جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌ هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (75)

برگزاری مزایده

8 سال پیش ( 1395/2/1 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

موسسات خیریه به طور معمول با مشکلات مالی مواجه هستند و منبع تامین مالی اغلب آنها کمک‌های مردمی است. این به این معناست که این موسسات در زمینه روابط عمومی و جذب افراد تبحر خاصی دارند.

همچنین به‌دلیل ماهیت موسسات خیریه؛ این موسسات در مقایسه با موسسات تجاری زمان و فضای تلویزیونی و مطبوعاتی بیشتر و ارزان‌تری را برای تعامل و جذب مردم در اختیار دارند. همان‌طور که می‌دانیم اکثر موسسات خیریه از افراد داوطلب می‌خواهند که در طرح «جمع‌آوری کمک‌های مردمی خیابانی» شرکت کنند و این در حالی است که اگرچه این‌گونه طرح‌ها با همکاری افراد داوطلب همراه است اما در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی به‌ندرت مورد توجه و استقبال مردم قرار می‌گیرد.

در عوض موسسات خیریه می‌توانند با ترغیب اعضای داوطلب به انجام اضافه کاری در شرکت یا اداره‌ای که فعالند و اهدای درآمد حاصله از این راه به موسسه، پول مناسبی را به روش موثر‌تر و در عین حال آسان‌تر فراهم آورند.

ایده

برگزاری حراج از طرف یک موسسه خیریه می‌تواند برای توسعه کسب‌و‌کار شما بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از مردم نیز برای همکاری در زمینه برگزاری مراسم خود کمک بگیرید، اما توجه داشته باشید که کالاهایی که قرار است در این حراج به فروش برسند حتما باید متعلق به برند و شرکت شما باشند.بهتر است مراسم خود را در محلی برگزار کنید که از نظر دسترسی عمومی وضعیت مناسبی داشته باشد.

همچنین در صورت امکان یک هنرپیشه یا خواننده معروف را برای اجرای مراسم دعوت کنید، این کار باعث حضور هرچه بیشتر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مراسم شما می‌شود. در عین حال برای به حداکثر رساندن تاثیر مراسم خود بهتر است یک کالا یا شی با ارزش را برای به حراج گذاشتن انتخاب کنید. همچنین زمان برگزاری مراسم نیز از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

برای مثال اگر مراسم حراج شما در یک روز تعطیل و در مکانی مناسب مانند یک مرکز تجاری مجلل برگزار شود، در مقایسه با برگزاری مراسم در وسط هفته و در یک هتل خارج از شهر، بازدید‌کنندگان و خبرگزاری‌های بیشتری را جلب خواهد کرد. اگر شما کالای با ارزشی برای به حراج گذاشتن در اختیار داشته باشید، این امر مراسم شما را بسیار خاص‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. برای مثال در رکود اقتصادی سال 2009 فروش اغلب شرکت‌های تولید اتومبیل کاهش چشمگیری پیداکرده بود.

در این میان برگزاری یک حراج اتومبیل برای امور خیریه می‌توانست در عین ترغیب مردم به شرکت در حراج توجیه منطقی نیز در پی داشته باشد.البته در این زمینه، در نهایت عامل تعیین‌کننده مقدار توانایی مالی شماست ولی می‌توان با مشارکت دیگران در برگزاری مراسم میزان اعتبار مالی بیشتری برای مراسم خرج کرد، در عین حال باید دقت کنید تا مشارکت دیگران باعث فراموش شدن برند شما در جریان برگزاری حراج خیریه نشود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-برای اجرای مراسم از یک فرد مشهور استفاده کنید تا مردم نسبت به مراسم شما علاقه‌مند شوند.

-در برگزاری مراسم حتما از مدیران روابط عمومی کمک بگیرید؛ آنها تجربه و مهارت خوبی برای بهبود کیفیت مراسم شما دارند.

-دقت کنید که مراسم با نام برند شما شناخته شود. همچنین از کالای مناسب برای عرضه در حراج استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IxGZC6LH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه