هدف استفاده از تکنیک بهینهسازی موتور جستوجو که به اختصار به آن «SEO» گفته میشود، بالا بردن وبسایت شما در لیست جستوجوهای گوگل و سایر موتورهای جستوجو است. هریک از موتورهای جستوجو دارای یک الگوریتم هستند، این الگوریتم شامل یک سری قوانین است که براساس آن در مورد بالا و پایین رفتن وبسایتها در لیست تصمیمگیری میکند. برای برند شما بهتر است که همواره در بالای لیست موتورهای جستوجو حضور داشته باشید، به این منظور بهتر است اقدامات لازم را برای حضور در بالای لیست انجام دهید.
آگاه باشید که متخصصان SEO سعی میکنند نحوه و سبک نگارش نام برند شما را بهینهسازی کنند، شما میتوانید با استفاده از روشهای نگارشی جذاب و استفاده از مهارتهای متخصصان SEO رتبه وبسایت خود در موتورهای جستوجو را افزایش دهید.
ایده
مشتریان موتورهای جستوجو کاربران آنها هستند. یک موتور جستوجو باید مشتریان خود را راضی نگه دارد تا آنها به استفاده از آن موتور جستوجو ادامه داده و گزینه دیگری را جایگزین آن نکنند. هویت برند یک موتور جستوجوی اینترنتی بر پایه توانایی آن در یافتن مطالب مورد نظر شما بنا نهاده شده است.بنابراین وظیفه الگوریتم یک موتور جستوجو یافتن وبسایتهای مورد نظر کاربران و قرار دادن آن در صدر لیست نتایج جستوجو است.
اگر وبسایت شما بهصورت مداوم بهروزرسانی میشود، موتورهای جستوجو آن را بهصورت خودکار بر وبسایتهایی که تغییر نکرده و بهروز نمیشوند ترجیح میدهند. بنابراین چنانچه شما وبلاگی در وبسایت خود داشته و آن را بهصورت روزانه بهروز میکنید، یا کامنتهایی را که در توییتر ارسال میکنید مستقیما به وبسایتتان فرستاده و در آنجا منتشر میکنید، یا صفحهای را در وبسایت خود به ثبت نظرات مشتریان اختصاص دادهاید، در این صورت مشتریان شما وبسایتتان را با نظراتشان به روزرسانی میکنند.
این موضوع به شما کمک میکند تا در لیست موتورهای جستوجو به رتبه بالاتری دست یابید. قرار گرفتن لینک وبسایت شما در وبسایتهای دیگر و همچنین به اشتراک گذاشته شدن لینک وبسایت شما در شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر نیز توجه موتورهای جستوجو را به خود جلب کرده و آنها براساس دستورات موجود در الگوریتم خود رتبه وبسایت شما را افزایش خواهند داد، چرا که موتورهای جستوجو براساس فرضیههای الکترونیکی خود اینطور فرض میکنند که لینک سایت شما ارزشمند بوده و به همین دلیل از سوی کاربران بازنشر شده است.