پرسش: واردکننده دارو و محصولات پزشکی به داخل کشور هستم. مدتی است که داروی جدیدی را وارد بازار کردهام که نیاز شدیدی نسبت به آن وجود دارد. با توجه به اینکه این دارو جزو داروهای بدون نسخه محسوب میشود و صرفا در داروخانهها به فروش میرسد، در راستای تبلیغات و معرفی این محصول به بازار چه پیشنهادهایی دارید؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی در راستای معرفی محصول به بازار باید در شهر تهران پخش مویرگی را لحاظ کرد و در شهرستانها نیز نمایندگیهایی را برای معرفی محصول به بازار در نظر گرفت. پیشنهاد میشود با توجه به اینکه دارو بدون نسخه است، محصول را در نقطه خرید به مخاطبان معرفی کنید و نمایندههای علمی را برای معرفی این دارو در نظر بگیرید که استندها و تراکتهای دارو را در داروخانهها قرار دهند و در تراکت نیز محتوایی در راستای فواید این دارو لحاظ کنید که مخاطبان در نقطه خرید با این محصول آشنا شوند و اقدام به انتخاب یا خرید آن کنند.
از طرفی میتوانید با داروخانهها رایزنیهایی را انجام دهید که قفسه دارویی را که در مقابل دید مشتریان است، به داروی شما اختصاص دهند تا مخاطبانی که وارد داروخانه میشوند این دارو را ببینند و آن را انتخاب کنند.