با وجود کانالهای تلویزیونی متعدد و پخش اینترنتی برنامهها از طریق سرویس iplayer، حتی بیبی سی هم کلیپهای ویدئویی خود را در وبسایت یوتیوب قرار میدهد. یوتیوب یک سایت اینترنتی است که هرکسی میتواند با ساخت یک حساب کاربری در آن فیلمهای کوتاه خود را در آن قرار دهد. چنانچه این فیلمها جذاب باشد سریعا مورد توجه قرار گرفته و افراد بسیاری آن را مشاهده خواهند کرد. به بیان دیگر، افراد با دیدن ویدئوهای جالب لینک آن را برای دوستان خود ارسال کرده و آنها را به تماشای آن ترغیب میکنند یا اینکه لینک ویدئوی موردنظر را از طریق صفحههای شخصی خود در شبکههای اجتماعی با دیگران به اشتراک میگذارند.
ساخت و انتشار فیلمهای تبلیغاتی در یوتیوب از جمله روشهایی است که با استفاده از آن میتوانید محصولات و خدمات خود را به افرادی که تمایل چندانی به تماشای تلویزیون ندارند، معرفی کنید.یوتیوب در حال حاضر یکی از بزرگترین موتورهای جستوجو در جهان به شمار میرود. چنانچه در این وبسایت عضو نیستید فرصت معرفی خود به میلیونها نفر از مخاطبان این سایت را از دست میدهید.
ایده
چنانچه قصد مطرح کردن ویژگیها و امتیازات برند و محصولاتتان را دارید، میتوانید با تهیه فیلمی کوتاه و آپلود کردن آن در وبسایت یوتیوب، اطلاعات موردنظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. چنانچه فیلم کوتاهی که آپلود کردهاید خوش ساخت و جالب باشد هزاران بیننده خواهد داشت و اگر از کیفیت و محتوای مناسبی برخوردار نباشید، به سرعت محو خواهد شد.
میان همهمه و بزرگنمایی تفاوت وجود دارد، همهمه زمانی اتفاق میافتد که مردم به صحبت کردن در مورد برند شما پرداختهاند، چرا که معتقدند ارزنده، مفید، سرگرمکننده و جالب است. اما بزرگنمایی زمانی ایجاد میشود که شما درباره محصولات و خدمات تان پرگویی کرده و مکرراً تبلیغ میکنید.
شما میتوانید از وبسایت یوتیوب برای آپلود کردن تمامی تیزرهای تبلیغاتی قدیمیتان استفاده کنید، خصوصاً آن دسته از تیزرها که هرگز بهصورت عمومی به نمایش درنیامدهاند. آگهی تبلیغاتی ممنوع شده شرکت فورد با نام « Evil Twin » بهترین مثال در این زمینه به شمار میرود. مردم پس از دیدن این تیزر تبلیغاتی توقیف شده، تماشای آن را به دوستان خود نیز توصیه کردند.
«این آگهی را به دوست داران حیوانات نشان ندهید، اگرچه آنها واقعی نیستند اما تماشای آن ممکن است کار خوبی نباشد.» این جملهای است که در آگهی فورد مطرح شد و به نظر میرسد دلیل استقبال کاربران، خندهدار بودن آن است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• به ویدئوهای پربازدید یوتیوب نگاه کنید و ببینید چه چیز در آنها موجب جلب توجه مخاطبان شده است.کامنتهایی را که کاربران در رابطه با این فیلمها قراردادهاند، مشاهده کرده و سعی کنید ایده مناسبی جهت ساخت یک فیلم کوتاه دریافت کنید.
• بررسی کنید که رقبای شما چه میکنند. سپس با تولید یک محتوای مناسب در قالب یک فیلم کوتاه به معرفی برند خود و هویت آن بپردازید.
• شما میتوانید یک کانال اختصاصی در وبسایت یوتیوب داشته باشید و آن را با لوگو و رنگهای رسمی و سازمانی خود شخصیسازی کرده و فیلمهای تبلیغاتیتان را به منظور ارائه آنها به مشتریانتان در آنجا قرار دهید.