باشید. یکی از راههایی که با استفاده از آن میتوانید بر کار خود تمرکز کنید کسب تخصص در حوزهای است که در آن مشغول فعالیت هستید.
ایده
در انگلستان فروشگاهی وجود دارد که به «Holding Company» معروف است. این فروشگاه کار خود را در خیابان کینگز رود واقع در محله چلسی آغاز کرد و هماکنون حضور فعالی در اینترنت دارد. زمینه فعالیت این فروشگاه فروش فضای انبار و ذخیرهسازی برای منازل و سازمانهای اداری و تجاری است. نام این فروشگاه از آن دسته نامهایی است که معنای دوگانه داشته و به هنگام شنیدن آن لبخندی روی لبهای شما شکل خواهد گرفت.
یک شرکت هلدینگ معمولاً مالک شرکتهای دیگر بوده و فعالیت خاصی انجام نمیدهد اما «Holding Company » شرکتی است که فضای مورد نیاز جهت انبار کردن را در اختیار شرکتها و افراد قرار میدهد.از ظرفهای سوپخوری گرفته تا سیستمهای قفسه بندی، سبدها، قفسههای گیاهی و کابینتهای بایگانی، ابزارهایی هستند که مواد و لوازم دیگر را نگه میدارند و به افراد و شرکتها کمک میکنند فضای کار و زندگی خود را مرتب و منظم نگاه دارند.
محصولات ذخیرهسازی این شرکت دائماً در حال تغییر و تحولند اما هویت برند آن همچنان ثابت و استوار باقی مانده است. مدیران این شرکت در زمینه فروش ابزارهای ذخیرهسازی که به محیط کار و زندگی شما نظم میبخشد متخصص شدهاند. بنیانگذار « Holding Company » در تلویزیون برنامهای مختص به خود در زمینه نظم و ترتیب بخشیدن به قفسهها داشته و اجرای آن را برعهده دارد. همچنین فروشگاه مذکور بهطور منظم در مطبوعات و رسانهها حضور فعال دارند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• چنانچه شما در زمینهای تخصص دارید بهتر است آن را بهصورت عمومی و به نام خود مطرح کنید.
• تمرکزتان را از دست ندهید، شما میتوانید کالاهای دیگری را نیز به فروش برسانید اما این موضوع ممکن است به هویت برندتان خسارتهای زیادی وارد آورد.
• با برندهای دیگر که مشتریانشان مشابه مشتریان شما هستند همکاری کنید اما مرزهای خود را مشخص کنید.