توئیتر یکی از موفقترین شبکههای اجتماعی موجود در جهان به شمار میرود. هر توئیت شامل پیامی بالغ بر 144 کلمه یا کمتر است. این روزها توئیت کردن با توجه به محدودیتهای موجود در پیامرسانی به یک هنر تبدیل شده است. نوشتن جملات کوتاه و جالب توجه که بتواند صدای شما یا برندتان را به بهترین شکل ممکن به مخاطب برساند در حال حاضر نوعی هنر و تخصص به شمار میرود. توئیت کردن بسیار فوری و سریع بوده و مردم در اقصی نقاط جهان با استفاده از لپتاپ و گوشیهای هوشمندشان به توئیت کردن میپردازند. شناسه کاربری توئیتر خود را بهعنوان بخشی از هویت برندتان در نظر بگیرید. چنانچه در شبکههای اجتماعی و خصوصاً توئیتر حضور ندارید بدانید در حال از دست دادن یک فرصت عالی هستید.
ایده
آیا واقعاً لزومی به حضور در وبسایت توئیتر وجود دارد؟ بهتر است نگاهی به آن بیندازید و حضور رقبای خود را در این شبکه اجتماعی بررسی کنید. اما بهطور کلی بهتر است در توئیتر حضور داشته باشید. به بیان دیگر انتظار میرود شما در توئیتر حضور داشته باشید همانطور که داشتن یک وبسایت یا وبلاگ یا هردو برای شما الزامی است.
با استفاده از توئیتر شما میتوانید به سایتها، فیلمها یا هرچیز دیگری در اینترنت دسترسی داشته باشید. یکی از استفادههای توئیتر آن است که میتوانید از آن برای تحقیق در مورد نظرات و توئیتهای مردم استفاده و توئیتهای رقبایتان را رصد کنید. شما میتوانید اطلاعات مفیدی را از طریق این شبکه اجتماعی در اختیار مخاطبان تان قرار دهید، چنانچه شما جمله جالبی را بنویسید یا لینک مفیدی را توئیت کنید، مردم با بازنشر کردن آن توئیت، سایر دنبالکنندگان و دوستان خود را از توئیت شما مطلع میکنند.
فراموش نکنید که اگر از فرصتها و امکانات موجود در توئیتر به شکل نامناسبی استفاده کنید، طوری که فقط نظر خودتان را مطرح کرده و به تعریف و تمجید از خود بپردازید، آنگاه استفاده از آن علیه شما عمل خواهد کرد. سعی کنید جنبه انسانی برندتان را در توئیتر به نمایش بگذارید و مطمئن باشید در این شرایط توئیتر کاملاً در خدمت شما خواهد بود.
استفاده از شبکههای اجتماعی یک فرصت مناسب برای توسعه روابط برند خود با جهان خارج بوده و شما میتوانید با استفاده از آنها مستقیماً با مخاطبانتان در ارتباط باشید. چنانچه کسبوکار کوچکی را اداره میکنید میتوانید روزانه یک بار توئیت کرده و پاسخ توئیتهای مستقیم مشتریانتان را بدهید.فراموش نکنید شما باید پاسخ تمام توئیتهایی را که مستقیماً برای شما ارسال میشود بدهید، چنانچه هنوز آمادگی آن را ندارید بهتر است حضور خود در این شبکه اجتماعی را به تأخیر بیندازید.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• شما میتوانید با استفاده از توئیتر به توسعه برندتان پرداخته و بازخوردهای حضور خود را در توئیتهای کاربران و نظرات خوب و بد آنها را بررسی کنید.
• توئیتر میتواند به دلیل نشر گسترده شایعات، محل بسیار آزاردهندهای باشد. مردم از نشر دادن شایعات بدون توجه به منبع آنها و اینکه آیا درست هستند یا خیر لذت میبرند. شما میتوانید به محض آنکه نکته یا توئیتی منفی و نادرست را در رابطه با برندتان رویت کردید مستقیماً به آن پاسخ داده و رفتار نامناسب برخی کاربران را سریعا خنثی کنید.
• شما میتوانید با ارسال توئیتهای مفید، جذاب، سرگرمکننده و جالب یا صرفاً با استفاده از شهرت خود، بر تعداد دنبالکنندگانتان بیفزایید.