تا زمانی که مردم در محل کار و خانه اقدام به ارسال ایمیل میکنند، شرکتها میتوانند با استفاده از این امکان هویت برند خود را توسعه دهند.
ایده
امضایی که شما برای ایمیلهایتان در نظر میگیرید بهصورت خودکار در انتهای تمام ایمیلهای ارسالی شما به نمایش در خواهد آمد. بهترین امضایی که میتوان از آن در انتهای ایمیل استفاده کرد نام و لوگوی شرکت است. برخی شرکتهای تجاری پا را اندکی فراتر نهاده و لینک وبسایت خود را به همراه آدرس صفحاتشان در شبکههای اجتماعی در امضای انتهای ایمیل قرار میدهند.
در برخی شرکتها و سازمانهای تجاری امضای در نظر گرفته شده برای ایمیلهای ارسالی توسط دپارتمان حقوقی تهیه میشود و در انتها توضیحی آمده به منظور سلب مسئولیت از ایمیلهایی که به آدرسهای اشتباه ارسال شده و باید به سرعت حذف و به فرستنده اطلاع داده شود، چرا که ممکن است ایمیل مذکور محتوی اطلاعات محرمانه باشد. مردم این قبیل ایمیلها را که از امضاهای پیچیده و طولانی استفاده میکنند مطالعه نمیکنند.
استفاده از امضای طولانی و پیچیده که به خواننده هشدارهای حقوقی میدهد ممکن است تأثیری کاملا متفاوت با آنچه در ذهن شماست روی مخاطب داشته باشد. (مگر آنکه ایمیل مذکور از سوی یک شرکت خدمات حقوقی ارسال شده باشد.)زمینه استفاده از ایمیل برای گسترش هویت برند بسیار گسترده است طوری که شما میتوانید حتی ایمیلهای کوتاه خود را که اشاره به ناتوانی شما در پاسخگویی در آن لحظه خاص دارد نیز برای مخاطب طوری ارسال کنید که او را به باز کردن ایمیل مذکور و مطالعه آن ترغیب کند. از هر فرصتی که در اختیار شما قرار میگیرد استفاده و برندتان را به دیگران معرفی کنید.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• هر زمان که اراده کنید میتوانید امضای ایمیلهای ارسالی خود را تغییر دهید، بنابراین چنانچه خبر جدیدی دارید که ممکن است برای دیگران جذاب باشد میتوانید آن را در انتهای ایمیل خود ذکر کنید.
• گاهی اوقات سازمانها و شرکتهای تجاری نسبت به امضای ایمیلهای خود بیتوجه بوده و این امضاها از متن اصلی بیشتر میشود، برخی دیگر نیز در امضای ایمیل خود اغراق کرده و خود را بیش از آنچه هستند نشان میدهند. به یاد داشته باشید همواره ارزشهای برند خود را حفظ کرده و در نشان دادن جایگاهتان بزرگنمایی نکنید.